Mitä se teille kuuluu kuka ja mitä maitoa ostelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ostan melkein aina halvinta, olipa ulkomaista tai kotimaista, ei väliä mulle. Pääasia, että rahat riittää suhteelliisen terveelliseen safkaan. Maito meillä on laktoositonta, S-marketin halvinta(onko Rainbow?) Tai sitten Lidlistä.

Yksitäisiä viimevuotisia eriä saattaa vielä jossain peräkylissä olla.

Ruotsalainen maito katoaa S-kauppojen hyllyiltä - Ruoka - Maaseudun Tulevaisuus

Jep, näin ne tosisaan reilu kuukausi sitten uutisoi.

Ja tuolloin ne Arlat poistui sekä meidän Prismasta, että S-marketista. Mutta tällä viikolla (jos ei jo ennenkin) ne yhtäkkiä tulivat takaisin.

Tai sitten Raision Mylly (melkoisen iso liikekeskus nyt kuitenkin ison kompleksin keskellä) sijaitsee peräkylässä.

Onko kellään laktoosivaivaisella kokemusta siitä, että ulkomaalaista maitoa vatsa kestäis paremmin kuin Valion maitoa? Kun mun monet intolerikkoystävät väittävät tällaista? (Ja jos laajemminkin pitää paikkansa, niin mitä ihmettä ne Valiolla sille maidolle oikenin tekee?)

Jep, näin ne tosisaan reilu kuukausi sitten uutisoi.

Ja tuolloin ne Arlat poistui sekä meidän Prismasta, että S-marketista. Mutta tällä viikolla (jos ei jo ennenkin) ne yhtäkkiä tulivat takaisin.

Tai sitten Raision Mylly (melkoisen iso liikekeskus nyt kuitenkin ison kompleksin keskellä) sijaitsee peräkylässä.

Joka tapauksessa svedujen maitoja ei ostella, kun voittivat lätkässäkim.

Onko kellään laktoosivaivaisella kokemusta siitä, että ulkomaalaista maitoa vatsa kestäis paremmin kuin Valion maitoa? Kun mun monet intolerikkoystävät väittävät tällaista? (Ja jos laajemminkin pitää paikkansa, niin mitä ihmettä ne Valiolla sille maidolle oikenin tekee?)

Samanlainen väite kuin yks mun tuttu väitit että LIDLN , milbonan laktoositon maito aiheuttaa hänelel mahavaivoja, mutta valion ei. Hassua kun ei tiennyt juovansa tätä lidln maitoa maha kesti. Monella vain on se uksomus niiin sit jokaisen pikkusien mahavaivan luullan johtuvan tästä maidosta. Miksi luulet monissa ruoakpaikoissa usien maidon kaadettavan lasikannuun. siksi että asiakkat eivät tiedä minkä yhtiön se on ja onko siinä tänään viimeinen myyntipäiäv. Jokuhane on niin tarkka ettei juo maitoa vaikak olis kolme päivää myyntiaikaa, kun oikeasti rasvaton maito säilyy jopa viikon sen viimeisen myyntipäivän jälkeen, maun muuttumatta miksikään

Alkuperäinen kirjoittaja lätkäfani;29601851:

niissä valion maidoisssa, jota lidlin milbona maitokin on, saa olla mukana myös vähän ukolaista, aivan kuten lihoissakin., Ne eivät ole 100% suomalaisia.
Kerran muutne ostin siuomalaisia mansikoita, niin olikin suuri yllätuys kun paketissa luki että pakkausmaa oli suomi, muutne ne oli ulkolaisia, mutta silti niisä oli suomenlippu merkki. Huijausta kaikki!

Alkuperäinen kirjoittaja lätkäfani;29601851:
täälä pohjoisessa kyllä saattaa tulla tuo ruotsalainen mait lähempä kuin suomalainen. Vaikka se maito pakattaisiin oulussa niin se saattaa sitli olla tullut eteläsuomesta asti
sitä en edellnkään ymmärrä että kotimaassa tuotettu on kalliimapaa, matkaukut ei ainakaan tätä selitä. ruotissa nyt tuskin niin kamalasti poljetaan ihmisoikeuksia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitä sie sanot heille?

[QUOTE="krista";29601495]Kovaan ääneen jotkut mammat päivittelee kaupassa miten suomalainen maito on parempi kuin ruotsalainen tai arkimaito...
Mitä se teille kuuluu vaikka joku ostelee muuta maitoa kuin sitä suomalaista?
Valitettavasti en ole hiljaa jos/joku mamma vettuilen ja katsoen minun suuntaan arvostelee kun en ostele sitä suomalaista maitoa. Niin kuan kun maksan itse oman kauppareissun ja omaa maitoa muut pitäköön sitä turpaansa kiinni.[/QUOTE]

minua ei kiinnosta mitä maitoa muut ostavat eikä ulkomainen maito ole mitenkään erilaista kuin suomalainen.

MUTTA ostamalla suomalaista maitoa tuet suomalaisia maitoyrittäjiä. se on minusta varsin hyvä syy ottaa se suomalainen vaihtoehto joka maksaa täysin saman verran/on kymmenen senttiä tai kaksi kalliimpaa, riippuen kaupasta ja merkistä.

Samanlainen väite kuin yks mun tuttu väitit että LIDLN , milbonan laktoositon maito aiheuttaa hänelel mahavaivoja, mutta valion ei. Hassua kun ei tiennyt juovansa tätä lidln maitoa maha kesti. Monella vain on se uksomus niiin sit jokaisen pikkusien mahavaivan luullan johtuvan tästä maidosta.
En usko että tästäkään on kysymys, sillä yhdenkin tutun perheessä käytetään uskollisesti Valion maitoa. Tämä laktoosiongelmainen juo Valion Eilaa, vaikka sanookin vatsansa kestävän hyvin ihan tavallista maitoa esim. ulkomaanmatkoilla. Samoin käsittelemätön luomumaito menee ilman ongelmia, mutta sen saatavuus ei ole aina kovin kaksista. Kotimaisuus on kuitenkin heille niin tärkeä asia, että Valion erikoismaitoa ostavat mieluummin kuin näitä kaupassa tarjolla olevia ulkomaisia.

Jotenkin kiinnostaa aihe, mutta kun itsellä ei oo mitään ongelmaa minkään maidon kanssa, niin ei voi alkaa tehdä omakohtaisia tutkimuksia...

Yhteistyössä