Mitä suolaista tarjottavaa synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Coktailtikut?

Ja täytteitä

- Lihapullia
- Nakin paloja tai muuta makkaraa
- Viinirypäleitä
- Juustoa
- Paprikaa
- Suolakurkkua

jne :) Oliko ihan vanha idea jo? Ja nehän voi laittaa kivasti törröttämään puolikkaaseen kaaliin, jonka päällä on foliota :)

Kaupasta myllyn paras iso lehtitaikinalevy, joka kaulitaan vielä ohuemmaksi levyksi
Täytteeksi esim.
- paprikaa
- sipulia
- palvikinkkua
- juustoraastetta

Täytteet kaulitun levyn päälle ja täytetty levy rullataankuten pullataikina ja leikataan ohuiksi paloiksi kuten kierrepullat. Pullat pellille ja voitelu kananmunalla. Uuniin n. 200 asteeseen vajaaksi puoleksi tunniksi.

Helppoa, hyvää ja nopeaa :-).

kinkkukierteet (ne ainaki meil uppoaa myös tuolle 2v:lle ku ei tee liian mausteisia) http://www.biber82.vuodatus.net/blog/2515467/fetakierteet-kinkku-paprikakierteet/

nakkipiilot
http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/suolaiset_leivon naiset/pikkusuolaiset/nakkipiilot/

myös nakkipiilot on meil maistunu lapsille. Mä teen nakkipiilot juustosarvien ohjeella http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/78984/Nakkipiilot

Jos mukana lapsia, ni valmistat kattilassa pussillisen popkorneja, laitat popparit ämpäriin ja annat tulostinpaperista tehdyt tratit lapsille -) ulos syömään, ni ei ole sisällä lattiat poppareita täynnä

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Meillä oli eilen juuri 6v synttärit ja tein elämä ekan voileipäkakun! Yllätyin se helppoudesta.. Lapsille oli coctail-tikkuja ja sipsejä. Toiset kyllä söi tuota voikkariakin =)

joo.. voikkari on kans siitä mukava, et sen voi tehdä etukäteen (mä tein viimeksi pyöreään irtopohjavuokaan) ja vaik pakastaa

Ihania nopeita suolaisia saa rullarieskasta. Rieskan sisään vaan tuorejuustoa ja jotain leikkelettä - rullalle ja leikkaa parin sentin tötteröiksi. Hyvää ja helppoa. Ohje on Kinuskikissan sivuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Meillä oli eilen juuri 6v synttärit ja tein elämä ekan voileipäkakun! Yllätyin se helppoudesta.. Lapsille oli coctail-tikkuja ja sipsejä. Toiset kyllä söi tuota voikkariakin =)

joo.. voikkari on kans siitä mukava, et sen voi tehdä etukäteen (mä tein viimeksi pyöreään irtopohjavuokaan) ja vaik pakastaa

Mä täytin edellisenä iltana ja seuraavana sitten koristelu. Jotenkin kuvittelin, että siihen menee aikaa tuntikausia, kun aina sitä sanotaan työlääksi.

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:

Mä täytin edellisenä iltana ja seuraavana sitten koristelu. Jotenkin kuvittelin, että siihen menee aikaa tuntikausia, kun aina sitä sanotaan työlääksi.

samaa oon itekki ihmetelly.. työläin vihes siinä on se täytteiden tekovaihe

Yhteistyössä