Mitä ruokia voi tehdä yhdellä kädellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kädetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kädetön"

Vieras
Nyt pää lyö ihan tyhjää, mieleen ei tule kuin makaronimössö (sekin ilman sipulia) ja italian-tms. valmispadat...

Tilanne siis se että oikea käsi kipsissä ainakin heinäkuun loppuun ja syödäkkin pitäisi. Ja vasemmalla kädellä pitäisi saada ruuat tehtyä. Jonkun ajan päästä pystyn varmaan vähän kipsikäden sormia käyttämään mutta nyt on vielä nin kipeä että yhden käden varassa ollaan.

kiusauksia? kaupasta perunasipuliseosta ja jotain mukaan+ kermaa ja uuniin. luulis onnistuvan yhdellä kädellä.
samoin uusia perunoita voi käyttää kun vain pesee että niistähän saa keittoa ym yhdellä kädellä. sipuliakin saa kuivattuna ja pakasteesta yhdellä kädellä.

simmut auki kauppaan niin johan löytyy kurmeeta yhdellä kädelläkin

Pakaste altaasta saa sipulia pussissa :)

Mulle tuli mieleen meidän pikaruoka eli tortelliineja ja tomattimurskaa sekä paljon parmesaania päälle :P

kiusaukset, keitot, wokkia, risotot jne.

Eipä tainnu mun ruuanvalmistukseen kipsi kauhiasti vaikuttaa. En mä ainakaa muista, että olisin tehny erilaasempaa ruokaa silloon. Ku toisen käden sormista rupiaa olemaan apua, niin homma sujuu paremmin. Mulla oli kipsi vasemmas kädes, oon oikiakätinen. Oli vain kyllä vähä outoa vaivata taikinaa oikialla kädellä ku oon tottunu tekemään sen vasemmalla. :D

Niitä kipsikäden sormia on pakko liikutella vaikka ottaas kipiää koska ne sormet turpoaa niin helposti jos ei liikuttele.