Mitä sanonta liskojen yö tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No eikös se ole tavallisesti esim. su-ma yö kun on lauantaina (ja mahdollisesti jo perjantainakin kupiteltu). Jotain painajaisia, hikoilua jne on ihmiset kertoneet kokeneensa, itsellä ei ole moista koskaan ollut.

no itsellä se tarkoittaa sellaista levotonta nukkumista ja hurjien unien näkemistä ja muutenkin valtavaa ahdistuksen tunnetta ja syyllisyyttä ryyppäämisestä.

Sitä, että olet dokannut melkoisesti ja yrität seuraavana yönä nukkua. Korostaisin sanaa "yrität".

Säpsähtelet ja hiki valuu. Juuri kun tuntuu, että vaivut uneen, säpsähdät taas pelästyneenä hereille: sydän hakkaa kahtasataa ja hikeä pukkaa.
Näet valveunia ja kaikkea pelottavaa.

Seuraavana aamuna katsellessasi silmäpussejasi vannot (taas) että ei ikinä enää.

Hyvänen aika!! Mie oon aina luullut, että tuo sanonta tarkoittaa yleensäkkin sellaista levotonta yötä, nukkuu huonosti, näkee pahaa unta jne... Ei tarvi enään ihmetellä miksi porukka on katsonut pitkään kun olen puhunut liskojen yöstä vaikka keskiviikko aamuna... Minä kun en nimittäin juo ollenkaan.... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Kovan ryyppäämisen jälkeen voi tulla sekava yö. Unet ja valve sekoittuu, hikoilee, nukkuu levottomasti. Yksi kaveri luuli oikeasti, että sängyn alla oli joku olio. Takana viikon putki.

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Hyvänen aika!! Mie oon aina luullut, että tuo sanonta tarkoittaa yleensäkkin sellaista levotonta yötä, nukkuu huonosti, näkee pahaa unta jne... Ei tarvi enään ihmetellä miksi porukka on katsonut pitkään kun olen puhunut liskojen yöstä vaikka keskiviikko aamuna... Minä kun en nimittäin juo ollenkaan.... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Kyllä minäkin käytän sitä, esimerkiksi miehen kanssa jutellessa. Tai sitten ihan tuttavallisesti "lisko". Ei se minusta ole rajoittunut pelkästään ryyppäämisen jälkeiseen aikaan, vaan samantyyppisiä öitä voi olla muutenkin.

no justiinsa nimenomaan sitä että ku on ryypänny esim. pe-la - yön rankasti niin la-su yö on yhtä liskojen yötä... hikoiluttaa, näkee painajaisia, huone pyörii....

ja tuota sanontaa käytetään ihan utsjoelta hankoon asti.

Yhteistyössä