Mitä rippilahjaksi kummipojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sima
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sima

Vieras
Avaanpa nyt ihan uuden ketjun, ku pää alkoi lyödä yhtäkkiä tyhjää tuon toisen ketjun vuoksi. Piti siis kokkiveitsi laittaa lahjaksi, kun poika on leipomisesta ja ruuanlaitosta kiinnostunut, mutta nyt en sitten tiedäkään. Meiän suku on taikauskoista sakkia tyynni, joten jos se veitsien ja puukkojen lahjaksi anto tietää huonoa onnea.. Ei viitsi hermostuttaa puolta sukua :)

Ristit, solmioneulat, kalvosimet yms. vastaavat eivät tule kysymykseen. Pelkkää rahaa en halua antaa. Lahjakortteja saa multa aina syntymäpäivä- ja joululahjaksi, joten ei mielellään niitäkään.

Mutta siis mitä mä kummipojalleni keksin? Toi veitsi oli mun mielestä niin loistoidea, mutta nyt sekin meni :(

Pirun taikauskoiset !
Mutta sen voi kumota näi. Annat pojulle euron jolla hän sit "ostaa" sen lahjansa. Silloin tuo typerä uskomus kumoutuu. Näin meillä toimitaan kun annetaan puukkoja lahjaksi.
Hieno idea tuo veitsi !!
Ja lopuksi asiaton huomautus joka pätee vain allekirjoittaneella: pirun väliä vaikka välit kummipoikaan katkeakin..= )

Voishan siihen paketin päälle juu euron sujauttaa. Vaan mahtaisko se sittenkään sitä kauhistelujen määrää vähentää.. Minä en halua välejä kummipoikaan katkaista, on tosi rakas minulle :)

Rannekello ei, keittokirja ehkä. Paitsi että kun se mun kummipoika on sellainen, että se ei juuri keittokirjoja kattele. Se ottaa kaapista sitä mitä siellä on ja leipoo kakkuja tai tekee lihapadan oman mielensä mukaan. Mä olen pikkusen kateellinen sille..

Alkuperäinen kirjoittaja Miten :
olisi rannekoru sellainen vahvempi jossa laatta kaiverrusta varten johon vois vaik kaiverruttaa sen rippillepääsyn päivämäärän

No ei oikein toikaan. Poika on suoraan sanonut, että hän ei halua mitään koruja.

Ja kun mä kuitenkin haluaisin hankkia jotain, josta jäisi pysyvä muisto. Siis jotain sellaista, joka ei vain pölyttyisi kaapissa tilaa viemässä.

Olisko mitään ideaa jos ostais sellaisen hienomman kynän (oliskohan kirjakaupoissa tai kultasepän liikkeissä) ja vaik reseptivihkon jos kerta on innokas kokkailija/leipuri

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no voisko jotain patoja/kattiloita/paistinpannuja antaa, jos se veitsi on poissuljettu vaihtoehto?

No joo, noita voisikin harkita, jotain sinne sisälle vielä. Ei toi veitsi nyt ihan poissuljettu ole, pidän kyllä "loistoideastani" kiinni. Mut pakko mun on jotain muutakin harkita, meiän suku osaa olla aika.. joo.

Luetaanko joku monitoimityökalu puukoksi? Mun mielestä se olisi hyvä lahja pojalle. Joku Leatherman tai vastaava.
https://www.ulkoilukauppa.com/index.php?osasto_id=1&ryhma_id=33&alaryhma_id=53

Yhteistyössä