Mitä sanoisit vai sanoisitko mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja %
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

%

Uusi jäsen
16.06.2012
9
0
1
Mua on alkanu niin nyppimään meidän naapurin lapset (5&6v tyttö ja poika), jotka tulee joka päivä pihallemme. Pyytävät esim pelaamaan kanssaan sulkapalloa ja kun pelaan niin heti alkaa:Meillä on paremmat sulkapallomailat kun teillä, meillä on parempi trampoliini kuin teillä, meillä on parempi hiekkalaatikko kuin teillä...rasittavaa. Lisäksi omat lapseni (7&10v tytöt) ei haluaisi näiden lasten kanssa leikkiä, mutta en tiedä onko kovin kohteliasta sanoa sitä. Olen lapsilleni sanonut että olkaa heidän kans jonkun aikaa edes niin lähetän ne sitten kotiin. Turha purkaus mutta jotenki ärsyttää

Toisten lapset osaa olla ärsyttäviä. Meidän naapurin poika on just tuommonen, 7-vuotias nirppanokka.Kaikki on heillä hienompaa ja kalliimpaa, kyllästyttää kuunnella sitä meillä on sitä ja tätä, ja mulla on se ja se ja se peli. En voi sietää kehuskelua, ja jotenkin sen pikkuvanhat jutut siitä, minkä merkkinen puhelin on paras ottaa aivoon...

Mä varmaan sanoisin, että kantsii sitten mennä sinne omalle pihalle pelaamaan ja pomppimaan. Enkä päästäis omalle pihalleni, varsinkaan jos omat lapset ei halua niiden kanssa leikkiä.

Just näin sanoisin minäkin, vaikkei se ehkä kovin kypsää olisi. Turha on tulla kärttämään peli/leikkikaveria, jos kerran siellä kotona kaikki on niin paljon mahtavampaa. Menis sitten pyytämään omaa äitiään pelaamaan, näin minä ainakin ehdottaisin :D

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Periaatteessa sanoisin miten toisetkin ehottavat. Kuitenkin tuo kaikki voi olla myös huomionhakua: entä jos perheessä ei ole kaikki hyvin? Voit olla jopa ainoa aikuinen, joka heidän kanssaan ylipäätään puhuu tai heitä kuuntelee tai tekee heidän kanssaan mitään.... Tää nyt on ihan heittona vaan, kun en perhettä tunne.

Mua on alkanu niin nyppimään meidän naapurin lapset (5&6v tyttö ja poika), jotka tulee joka päivä pihallemme. Pyytävät esim pelaamaan kanssaan sulkapalloa ja kun pelaan niin heti alkaa:Meillä on paremmat sulkapallomailat kun teillä, meillä on parempi trampoliini kuin teillä, meillä on parempi hiekkalaatikko kuin teillä...rasittavaa. Lisäksi omat lapseni (7&10v tytöt) ei haluaisi näiden lasten kanssa leikkiä, mutta en tiedä onko kovin kohteliasta sanoa sitä. Olen lapsilleni sanonut että olkaa heidän kans jonkun aikaa edes niin lähetän ne sitten kotiin. Turha purkaus mutta jotenki ärsyttää

naapuritalossa asui aikanaan eräs venäläinen perhe, heidän lapset käyttäytyi juuurikin noin.
Joka kerta muistivat äiti venäjää kehua ja samassa lauseessa suomen maata hakuttiin kuinka täällä on kaikki huonommin.
Sanoin sitten kun aikani kuuntelin sitä natinaa ja valitusta että menkää sinne venäjällenne mitä te tänne ylipäänsä olette muuttaneet sossun eläteiksi?
Ja samalla voitte aloittaa poistumisennne ensinnäkin meidän taloyhtiön pihalta.
arvaa näkykö enään meidän taloyhtiömme pihamaalla ;) :D

Jos lapsesi eivät kerran halua leikkiä näiden lasten kanssa, niin ihan hyvin he voivat sanoa näille lapsille, että menkää kotiinne, meillä on omat leikit. Kukaan ei todellakaan odota että kouluikäiset lapset leikkisivät puolet itseään nuorempien kanssa, varsinkaan päivittäin.

Jos kuulisin tuollaista sanoisin että meillä ei ole pakko leikkiä tai pelata, jos omassa kodissa on parempia. Ja meillä ei myöskään kiusata,lällätetä ja naljailla joten se loppuu nyt, tai sitten sinne omalle pihalle. Lapsille sanoisin että ei tarvitse olla kaveria, jos toinen ei lopeta voi sanoa suoraan että menette nyt kotiin jos käytös ei parane ja sitten tulee vaikka sisälle menee varmasti viesti perille. Meillä tämä on ainakin auttanut, muutamalla tuttavan lapsella on tuota samaa.

Yhteistyössä