Mitä se teille kuuluu kuka ja mitä maitoa ostelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"krista"

Vieras
Kovaan ääneen jotkut mammat päivittelee kaupassa miten suomalainen maito on parempi kuin ruotsalainen tai arkimaito...
Mitä se teille kuuluu vaikka joku ostelee muuta maitoa kuin sitä suomalaista?
Valitettavasti en ole hiljaa jos/joku mamma vettuilen ja katsoen minun suuntaan arvostelee kun en ostele sitä suomalaista maitoa. Niin kuan kun maksan itse oman kauppareissun ja omaa maitoa muut pitäköön sitä turpaansa kiinni.

• Tykkää
Reactions: LIEN ja Pinki
Tollaset tyypit, jotka kyylää ja kommentoi kaupassa toisten ostoksia, pitäs laittaa jonnekin helvetin keskitysleirille.

Pohjois Koreaan ihmettelemään kun joku valitsee rotan ja lutikan välillä että kumman syö :D..Nojoo, huono vitsi. Mutta en vaan voi ymmärtää että miten joku edes viitsii miettiä itselleen vieraiden ihmisten syömisiä. Ellei niistä joku siis esim 2+ palstalla erikseen kysy mielipidettä.

[QUOTE="vieras.";29601583]Maitosokeri ei ole hyödyksi kenellekään. Eila on laadukkaain, terveellisin ja turvallisin maitotuote mitä suomesta saa.[/QUOTE]

Tiedätkö mitä laktoositon tekee terveelle vatsalle? Jos et tiedä niin ole hiljaa.

Mulle on aika sama vahtiiko joku kaupassa mun ostamisia tai mitä mieltä toiset on niistä. On melko epätodennäköistä, että ko. henkilön tartteis tulla meille syömään tai juomaan joten taivastelkoon ihan vapaasti

[QUOTE="huoh";29601638]Tässä pelossa EI tarvitse juoda kevytmaitoa jossa laktoosia. Kun noudattaa samaa terveellistä ruokavaliota läpi elämän niin keho myös kestää sen.[/QUOTE]
Ja laktoosittomat ovat kalliimpia. No voi voi.. Olen synt. -70 ja nytko pitää vaihtaa laktoosittomaan ilman hyvää syytä?

Siinä voi käydä niin että jossain vaiheessa terve suolisto ei enää kestä tavallisia maitotuotteita. Tämä on kuultu koulussa jossa opiskelen.

No just.
Mistähän se sitten johtuu, että kun olen ollut jonkin aikaa laktoosittomalla ruokavaliolla, vatsani kestääkin esim. Lasillisen tavallista maitoa? Kuitenkin jos käytän normaaleja maitotuotteita jonkin aikaa, tilanne menee siihuen etten kestä enää edes laktoosittomia tuotteita suuremmissa määrin.

[QUOTE="vieras.";29601659]No just.
Mistähän se sitten johtuu, että kun olen ollut jonkin aikaa laktoosittomalla ruokavaliolla, vatsani kestääkin esim. Lasillisen tavallista maitoa? Kuitenkin jos käytän normaaleja maitotuotteita jonkin aikaa, tilanne menee siihuen etten kestä enää edes laktoosittomia tuotteita suuremmissa määrin.[/QUOTE]
Siitä voi kysyä terkkarista. En ole kuitenkaan asiantuntija.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos ässä;29601513:
Onneksi S-ryhmä ei myy enää ruotsalaista, se on monta päivää vanhaa ennenkuin purkitetaan Suomessa.

Juuri pari päivää sitten ostin Arla-maitoa S-marketin maitohyllystä. Seuraavana päivänä hain täydennystä Prismasta ja jälleen lappasin kärryyni Arlan maitoa.

Ja se on juurikin sitä ruotsalaista.

Siinä voi käydä niin että jossain vaiheessa terve suolisto ei enää kestä tavallisia maitotuotteita. Tämä on kuultu koulussa jossa opiskelen.

Tiedtäkö Lien, että laktoosinsietokyky on tullut meille vasta ajan myötä kun ihmisten ruokavalioon on otettu maito. Se, että ihmisen elimistö pystyy pilkkomaan laktoosia aikuisiälläkin on epänormaali "ilmiö". Vauvoilla tuo on normaalia, mutta aikuisella ajan tuoma oikku.

Mitä se mikään kuuluu kellekään, mitä toinen kaupasta ostaa. Mie en ole kiinnostunut kuin omista ostoksista, en edes huomaa muita ihmisiä. Paitsi jonossa, jos se on helevetin pitkä :D Mutta en silloinkaan ajattele sen enempää toisten ostoksia.

Yhteistyössä