Mitä soseita tekisin itse vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sosemylly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sosemylly

Vieras
Oon tehny bataattia, porkkanaa, parsakaali ja kukkakaali ja tietysti perunaa itse.
Mitä muita soseita voisin tehdä? Lihat teen itse myös. Mutta siis mitä kasviksia voisi käyttää?

Ap, onhan vauvasi jo syönyt noita tekemiäsi soseita? Ajattelin vaan, ettei käy samoin kuin meille... Tein kerralla oikein kunnon satsin kaikenlaista sosetta vauvaa varten pakastimeen, taisi olla melkein 2 pakastelokeroa täynnä. Ja sitten ei kerta kaikkiaan kelvannut yhtikäs mikään hänelle. Lopulta oli pakko ostaa kaupan soseita ja ne kelpasivatkin hyvin. Kakkoselle en vaivautunut edes kokeilemaan omatekoisia, koska vieläkin kirvelsi se, että jouduin heittämään ne kaikki pakastesoseet menemään.

Kyssäkaali - tosin en ole varma saako sitä tähän aikaan vuodesta kovin hyvin.
Hedelmäsoseita kannattaa myös kokeilla, raasta hienoimmalla raastinraudan terällä, tulee ihan sileää, pakastin näitä hedelmiä jääpalalokerikossa josta sitten heitin aina yhden kuuman puuron sekaan, puuro jäähtyi nopsaan :)

mä olen tehnyt sitä vaihtelua erilaisilla mausteilla, koska noita soseutettavia kasviksia ei määräänsä enempää ole. olen käyttänyt eri yrttejä, valkosipulia, sipulia, currya jne. ja vauva tykkää!

Yhteistyössä