Mitä syötte muut laihduttajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laihduttaja"

Vieras
Päivän syömiset esimerkkinä. Olen puolitoista kk syönyt terveellisesti ja paino ei vaan putoa. Tarvin vinkkejä muilta :)
Ja paljonko olette saaneet putoamaan ja missä ajassa?

Aamupala: 3 munan munakas juustolla ja metvurstilla

Päivällinen: iso määrä koskenlaskijalla täytettyä lihamureketta ja fetasalaattia

Iltapala: kukkakaalia dipattuna paprikamajoon ja mustikkarahkaa.

Tossa eiliset syömiset. Paino tippunut kahdessa viikossa 4 kiloa vaikka en ole edes ylipainoinen. Vielä kaksi viikkoa jatkan kun on häät ja häämatka, sitten ehkä hieman lisään hedelmiä ja hiilaripitoisempia kasviksiakin mukaan.

VHH ja pirtelö aamupalaksi, purkki rahkaa, mustikoita loraus öljyä ja täysmaitoa
Välipala näkkäriä 2x ja päälle majoneesia tonnikalaa
Ruoka. Lohta ja salaattia

Mä ite olen osittaisella cambridge dietillä, ihan sen takia että mun hermo ei kestä jos tuloksia ei tule... Mulla on nyt 5 viikkoon lähtenyt n.8kg. Aamupala on iso lasi vettä, sitten tommonen pussipirtelö ja teekuppi. Jos syön aamupalan n.klo6 niin sitten n.klo 9 otan hedelmiä ihan reilusti kahvitauolla. nklo. 11 syön salaattia ja lihaa/broileria tai kalaa. n. klo 14.30 otan joko hedelmiä tai maustamatonta jugurttia ja mansikoita tai pussipirtelö tai gambridge patukka n.klo 17.00 salaatti ateria tai sitten pirtelö(riippuu mitä välipalalla ottanut) ja sit ilalla iltapala. Joskus otan leipää, joskus grillataan lihaa, hedelmiä/marjoja.

[QUOTE="tintti";26838867]vain kolme ruokaa päivässä???[/QUOTE]

Karppaus eli vähähiilarinen ruokavalio ja kun käyttää rasvaa yms. normaalisti, ei sitä ole näklkäkään sen useammin. Hiilarit ne huutaa lisää kavereita.

Uskon, että Jennyn tavalla laihtuu, mutta pitemmän päälle tosi iso terveysriski kerryttää suoniinsa kovaa rasvaa. Sydänongelmat uhkaa. Itsellä pysyy paino suht kurissa niin, että syön ihan perusruokaa säännöllisesti ja riittävästi (nälkä ei saa olla). Herkkuja vältän, joskus jälkkäriksi otan vähän. Ilman muuta pannassa kaikkisipsit, karkit, sokerilimsat, alkoholi.. Lisäksi liikuntaa kunnon mukaan. Jos et ole pitkään aikaan liikkunut, aloita kävelylenkeistä.

[QUOTE="vieras";26838876]Karppaus eli vähähiilarinen ruokavalio ja kun käyttää rasvaa yms. normaalisti, ei sitä ole näklkäkään sen useammin. Hiilarit ne huutaa lisää kavereita.[/QUOTE]

Justiinsa näin.

[QUOTE="mie";26838881]Uskon, että Jennyn tavalla laihtuu, mutta pitemmän päälle tosi iso terveysriski kerryttää suoniinsa kovaa rasvaa. Sydänongelmat uhkaa. Itsellä pysyy paino suht kurissa niin, että syön ihan perusruokaa säännöllisesti ja riittävästi (nälkä ei saa olla). Herkkuja vältän, joskus jälkkäriksi otan vähän. Ilman muuta pannassa kaikkisipsit, karkit, sokerilimsat, alkoholi.. Lisäksi liikuntaa kunnon mukaan. Jos et ole pitkään aikaan liikkunut, aloita kävelylenkeistä.[/QUOTE]

Fiksu ihminen lisää kasvisrasvaa, ei eläinkunnan rasvaa. Tai sellanen joka haluaa laihtua mutta haluaa välttää tämän suonien tukkeutumisen.

