Mitä sanotaan kun mennää synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkosta

Vieras
Esikoisesta menin yöaikaan synnyttämään eli menimme päivystykseen jossa vain sanoin että synnärille pitäisi päästä ja sinne mentiin.
Mietinkin tässä että jos tämä kakkonen päättää syntyä päivänvalossa niin mitä siellä synnärillä sanotaan kun sinne mennään? Soitetaan ovikelloa ja sanotaan että tultiin synnyttämään? Vai että supistaa säännöllisesti? Vai mitä? :D
On ne huolet minullakin!

Ei kai sitä tarvi mitään sanoa jos supistelee. Näkeehän ne sen. Itse sanoin, että tulin yliaikatarkastukseen, kun kätilö hölmistyneenä katsoi, että ei taida olla supistuksia.

Eiköhän siinä jotain keksi! :D Mun ei tarttenut edes sanoa mitään. Soitin ovikelloa, päästettiin sisään ja jouduin jonoon! Sitten vasta multa tultiin kysymään, että minä varmaan sitä kelloa soitin. Eli se on jo merkki että tositoimissa ollaan.

Yleensä se on kyllä selvää kun synnytysvastaanotolle tullaan mistä on kyse.. :whistle: Soitat vaan ovikelloa, niin eiköhän ne kätilöt osaa arvella. Yleensä supistukset tulee siinä vaiheessa jo siihen tahtiin, että ei siinä kauaa kerkiä jutella kun supistus jo tulee. .

Mul oli ekan kanssa kans synnytys yöllä kun vedet meni. Tokasta mentii sitte supistusten kera päiväsaikaan.. Jonotin sitten siinä jonossa missä neki jotka meni polille ja kun oli mun vuoro niin täti sano että mitä sie tässä jonotat kun noin paljo sattuu että tonne suuntaan vaan :p Sitte menin SVO:lle ja sanoin että nyt sattuu ihan ***tanasti että en tiiä mikä tuolla on tilanne...

Eipä muuten aina näy päälle päin mikä on tilanne ja miten paljon supistelee..

Kun me mentiin synnärille kätilö joka otti vastaan oli sitä mieltä että osastolle odottelemaan "oikeita supistuksia" no kuitenkin melkein kaikki salit oli tyhjinä ja yhdessä vain synnyttäjä joten päästi saliin ja käski vaihtaa vaatteet että kohta katsotaan kohdunsuun tilanne ja sitten osastolle kun ei näytä synnytys olevan vielä kunnolla alkanut kun ei kipeitä suppareita ole. Nooh, kohdunsuu 8cm auki, ja tyttö ulkona reilun tunnin päästä.

Totesipa kätilökin sitten että olisi ollut turhaa osastolle mennä ja aikaisemminkin olisi saanut sairaalaan tulla (100km matkaa).. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ehtinyt sanoa mitään kun kätilö jo käveli vastaan ja sanoi että "taidat olla synnyttämään tulossa". :D

Hyvä havainto kätilöltä.

Älä. :D
Tosin kävely oli jo hieman vaivalloista... Ja bussilla mentiin synnyttämään. Mitäs sitä turhaan tuhlaamaan taksiin. :D (Asun siis Helsingissä.)

Mä menin aamulla laitokselle ku suppailuja tuli ku liukuhihnalta. Vahtimestari sano alaovella et kerros ylöspäin,mä kysyin et mistä sä tiiät miks tulin tänne ni hää tokas et usko pois sen näkee susta :D
Kätilö oli seuraavas kerrokses vähä tonttu..soitettuani ovikelloa se paukas kotvan kuluttua paikalle ja kysäs kukas tänne on tulos? No siel aulas ei ollu muitaku mä ja mun mies :p Paha sanoo kumpi meistä synnyttää...
:laugh:

Mut eipä hää vieläkää uskonu et tosi on kysees..jankkas vaan et kyllä hän tietää koska synnytys on vauhdissa. Ja mä kuulemma en vielä ollu siinä vaihees :o

No hetken väänsin asiasta kättä kunnes suostu tekee sisätutkimuksen ja sen jälkee mummeliin tuliki vauhtia...olin 9cm:ssä ja pää oli näkyvissä. Johan alko synnytys mullakin olee käynnissä :D

Mahtava aloitus kertakaikkiaan ; )
Ei tullut mieleenkään että kun menee synnyttäjien vastaanottoon, että pitäisi sanoa jotain, kun on ison vatsan kanssa liikenteessä...Eipä siellä juuri muulla asialla tavata liikkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Mä en ehtinyt sanoa mitään kun kätilö jo käveli vastaan ja sanoi että "taidat olla synnyttämään tulossa". :D

Hyvä havainto kätilöltä.

Älä. :D
Tosin kävely oli jo hieman vaivalloista... Ja bussilla mentiin synnyttämään. Mitäs sitä turhaan tuhlaamaan taksiin. :D (Asun siis Helsingissä.)

Mun kahden kummilapsen isä pisti vaimon taksiin mutta meni itse pyörällä perästä. :whistle: Ettei katsos tarvinnut tuhlata sitten taksiin rahaa kotimatkalla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Ei tullut mieleenkään että kun menee synnyttäjien vastaanottoon, että pitäisi sanoa jotain, kun on ison vatsan kanssa liikenteessä...Eipä siellä juuri muulla asialla tavata liikkua.

No phks:ssa ainakin mennään äitiyspolin aulaan oottelemaan kätilöä ja jos nyt et ihan tuskaselta näytä, niin voipihan sitä luulla, että on tulossa vaikka yliaikaiskontrolliin tmv, normi käynnille. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Saattaa sitä joutua käymään SVO:lla ihan muutenkin, jos on vaikka jotain ongelmia.

Mutta siis ap:n kysymykseen. Eiköhän siinä voi mennä ja sanoa, että "Terve, taitaa olla vauva pyrkimässä ulos".

Yhteistyössä