Mitä se tarkoittaa, että vaatteet pitää nimikoida päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt äiti

Vieras
Tarkoittaako se sitä, että liimaan joka vaatteeseen lapun, jossa lukee, mikä vaate on kyseessä esim nämä ovat sukat, tämä on paita? Olen varmaan tehnyt jotain väärin, kun alunperin ymmärsin, että nimikointi tarkoittaa lapsen nimen kirjoittamista vaatteisiin. Siitä huolimatta lapseni vaatteita on hukassa vähän väliä ja lapseni päällä on muiden nimikoituja vaatteita. Toisinaan varavaatteista muka puuttuu jotain, vaikka oikeasti lokerossa on kaikkia mahdollisia vaatteita. Tänään ei muka ollut varasukkia märkien tilalle ja lapsella oli vieraat sukat. Ihmettelin mihin oman lapseni sukat on kadonneet, kun alle viikko sitten tarkistin varavaatteet. No siellähän ne varasukat oli lokerossa ihan niin kuin pitikin. Niistä vaan puuttui se lappu, että nämä ovat varasukat :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Valitettavasti päiväkodissa on paljon lapsia ja vaatteita ja sekaannuksilta ei voi välttyä.
Oli kuitenkin kuivat sukat laitettu muksulle....

No siitä niille maksetaan, et laittavat kuivat vaatteet tarvittaessa lapsen päälle. En mäkään voi omassa työssäni tehdä vähän sinne päin ja selittää sit asiakkaalle, että näin nyt tällä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sun varmaan pitää opettaa lapsesi tunnistamaan omat vaatteensa ja tarkistamaan, että niissä on myös oma nimi.

Ihan pieniltä lapsilta se ei vielä onnistu.

Kaksplussa kertoo, että alle 2v:tkin osaavat pukea jo vaatteet päällensä B)

Ai, no mun lapsi on sitten varmaan jotenkin viallinen, kun ei osaa vielä. Varmaan syy on siinä, et olen ollut huono äiti ja vienyt hänet alle 3-vuotiaana hoitoon ja perustellut sen sillä, että on taloudellisesti tiukkaa. Eli olen tehnyt huonoja valintoja elämässäni ja nyt siitä kärsii lapsikin. Näin sanoo Kaksplussan mammat :kieh:

Sun varmaan pitää opettaa lapsesi tunnistamaan omat vaatteensa ja tarkistamaan, että niissä on myös oma nimi.

Ihan pieniltä lapsilta se ei vielä onnistu.

Kaksplussa kertoo, että alle 2v:tkin osaavat pukea jo vaatteet päällensä B)

Ai, no mun lapsi on sitten varmaan jotenkin viallinen, kun ei osaa vielä. Varmaan syy on siinä, et olen ollut huono äiti ja vienyt hänet alle 3-vuotiaana hoitoon ja perustellut sen sillä, että on taloudellisesti tiukkaa. Eli olen tehnyt huonoja valintoja elämässäni ja nyt siitä kärsii lapsikin. Näin sanoo Kaksplussan mammat :kieh:

Meillä ei onneksi tartte muksun osata itte ja oikeat vaatteetkin ovat 99% päällä. Pari kertaa olen jotain muuta pongannut, mutta silloinkin ihan sävy sävyyn :laugh:

Valitettavasti päiväkodissa on paljon lapsia ja vaatteita ja sekaannuksilta ei voi välttyä.

No siitä niille maksetaan, et laittavat kuivat vaatteet tarvittaessa lapsen päälle. En mäkään voi omassa työssäni tehdä vähän sinne päin ja selittää sit asiakkaalle, että näin nyt tällä kertaa.

Joo... Mutta ihmiset jotka ei tee virheitä, ei yleensä tee mitään muutakaan.
Peace! =)

Peace! =)

Teetkö sä jatkuvasti virheitä omassa työssäsi? Jos näin on, niin ihme, että sulla on vielä työpaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Peace! =)

Teetkö sä jatkuvasti virheitä omassa työssäsi? Jos näin on, niin ihme, että sulla on vielä työpaikka.

Harva ihminen on täysiin virheetön, yleensä silloin kärsii työn tuottavuus. Kyky oppia virheistä, tunnistaa ja korjata ne jälkikäteen on yleensä juttu. Virhe on pienikin virhe ja toki fataaleja virheitä ei kannata tehdä. Väärät sukat ei ole fataali virhe.

