Mitä tää on? *KUVA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tytöllä eilen tämmöstä ja nyt tipotiessään. Oli tarkotus varata lääkäri aika mutta en nyt tiedä kannattaako kun se on poissa? Siis tuollaista ihottumaa että oliskuin sata hyttysä pistäny, isompia ja pienempiä.

valkoiset laikut ovat siis kohoumia.

Aijaa.com - 7177206.jpg

Näyttää samalta kuin mitä oli meidän maitoallergisella pojalla, kun kaatoi siskonsa maitolasin päälleen.. Allerginen ihoreaktio (nokkosihottuma) oli siis meillä kyseessä. Hävisi parissa tunnissa.

Näyttäisi kyllä allergiselta reaktiolta jonkonkin (nokkosihottuma), kutisiko tuo? Kenties jokin ruoka-aine, jokin vaatemateriaali, uusi pesuaine vaatteissa, uusi rasva, onko kiehnännyt ilman vaatteita jotain kodin tekstiiliä vasten (sohva)?

[QUOTE="mie";22655712]Näyttäisi kyllä allergiselta reaktiolta jonkonkin (nokkosihottuma), kutisiko tuo? Kenties jokin ruoka-aine, jokin vaatemateriaali, uusi pesuaine vaatteissa, uusi rasva, onko kiehnännyt ilman vaatteita jotain kodin tekstiiliä vasten (sohva)?[/QUOTE]

Juu kutisi, annoin nestemäistä ataraxia ja se helpotti, pistin myös sibicorttia. Pakko se on soittaa lääkärille et saadaanko allergiatestit.

Voihan tuo johtua myös ihan kuivasta ilmasta. Meillä on pojalla kaulassa samantyyppistä ja ihan kuivasta ihosta ja ilmasta johtuu. Ei kyllä yössä katoa vaan pysyy pitempään.

Lääkäriin, ja ota tuo kuva mukaan. Näin mä tein aina lääkäriin mennessä, niin oli lekurillekin ihan selvä mistä on kyse. Ei tarvinnut yrittää kuvailla näppylöitä, turvotuksia tms kun oli olemassa valokuva.

[QUOTE="jeps";22655877]Lääkäriin, ja ota tuo kuva mukaan. Näin mä tein aina lääkäriin mennessä, niin oli lekurillekin ihan selvä mistä on kyse. Ei tarvinnut yrittää kuvailla näppylöitä, turvotuksia tms kun oli olemassa valokuva.[/QUOTE]

Juu otan ja me ollaan kaksi viikkoa sitten oltu tytln kuivan ihon takia lääkärissä ja antoivat lisää rasvaa! Nyt en enää anna periksi. meillä päin noilla lääkäreillä on taoana vaan kattoa ja kattoa. Ihan ku se tulis siitä miksikään :(

Anafylaksia on täysin eri asia kuin nokkosrokko!! Anafylaksia on vakava, henkeä uhkaava allerginen reaktio, jossa hengitystiet turpoavat umpeen jne. Tuo kuva on taas nokkosrokosta. Nokkosrokko vai aiheutua juurikin esim jostakin allergeenistä, mutta myöa muista ihoa ärsyttävistä asioista. Kuuma suihku voi esimerkiksi laukaista nokkosrokon. Itse saan nokkosrokkoa yleisemmin mieheni parrasta, jos se osuu ihooni.

Anafylaksia on täysin eri asia kuin nokkosrokko!! Anafylaksia on vakava, henkeä uhkaava allerginen reaktio, jossa hengitystiet turpoavat umpeen jne. Tuo kuva on taas nokkosrokosta. Nokkosrokko vai aiheutua juurikin esim jostakin allergeenistä, mutta myöa muista ihoa ärsyttävistä asioista. Kuuma suihku voi esimerkiksi laukaista nokkosrokon. Itse saan nokkosrokkoa yleisemmin mieheni parrasta, jos se osuu ihooni.

anafylaksiaa on eri tasoa
mitä nopeampi reaktio, sitä vaarallisempi se on,esim. vrt. alle 1min tai 2h, nopeasti reaktio ovat siis niitä hengenvaarallisia. oli aika mikä tahansa, siltikin kyse anafylaksiasta. Anafylaktinen shokki on sitten anafylaksian pahin muoto. anafylaktisessa reaktiossa esiintyy usein nokkosrokkoa, vaan ei se siis välttämättä hengenvaarallinen ole, riippuu siis millä nopeudella reaktio tulee.

Minulla itselläni nousi kerran yöllä juuri samanlaista ihottumaa ympäri kehoa. Kutisi ja oli paukamat koholla. Silmäaluset olivat aivan turvoksissa, eli täynnä nestettä. Jatkoin unia ja aamulla oli kaikki oireet hävinneet. Eikä ole uusiutunut sen jälkeen, enkä ole allerginen millekään.

Yhteistyössä