Mitä suojakerrointa käytätte, kun ei pelkoa palamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aurinko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aurinko"

Vieras
Siinäpä kysymys jo tulikin. Eli te jotka, ette yleensäottaen pala auringossa, niin mitä suojakerrointa käytätte ihon suojana?
Itse en ole koskaan palanut, oli aurinko rasvaa tai ei. Viime vuosina olen toki käyttänyt aurinkorasvaa, yleensä sk 20 ja kasvoilla sk 30. Mietin, että onkohan tuo suojakerroin riittävä?
Tavalliset vaatteet antavat huonon suoja ja haluan nauttia auringosta, eli pelkästään varjossa en haluaisi olla, mikä tosin on mahdototakin kun pihahommia tekee.
Rakastan aurinkoa mutta olen muuttumassa hysteeriseksi joka puolelta tulevilla "aurinko on vaarallinen" -juttujen vuoksi. Tuntuu, että kaikki lehdetkin on täynnä juttuja ihosyöpää sairastavista/neista. Ahdistaa.

Varmaan hullua mutta en mitään, vielä kun on vaalea pisamainen iho. Ilmeisesti en ole yhteenmenoon niin kauan paisteessa, kun ei käy kuinkaan. En siis yritäkään ruskettua, enkä myöskään ruskettuisi.

Mä käytän kakkosta tai kutosta. Oikeastaan käytän aurinkorasvaa vain sen kosteuttavan vaikutuksen vuoksi.
Rasvan tuoksu on myös kesän ihana merkki, joten myös siksi.

Keväällä ennenku iho on tottunu aurinkoon ja Jos haluan ruskettua niin käytän kymppiä, sen korkeemmilla kertoimilla ei juuri väriäkään tartu.
Mutta jos oikeesti haluais suojautua auringon haitallisilta vikutuksilta olis varmaan 20-30 sopiva.

Yhteistyössä