mitä SINÄ tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maissikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
säästäisin nuorimmaisen lastenvaatteet johonkin lähelle, josta ne voi napata sitten kätevästi taas esille, sama muille vauva-tavaroille. yrittäisin nukkua niin paljon kuin se taas ennen uutta tulokasta on mahdollista. miettisin että hohhoijaa, taas se alkaa ennenkuin on loppunutkaan:)

ajattelisin että taitaa tulla rassaava arki.
mutta se on paha itkeä ku paskat on jo housuissa jos sanotaan näin, ellei sitte oo ihan neitsyt raskaus... :whistle:

siinä ei auttais muu ku alkaa rakentaa tuki verkkoa.....

En ihan ymmärtänyt kysymystä.. Jos minulla olisi tällainen tilanne, niin mitä toimimista siinä olisi? :) Onhan siinä jo kokemusta raskaanaolosta pienten kanssa, kun on jo neljä pientä lasta. Ilmeisestikin vauva on tervetullut ja halusitte paljon lapsia pienellä ikäerolla, muutenhan olisitte huolehtineet ehkäisystä. Vaikea meinaan kuvitella ettei neljän lapsen äiti tiedä miten raskaaksi tullaan. :) Jos tämä tilanne on tosi, niin voimia paljon, niitä tarvitset!

Alkuperäinen kirjoittaja anu:
En ihan ymmärtänyt kysymystä.. Jos minulla olisi tällainen tilanne, niin mitä toimimista siinä olisi? :) Onhan siinä jo kokemusta raskaanaolosta pienten kanssa, kun on jo neljä pientä lasta. Ilmeisestikin vauva on tervetullut ja halusitte paljon lapsia pienellä ikäerolla, muutenhan olisitte huolehtineet ehkäisystä. Vaikea meinaan kuvitella ettei neljän lapsen äiti tiedä miten raskaaksi tullaan. :) Jos tämä tilanne on tosi, niin voimia paljon, niitä tarvitset!

Täsmälleen näin. Ja jos tälläisiä mietit, niin synnytyksen jälkeen sitten piuhat poikki. Tai jalat ristiin.

Niin ja minä pöljä varmaan ajattelisin, että ihanaa, kohta mulla on taas liikkeitä mahassa. :heart: Kaipailen niitä aina siinä vaiheessa kun vauva on ollu muutaman kuukauden maailmassa... :snotty:

Varmasti "hiukkasen" miettisin miten uusi vauva vaikuttaa meidän arkeen ja työelämään, varmasti tulisi jossain vaiheessa kiroiltuakin ja stressattua ihan liikaa, mutta kaiken kaikkiaan olisin kumminkin onnellinen. Minä olen semmonen vähän pöljä. Ensireaktio raskauteen on aina hölmö hymy :D Oli toivottu tai ei. Kyllä se jaksaminen on sitten sen ajan murhe, kun vauva on syntynyt. Ei sitä voi etukäteen ennustaa millaista perhe-elämä silloin on. Pienet kehittyy niin jännästi, että ei sitä tiedä vaikka se nykyinen 5 kuinen olisikin sitten vauvan syntyessä todella helppo tapaus ja kaikki muut ihanasti itsenäisiä, ettei niitä tartte ku vähän seurata katseella ja kuulostella ettei telota toisiaan.

Mulle kaksikin lasta tuntuu jo paljolta, joten tommoiseen tilanteeseen on vaikea itseänsä samaistaa, mutta ilmeisen lapsirakkaita ovat nämä vanhemmat, joten jos vaan jaksamista riittää, niin kaipa se tosiaan se viideskin siinä menee... Varmaan myös punnitisisin tarkkaan, että onko kunto fyysisesti riittävän hyvä taas uuteen raskauteen?

Kyllä tuossa vaiheessa huokaisisin syvääään ja saattaisin vaikka vähän panikoidakin. Ja varaisin samantien ajan sterilointiin synnytyksen jälkeen. Mutta muuten sit ajattelisin, että se mikä ei tapa, se vahvistaa ja iloitsisin lapsistani.

Mun raskaudet on olleet niin vaikeita, ettei me oltaisi selviydytty edes sitä edellistä raskautta. Vaikka mä en pysty edes ajattelemaan aborttia omalle kohdalle, se olisi yksi vaihtoehto. Toinen olisi jo olevien lasten pakkohuostaanotto ja kolmas mikälie.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Alkuperäinen kirjoittaja anu:

Täsmälleen näin. Ja jos tälläisiä mietit, niin synnytyksen jälkeen sitten piuhat poikki. Tai jalat ristiin.

minkälaisia mä sitten mietin? mä en alotuksessa miettinyt mitään, kunhan kysyin muilta palstalaisilta miten he toimisi. mutta automaattisesti näköjään jotkut oletti että on tulossa ei- toivottu vauva.......
(ja ihan väärinkäsitykset välttääkseni, ei, meille ei ole tulossa viidettä vaikka kuumeillaankin :) )

Yhteistyössä