Mitä ruokaa tekisitte treffeille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "simi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"simi"

Vieras
Suhteellisen tuore mies, joka on uskomattoman hyvä kokki. Nyt olisi mun vuoroni tehdä jotain ruokaa, en itsekään ole mikään huono mutta paineita on :D

Eli heittäkääs ideoita, ei mereneläviä eikä mitään arkiruokaa. :)

Alkupalaksi etanoita valkosipuli-homejuustokuorrutuksella ja hyvällä leivällä tarjoiltuna. Pääruoaksi pihvi, uuniperuna ja itsetehty maustevoi tai muu täyte. Jälkiruoaksi valkosuklaagratinoituja tai sabayonkastikkella kuorrutettuja marjoja. Om nom! :)

Alkupalaksi etanoita valkosipuli-homejuustokuorrutuksella ja hyvällä leivällä tarjoiltuna. Pääruoaksi pihvi, uuniperuna ja itsetehty maustevoi tai muu täyte. Jälkiruoaksi valkosuklaagratinoituja tai sabayonkastikkella kuorrutettuja marjoja. Om nom! :)

Paljon ei mielikuvituksettomampaa menua voisi keksiä, ainoastaan sabayonkastikkeessa on hiukan yritystä. Mutta ei marjoja kyllä kuorruteta tuolla(kaan) kastikkeella.

[QUOTE="Minä";25395843]paneer-kakkusia ja Tunisialaisia maustetorttuja.[/QUOTE]

Mitäs nuo paneer-kakut on? :)

Pihviä mietin, mutta jokin siinä tökkii..en ole maailman paras pihvinpaistaja. Taidan pitää sen kuitenkin yhtenä vaihtoehtona.

[QUOTE="sss";25395875]Paljon ei mielikuvituksettomampaa menua voisi keksiä, ainoastaan sabayonkastikkeessa on hiukan yritystä. Mutta ei marjoja kyllä kuorruteta tuolla(kaan) kastikkeella.[/QUOTE]

Kyllä minulle kelpaisi :D

Osta pakastepizzat ja lämmitä ne. Jos mies kerran osaa laittaa ruokaa, niin miksi lähteä kilpailemaan hänen kanssaan. Mukavampaa jos mies laittaa ruuat. Ainakin meillä toimii hyvin :)

Mä tekisin alkuun etanoita, pääruuaksi bataatti-halloumipaistosta ja tomaatilla&mozzarellalla&pestolla täytettyä broileria plus vihreä salaatti.
Juomaksi hyvä valkoviini.
Jälkkäriksi vaniljajätskiä, kinuskikastiketta ja suolapähkinöitä.
Kaikki tosi simppeliä mutta herkullista.

[QUOTE="pizza";25395988]Osta pakastepizzat ja lämmitä ne. Jos mies kerran osaa laittaa ruokaa, niin miksi lähteä kilpailemaan hänen kanssaan. Mukavampaa jos mies laittaa ruuat. Ainakin meillä toimii hyvin :)[/QUOTE]

Mitä kilpailua se on jos haluaa välillä hemmotella toista hyvällä ruualla?
Ja jos mä kutsuisin suht tuoreen miesystävän luokseni, totta hitossa haluaisin kokata hänelle itse enkä niin että voit tulla kylään mutta saat itse kokata.

[QUOTE="sss";25395875]Paljon ei mielikuvituksettomampaa menua voisi keksiä, ainoastaan sabayonkastikkeessa on hiukan yritystä. Mutta ei marjoja kyllä kuorruteta tuolla(kaan) kastikkeella.[/QUOTE]

No harmi jos ei sulle kelpaa, tässä kuitenkin pyydettiin "ei-arkiruokaa". Kyllä on miehille kelvannut ja itselle myös, jos joku toinen laittaisi puolestani :)

miksi ei merenelävää? osterit ehdottomasti alkuun. klassinen romanttinen ruoka. helppo ja halpa.

Jos joutuisin treffeille ja tarjolla olisi ostereita, etanoita, muuta niljaista tai jossain muodossa raakaa kalaa, jäisivät viimeisiksi treffeiksi. Mä tykkään enempi pelata varman päälle jollain tutummilla ruoilla, kun ihan uutuuttaan kiiltelevässä suhteessa ei edes kehtaa olla syömättäkään niitä toisen vaivalla vääntämiä eväitä. Olisi tosi kiva ilta yrittää saada ruoka alas isommin irvistelemättä. Romanttista? Not!

Jos joutuisin treffeille ja tarjolla olisi ostereita, etanoita, muuta niljaista tai jossain muodossa raakaa kalaa, jäisivät viimeisiksi treffeiksi. Mä tykkään enempi pelata varman päälle jollain tutummilla ruoilla, kun ihan uutuuttaan kiiltelevässä suhteessa ei edes kehtaa olla syömättäkään niitä toisen vaivalla vääntämiä eväitä. Olisi tosi kiva ilta yrittää saada ruoka alas isommin irvistelemättä. Romanttista? Not!

No mä olen tähän asti osannut kysyä uusilta tuttavuuksilta, on ne sitten naispuoleisia tai miehiä, että onko jotain mille olet allerginen tai mitä et muuten voi syödä tai mistä et tykkää ja hyvin on toiminut.

Mitä kilpailua se on jos haluaa välillä hemmotella toista hyvällä ruualla?
Ja jos mä kutsuisin suht tuoreen miesystävän luokseni, totta hitossa haluaisin kokata hänelle itse enkä niin että voit tulla kylään mutta saat itse kokata.
Toki saa, jos haluaa ja jos se luonnistuu. Mutta jos on odotettavissa jonkinasteinen katastrofi eikä ajatus ruuanlaitosta kiinnosta, niin silloin on käytettävä muita avuja. Yhdessä kokkaus voisi olla hyvä idea.

No onneksi ap:ltä sujuu ruuanlaitto, joten hän voi unohtaa pizzat :)

Yhteistyössä