mitä ruokaa laittaisin marinoiduista lohisuikaleista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kokki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä oon tehny ruokakermasta ja noista pastakastikkeen, et ihan vaan pyöräyttää pannulla sekaan kerma kiehautus ja se on siinä. Sekaan voi lisätä melkein mitä vaan jos haluaa, mut hyvää sellaisenaan. Sitte vaan kera spaghetin :p

[QUOTE="vieras";22924912]Minä oon tehny ruokakermasta ja noista pastakastikkeen, et ihan vaan pyöräyttää pannulla sekaan kerma kiehautus ja se on siinä. Sekaan voi lisätä melkein mitä vaan jos haluaa, mut hyvää sellaisenaan. Sitte vaan kera spaghetin :p[/QUOTE]

Tarkkana noiden valmismarinadien kanssa.. ovat otollisia pöpöpesiä plus sisältävät lisäaineita..

[QUOTE="kotikokki";22924942]Tarkkana noiden valmismarinadien kanssa.. ovat otollisia pöpöpesiä plus sisältävät lisäaineita..[/QUOTE]

onko? uskaltaako tuota nyt syödä?

Siis yök. Etenkin jos viimeinen käyttöpäivä! Hirveästi ollut juttuja siitä, että yli puolet kalasta pilaantunutta viimeisenä käyttöpäivänä. Nuo suikaleet alkavat maistua pahalle vaikka viimeinen käyttöpäivä olisi parin päivän päästä vasta. En todellakaan söisi. Kun teet niistä ruokaa, maistat ihan varmasti härskiintyneen, pilaantuneen kalanihran. Voi olla viimeinen kerta kun ostat.

Alkuperäinen kirjoittaja yök;22925034:
Siis yök. Etenkin jos viimeinen käyttöpäivä! Hirveästi ollut juttuja siitä, että yli puolet kalasta pilaantunutta viimeisenä käyttöpäivänä. Nuo suikaleet alkavat maistua pahalle vaikka viimeinen käyttöpäivä olisi parin päivän päästä vasta. En todellakaan söisi. Kun teet niistä ruokaa, maistat ihan varmasti härskiintyneen, pilaantuneen kalanihran. Voi olla viimeinen kerta kun ostat.

Höpsis! Niissä mitään makuvikaa ole ikinä ollut, vaikka usein syön niitä viimeisenä käyttöpäivänä.

Itse tekisin kanssa pastakastikkeen. Kun otat pakkauksen auki tiedät kyllä heti onko se syötävää vai ei. Tunkkainen haju on niin voimakas jos se on pilaantunutta ettet varmasti edes mieti asiaa. Jos ihan normi tuoksu niin voit syödä.

[QUOTE="kotikokki";22924942]Tarkkana noiden valmismarinadien kanssa.. ovat otollisia pöpöpesiä plus sisältävät lisäaineita..[/QUOTE]

Tuota noin :D hengissä ollaan koko perhe vaikka joskus noita syödään ja vielä jopa viimeisenä käyttöpäivänä :saint:

[QUOTE="aloittaja";22924989]onko? uskaltaako tuota nyt syödä?[/QUOTE]

Kuten "yök" tuossa totesi, usein kala voi olla pilaantunutta ja myös listeriaa on niissä havaittu usein. Mut kyllä sinä sen huomaat, jos tuote on mennyt huonoksi. Itse en käytä noita valmismarinadeja useasta syystä: ovat yksinkertaisesti pahan makuisia, niistä kertyy painoa tuotteelle niin, että sitä lihaa tai kalaa on lopulta vähemmän kuin marinoimattomassa tuotteessa, ja sen lisäksi marinadeilla voidaan helposti peittää se, ettei esim. kala olekaan ihan tuoretta. Puhutaan aina puhtaasta suomalaisesta ruoasta, mutta ei se sitä ole enää sen jälkeen, kun sitä on teollisesti jalostettu. Suomessa käytetään hirveän paljon lisäaineita. Monissa muissa maissa on myynnissä esim. valmiita pastakastikkeita tai jopa valmisaterioita, joissa ei ole lisäaineita eikä väriaineita. Kumma, että niitä Suomessa muka aina "tarvitaan"..

Mut siis kyllä sä varmaan huomaat, jos se kala ei ole enää syöntikelpoinen..

Yhteistyössä