Mitä suurin piirtein maksaa auton maalaus? Entä vaikuttaako auton värin vaihto katsastukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nainen"

Vieras
Ostin tossa 3 viikkoa sitten kolaroidun auton (vauriot siis pintapuolisia, maalipinnan lähtöä ja naarmuja). Konepelti, etu- ja takapuskuri sekä keulasta molemmista sivuista tarttisi maalata myös, kuten myös takapuörän lähellä oleva ruosteinen kohta.

Eli käytännössä voisi samantien maalata koko auton mieluisalla värillä kun on niin paljon maalattavaa.

Entä katsastus? Tarttisiko auto muutoskatsastaa jos väri vaihtuu?

Maalamisen kustannukset riippuu siitä, paljonko pohjatöitä joudutaan tekemään. Kyllä kannattaa ylimaalata koko auto kerralla.

Hintaa kyllä voi tulla aikalailla. tonnin molemminpuolin.

Jos väri ei muutu ja ei ole paljon pohjatöitä, niin ympärimaalaus 2000e-3000e. Mikäli väri muuttuu ja on paljon oikomista ja kittaamista yms., niin hinnassa on melkein taivas rajana, mutta vähintään 3000e-5000e. Halvemmalla pääsee, jos ei välitä siitä, että esim. ovet avatessa vanha väri näkyy karmeissa...

Kiitti vastauksista. Tosin taitaa olla että en maalautakkaan koko autoa, varsinkin jos se hinta on noin hunajainen. Ostin auton 1000e, ja maalipinnan kunnossa ollessa autosta voi saada jotain 2000-3000 luokkaa.

[QUOTE="Huoh";26301453]Kyllä siinä rekisteriotteessa näkyy auton väri.
Ja sen täytyy täsmätä, muuten ei varmasti mene läpi.[/QUOTE]
No ei näy, ei ole sellaista kohtaa edes mihin sen vois sijoittaa.
Liekö sitten jossain rekisterissä maininta asiasta. Siellä samassa varmaan mistä selviää mitä mm. muutosprosentit pitää sisällään, niistäkään kun ei ole mainintaa erikseen, pelkkä prosenttilukema on otteessa :saint:

Mies ylimaalasi harraste autonsa nyrkkipajassa. Kyllä maalauksen jälkeen piti katsastaa auto uudelleen.
Maalaus maksoi n.2500e. Isot maalamot olisi maksanut enemmän

meillä lukee on lukenut monta vuotta auton värinä harmaa vaikka viisi vuotta sitten maalattiin mustaksi. joten ei vaikuta ainakaan siihen meneekö katsastuksesta läpi

Kyllä tässäkin näkyy väri kuten omassanikin.
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://marmon.ayy.fi/Mpics020722/Rekisteriote.jpg&imgrefurl=http://marmon.ayy.fi/kuvaindex020722.html&h=641&w=1225&sz=107&tbnid=g0WQj0tcSesQfM:&tbnh=58&tbnw=111&prev=/search%3Fq%3Drekisteriote%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=rekisteriote&docid=EXKYuetijd3udM&hl=fi&sa=X&ei=lRa5T4HMNMXN4QSLoqm_CQ&ved=0CGoQ9QEwAg&dur=328

[QUOTE="vieras";26301414]Maalamisen kustannukset riippuu siitä, paljonko pohjatöitä joudutaan tekemään. Kyllä kannattaa ylimaalata koko auto kerralla.

Hintaa kyllä voi tulla aikalailla. tonnin molemminpuolin.[/QUOTE]

Tonnilla ei kyllä kukaan maalaa. Tai no, ruiskuttaa voi, mutta pohjatöitä ei tuolla hinnalla tehdä. "Virheetön" näyttelymaalaus maksaa alkaen 10-15 tonnia. Maailmalla olen nähnyt +100 tuhatta maksaneita maalauksia.

[QUOTE="vieras";26301414]Maalamisen kustannukset riippuu siitä, paljonko pohjatöitä joudutaan tekemään. Kyllä kannattaa ylimaalata koko auto kerralla.

Hintaa kyllä voi tulla aikalailla. tonnin molemminpuolin.[/QUOTE]

kerro heti missä noin halpoja kunnollisia maalareita on.
keskikokoseen autoon maksaa jo tarvikkeet yhden 5 sataa tai ylikin, riippuen väristä.

[QUOTE="vieras";26301620]P-pohjanmaa[/QUOTE]

no ei oo tännepäin levinny maalareille tapa tehdä hyväntekeväisyyttä.
ei tuolla ainakaan palkoille pääse.

Teippaus on mun mielestä hyvä ja edullinen vaihtoehto! EIKÄ OLLUT EDES VAIKEAA. Itse teippasin koko autoni mattamustaks ja hintaa tuli loppuviimein 500€. AIKA EDULLINEN VÄRINVAIHTO? Kyselin monista paikkaa tarjouksia, mutta tape it - sivustolta (WWW.TAPEIT.FI) annettiin paras tarjous. Niillä on valmiiks ihan hyvät hinnat ja kun kysyy paketti alennuksia niin ne tiputtaa isommissa määrissä ihan hyvin.

En tulevaisuudessa itse kyllä enää aio tehdä muuta kuin teipata, mikäli on tarve auton väriä vaihtaa.

Oman autoni radikaali värimuutos tuli maksamaan 400e. Sitä edellisen hieman hillitympi sävynmuutos 250e. Koko auto, töineen kaikkineen. :P
Eikä radikaalissa värin vaihdossa muuta kuin katsuri katto että eipä oo ihan samanvärinen ett merkitääs uus väri uuteen otteeseen.

Ei rekisteriotteessa lue auton väriä, mutta kyllä Trafin tiedoissa se väri kuitenkin on.

On kuitenkin useita tapauksia, joihin olen törmännyt, että Trafin tiedoissa auton väri on yksi ja todellisuudessa jokin ihan muu.
Tämä siis myös ihan uusien autojen kohdalla, jolloin ylimaalausta ei ole tehty.

Teippaus on mun mielestä hyvä ja edullinen vaihtoehto! EIKÄ OLLUT EDES VAIKEAA. Itse teippasin koko autoni mattamustaks ja hintaa tuli loppuviimein 500€. AIKA EDULLINEN VÄRINVAIHTO? Kyselin monista paikkaa tarjouksia, mutta tape it - sivustolta (Tape It - Etusivu) annettiin paras tarjous. Niillä on valmiiks ihan hyvät hinnat ja kun kysyy paketti alennuksia niin ne tiputtaa isommissa määrissä ihan hyvin.

En tulevaisuudessa itse kyllä enää aio tehdä muuta kuin teipata, mikäli on tarve auton väriä vaihtaa.

Sun autos pysyy varmaan vain teipillä kasassa, joten oli pakko teipata.

Yhteistyössä