Mitä sanotte tästä talosta? Mikkeliläiset varsinkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja okt-asuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

okt-asuja

Vieras
http://www.oikotie.fi/realestlist?exit=aptinfo_fromsearch&target=apartment&query=%26searchtotal%3D27%26selectedpage%3D1%26rootCompanyId%3D-1%26mainNavi%3Dapartments%26listlength%3D25%26searchtype%3Dquick_search%26aptType%3D6%26target%3Dapartment%26dir%3Dasc%26locationFreeText%3Dmikkeli%26cookieValue%3D119686739015900709%26orderby%3Dsalesprice%26Area3%3D6%26subNavi%3Dapartments_forsale%26subNavi%3Dapartments_forsale%26rooms%3D5%26fcid%3D655635257833338702&s_index=15&fcid=655635257833338702&id=1586757&mainNavi=apartments&subNavi=apartments_forsale

Kamalan pitkä linkki :o

Meillä on tuolla samalla pohjalla, mutta kaikki muu onkin erilaista.
Kodinhoitohuone on tuon talomallin onnettomin paikka! Yksi kaappi menee pölyimurille, yhdessä kaapissa on pyykit... Siis aivan liian vähän kaappeja.
Itse olemme juuri tilaamassa lisää kaappeja sinne.
Keittiö näyttää muuten samalta, meillä vain nostettu tuo tiskikone ylemmäksi. Välistä tuntuu,että liian vähän on sielläkin tilaa. (vai onko mulla liian paljon tavaraa)
Mutta huoneet ovat ihanat ja muutenkin kaikki tila on käytetty järkevästi. Molemmilla lapsilla omat huoneet, tuo olkkarista menevä meillä on pianohuoneena ja sitten meidän makkari on siitä keittiöstä. TUpa on jaettu meillä sohvalla. Tuolla se näyttää olevan tuolla nurkassa. (meillä on itse tehty takka niin se on isompi, ei mahtuisi, lisäksi meillä menee terassille ovi tuosta olkkarista)
Mutta siis kaikenkaikkiaan ollaan oltu ihan tyytyväisiä! Kannattaa sitä käydä katsomassa. Hinnasta en osaa sanoa.
Tuohon on käytetty vain niitä materiaaleja jota paketissa tuli mukana. Me ostimme ite kattopanelit, lattian, sisäovet, takka/leivinuuni jne...
Meidän talon hinnaksi arvioitu tällä hetkellä 240t. e, vaikka meillä on vielä kesken, puolen hehtaarin tontti ja iso autohalli/varasto yms nostavat ...

talosta en osaa sanoa muuta kuin että ihan perustyyppinen uusi talo. Mutta alue on kivaa, uutta aluetta, jossa paljon lapsiperheitä, monet itse rakentaneet talonsa viimeisen viiden vuoden sisällä. Hinta on mikkeliläistä keskiluokkaa, tätä täällä pyydetään uusista sekä jo kaksikymmentä vuotta vanhoistakin, joten ei ole paha, jos talosta muuteen tykkää. Uusi on kuitenkin aina uusi, nimimerkillä vanhassa ok-talossa asuva.

Ainut miinus on tossa Tupalassa, että sinne on ainakin tähän saakka ollut huonot julkiset yhteydet, nythän joku palvelulinja jo sinne kulkee. Mutta eiköhän tämä asia korjaannu tai ole korjaantumassa, olen lukenut, kun asutusta on tullut paljon lisää.

mikkelissä on melkein kaikki vuokratonteilla, mutta tontin voi ostaa itselleen vaikka heti, hinnat noin kymppitonnin luokkaa. On ihan rakentajasta kiinni, haluaako tonttiin laittaa rahaa kiinni nyt vai myöhemmin. Mutta vuokraaminen ei ole siis kaupungin periaate, vaan rakentajan/ asujan päätös.

En tykkää ollenkaan.. Kodinhoitohuone on jostain ihmeellisestä syystä aina pesuhuoneen yhteydessä? Yksikerroksisuus tökkii.. Pintamateriaalitkaan ei mua miellytä..

Millä tavoin tuo alue on kaavoitettu? En tunne paikkaa ollenkaan, mutta voisin kuvitella että muutaman vuoden kuluttua tuon ympärillä on aika paljon enemmän taloja kuin nyt on.. Ei hyvä sekään..

Yhteistyössä