[QUOTE="mie";26838881]Uskon, että Jennyn tavalla laihtuu, mutta pitemmän päälle tosi iso terveysriski kerryttää suoniinsa kovaa rasvaa. Sydänongelmat uhkaa. Itsellä pysyy paino suht kurissa niin, että syön ihan perusruokaa säännöllisesti ja riittävästi (nälkä ei saa olla). Herkkuja vältän, joskus jälkkäriksi otan vähän. Ilman muuta pannassa kaikkisipsit, karkit, sokerilimsat, alkoholi.. Lisäksi liikuntaa kunnon mukaan. Jos et ole pitkään aikaan liikkunut, aloita kävelylenkeistä.[/QUOTE]

Kovista rasvoista voi olla montaa mieltä. Mutta nyt ennen häitä olen atkinsilla ja sen jälkeen vähemmän radikaalisti vhh:ta. Jos pitää valita pikadieeteistä atkins tai pussikeitot niin kyllä mä tällä atkinsilla ne karistan mieluummin :D

Aamupala: kaurapuuro, raejuusto ja marjoja+kahvia

lounas: kanaa, wokkivihanneksia, raikasta salaattia, rasvaton maito/kiireessä
ateriankorvikepatukka
(tavallista kotiruokaa noin oman nyrkin kokoinen annos yleensä)

välipala: rasvaton maitorahka ja ananasta

päivällinen: tavallista ruokaa noin nyrkki, kasviksia , rasvaton maito

iltapala: rasvaton jog ja marjoja/
ruisleipä, levite ja kasviksia+jog/
paistettu kananmuna ja kasviksia

Juon litran-2 litraa vettä ja kupin vihreää teetä päivän aikana ja käyn hölkkäämässä neljästä viikossa ja teen lihaskuntoa kotona. Sitten kun saan käytyä salilla niin välipala varmaan vaihtuu palautusjuomaksi. Ylipainoa ei ole (63kg) ja lähtenyt varmaan parin kilon verran vaan kolmessa viikossa , mutta senttejä esim vyötäröltä 4.

Onko kellään mitään vinkkejä syömisiin!

[QUOTE="mie";26838881]Uskon, että Jennyn tavalla laihtuu, mutta pitemmän päälle tosi iso terveysriski kerryttää suoniinsa kovaa rasvaa.[/QUOTE]

En ole koskaan karpannut, mutta eikö kyseistä ruokavaliota olisi ihan mahdollista toteuttaa ahtamatta suoniinsa kovia rasvoja? Pehmeää rasvaahan saa reilusti ihan öljyistä, rasvaisesta kalasta, pähkinöistä ja manteleista, avokadosta ym. ruuista joiden varaan on aika helppo rakentaa monipuolinen ruokavalio, kun lisää vielä reippaasti kasviksia :)

Kiitos vastauksista :)
Liikun aika paljon ja tosiaan normiruolla pienillä annoksilla olen yrittänyt pudottaa painoa, ei putoa, eikä näy mittanauhassa, eli teen kuitenkin jotain väärin :)
Koitan tiputtaa hiilareita, jälkiuunileipä mun pahe.

Aamulla: Kuppi maitokahvia ja banaani, rahkaa+maustamaton jogurtti, marjoja yhteen sörsseliksi. Joskus menee joukkoon myös mysliä.

Lounas: Salaattia (aina jääkaapissa iso kulhollinen) ja sekaan mitä mieleen tulee. Lemppari on tonnikala + oliivi-paprika raejuusto tai feta, oliivit ja cashew-pähkinät. Joukkoon lorautan aina oliiviöljyä ja joskus myös kevyttä salaatinkastiketta vähän. Juomaksi vettä.

Välipala: Omena tai muu hedelmä tai kasvis (esim. porkkanoita) ja jos on kova nälkä lisäksi maitolasillinen tai kourallinen pähkinöitä = proteiinia

Päivällinen: Mitä milloinkin laitan perheelle, esim. riisiä ja kanakastikettä, mutta aina puoli lautasellista salaattia ja riisi/pasta/perunaosuus on pieni. Tällä aterialla juon lasin maitoa ellen ole juonut jo välipalalla.

Iltapala: Vaihtelee - joskus menee toinen annos salaattia lisukkeilla, joskus kuppi teetä ja pari näkkileipää, joskus rahkaa tms.

Leipää en juurikaan syö. Herkut ja juotavat kalorit minimiin (= vettä ja se lasi maitoa päivässä). Pastaa/perunaa/riisiä vain yhdellä aterialla päivässä. Tämä on sellainen perussetti, mutta tottakai ruokavalio vaihtelee. Esim. munakkaita teen aika paljon lounaalle salaatin kera. Liikuntaa paljon lisäksi. En ole vielä ehtinyt kauheasti laihtua, mutta en kovin suuri olekaan ja liikunnan vuoksi keho on melko kiinteä ja lihaksikas... Hienosäätöä normaalipainon ylärajoilta ajarajoille tässä harrastetaan. Tavoite jouluna 56kg (nyt 65kg).

Yhteistyössä