SIIS MITÄ??? tää ei oo enää totta. Kyl vaatteiden nimikointi tarkoittaa sitä ett laitat siihen lapsesi nimen ja varmuudekis sukunimen ekan kirjaimen.

Pöllöt!!

Alkuperäinen kirjoittaja makeat naurut:
SIIS MITÄ??? tää ei oo enää totta. Kyl vaatteiden nimikointi tarkoittaa sitä ett laitat siihen lapsesi nimen ja varmuudekis sukunimen ekan kirjaimen.

Pöllöt!!

:laugh: :laugh:

Mä en kyl laita sukunimen ekaa kirjainta, tirpalla ei ole varmaankaan koko kaupungissa yhtään kaimaa

Tää toimii tosi hyvin varsinkin noilla noin 3v tytöillä. Esittelepä niille jotain ihania hello kitty sukkahousuja ja kysy kenen ne on: kaikki viittaavat... :D

Pakko änkeä keskusteluun sen verran, vaikka ei omia lapsia olekaan vielä kuin vasta tuloillaan, mutta kun on sivusta seurannut ja kuullut juttuja kavereilta - ei mikään ihme että päiväkodissa saattaa joskus jollekin väärät sukat mennä jalkaan, hoitajia on joissain paikoissa aikas vähän lapsimmäärää kohden, joten täys sympatia heille... Miettii mikä työmäärä ja vastuu heillä on, ja he tekevät sitä työtä koska oikeasti todella paljon pitävät lapsista... ei kukaan sitä pelkästään rahan takia tekisi, eikä siitä varmaan kamalasti edes maksetakaan. Ei kannata ihan noin pienestä vetää herneitä nenään?

Poika meni tänään päiväkotiin 3 viikon loman jälkeen.
Päivitettiin varavaatekassi ja olivat jopa löytäneet sieltä kurakintaat. 10 pistettä :D
Kaikki muut nimikoidaan paitsi sukat, kenkiin ommeltiin napit niin poika tunnistaa omat Kuomat kymmenien joukosta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Pakko änkeä keskusteluun sen verran, vaikka ei omia lapsia olekaan vielä kuin vasta tuloillaan, mutta kun on sivusta seurannut ja kuullut juttuja kavereilta - ei mikään ihme että päiväkodissa saattaa joskus jollekin väärät sukat mennä jalkaan, hoitajia on joissain paikoissa aikas vähän lapsimmäärää kohden, joten täys sympatia heille... Miettii mikä työmäärä ja vastuu heillä on, ja he tekevät sitä työtä koska oikeasti todella paljon pitävät lapsista... ei kukaan sitä pelkästään rahan takia tekisi, eikä siitä varmaan kamalasti edes maksetakaan. Ei kannata ihan noin pienestä vetää herneitä nenään?

Plus että sama se on paljonko niillä on töitä, mutta jos ryhmän kaikki esim. 12 lasta vetää yhtä aikaa sukat pois jalasta, niin muistaisitko itse mitkä oli kenenkäkin sukat?

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:

Plus että sama se on paljonko niillä on töitä, mutta jos ryhmän kaikki esim. 12 lasta vetää yhtä aikaa sukat pois jalasta, niin muistaisitko itse mitkä oli kenenkäkin sukat?

No mutta sukkien tunnistuskurssihan on kaikkein tärkein oppiaine lastentarhanopettajien koulutuksessa.

miksi pitäisi muistaa? jos ne kerran kaikki on nimikoitu.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

miksi pitäisi muistaa? jos ne kerran kaikki on nimikoitu.

Nyt oli kyse siitä, että lapsella oli nimikoidut varavaatteet lokerossaan. Eli kaikki oli sen puolen ok. Tarvittavat varusteet löytyi ja niissä oli vieläpä nimi ja ne olivat oikean lapsen lokerossa. Hoitajat eivät vaan ilmeisesti viitsineet katsoa sinne lokeroon, koska väittäivät, ettei lapsella ollut varavaatteita. Kun tälläistä vastavaa on jatkuvasti, niin mua ärsyttää. tulee sellainen olo, että mitään uusia tai hyviä vaatteita ei kannata sinne pukea ollenkaan, jos ne kuitenkin menee sekaisin ja häviää. Siitä oli hemmetinmoinen vaiva, kun ohjeiden mukaan nimikoin ihan kaiken sukista lähtien ja ilmeisen turhaa työtä tein, kun ei viitsitä edes lukea mitä vaatteisiin on kirjoitettu.

Yhteistyössä