Mitä syitä äkilliseen painon nousuun?? (ei liity ruokaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli ruuasta ei ole paino noussut.
Koska napostel tms. ei oo lisäänty, ennemmin katson mitä suuhuni laitan.
Enkä ole mikään lihava, jos joku alkaa sitä ehdotella.

Mitoiltani olen 161cm ja 57kg ja painoa tullu vaa´an mukaan 3-4kg !!! :/ En sitten tiedä onko turvotusta vai mitä, mut ei se niinkun vaatteissa tunnut. Eikö olossakaan. Ainut miten niin siten et tuntuu et vatsa koko aika vaan turvoksissa ja jotenkin täynnä. Ei ole nälän tunnetta. Ihan täysi olo vaan koko ajan.

Et missä vois kaikessa voisi olla syy painon nousuun??

On mulla paljon muitakin oireita, mut niiden vuoksi (ja itse asiassakin tämäkin siihen liittyy) olen menossa lääkäriin.

Mut josko täällä olisi kokemuksen omaavia paikalla..

[QUOTE="huu";22354740]olet edelleenki normaalipainoinen, mitä valitat?[/QUOTE]

Juu niin olenkin, mutta on se nyt vähän ikävää että yks kaks vaan ihan ilman omaa syytä tulee painoa lisää

mulla nousi paino liki 5kg pienen häikän maksa-arvoissa takia. tai siis hervoton väsymys ja tuo paisuminen oli ainoat oireet. ja oli siis tosi pienestä noususta kyse.

[QUOTE="vieras";22354763]mulla nousi paino liki 5kg pienen häikän maksa-arvoissa takia. tai siis hervoton väsymys ja tuo paisuminen oli ainoat oireet. ja oli siis tosi pienestä noususta kyse.[/QUOTE]

Mites tää selvis ja mitä sille tehtiin?
laskiko paino takas normaaliin?

Hiilihydraatit vois olla yks syy myös, siis että turvottaa kamalasti. Sit sellanen kuin ärtynyt suoli voi puhjeta melkeen millon vaan ja turvottaa vatsan ihan "tunnistamattomiin mittoihin".
Hyvä että meet kilpparikokeisiin, hypotyreoosi voi kerryttää painoa tosi nopeastikin.
Voisit kokeilla myös karppausta, sekä välttää ainakin muutenkin omenaa, kaalia ja paprikaa ym. ruoka-aineita jotka helposti tuo ilmaa mahaan.
Millanen ehkäisy sulla on käytössä/ onko? Kierukasta olen kuullut että tulee armottomia turvotuksia, toisilla taas yhdistelmäpillereistä paino lähtee nousukiitoon.

Itselläni on kilpparin vajaatoiminta, e-pillereiden läskistävän vaikutuksen olen myös kokenut ja olen allerginen monille ruoka-aineille sekä huomannut nämä turvotukset itsessäni jos olen erehtynyt maistelemaan.. esimerkiksi omppuja tälleen syksyn kunniaksi...

Mites tää selvis ja mitä sille tehtiin?
laskiko paino takas normaaliin?

mä kävin muista syistä lääkärissä ja lääkäri kiinnitti huomiota turpoamiseen ja siihen et silmät oli todella väsyneet ja määräs verikokeita. arvot mitattiin viikon päästä uudelleen ja oli normaalit ja väsy helpotti mutta vielä 5kk tapahtuneen jälkeen ei paino ole laskenut (eikä varmasti hetkeen laskekaan) takaisin normaaliin.

Hiilihydraatit vois olla yks syy myös, siis että turvottaa kamalasti. Sit sellanen kuin ärtynyt suoli voi puhjeta melkeen millon vaan ja turvottaa vatsan ihan "tunnistamattomiin mittoihin".
Hyvä että meet kilpparikokeisiin, hypotyreoosi voi kerryttää painoa tosi nopeastikin.
Voisit kokeilla myös karppausta, sekä välttää ainakin muutenkin omenaa, kaalia ja paprikaa ym. ruoka-aineita jotka helposti tuo ilmaa mahaan.
Millanen ehkäisy sulla on käytössä/ onko? Kierukasta olen kuullut että tulee armottomia turvotuksia, toisilla taas yhdistelmäpillereistä paino lähtee nousukiitoon.

Itselläni on kilpparin vajaatoiminta, e-pillereiden läskistävän vaikutuksen olen myös kokenut ja olen allerginen monille ruoka-aineille sekä huomannut nämä turvotukset itsessäni jos olen erehtynyt maistelemaan.. esimerkiksi omppuja tälleen syksyn kunniaksi...

Mulla on myös ympärivuorokautista turvotusta, etenkin käsissä ja jaloissa ja joskus jopa naamassa. Etenkin silmäluomet on ihan luonnottomat usein aamuisin.
Aamusin jaksaa olla pirtee jonkun tunnin ja sitten onkin loppu päivä haamuna haahuilua, mut ei auta kun jaksaa noiden lasten kaa.
Nukkus minkä verran vaan niin aina vaan väsyttää.
Yhdistelmäpillerit on käytössä, mut ne ei oo ainakaan ennen nostanut painoo suuntaan eikä toiseen.

[QUOTE="vieras";22354824]mä kävin muista syistä lääkärissä ja lääkäri kiinnitti huomiota turpoamiseen ja siihen et silmät oli todella väsyneet ja määräs verikokeita. arvot mitattiin viikon päästä uudelleen ja oli normaalit ja väsy helpotti mutta vielä 5kk tapahtuneen jälkeen ei paino ole laskenut (eikä varmasti hetkeen laskekaan) takaisin normaaliin.[/QUOTE]

Kuulostaapa inhottavalle vaivalle :/

saiko siihen siis jonkun lääkitysen vai miten vaiva korjaantuu?

Uusimmat

Yhteistyössä