Mitä puette lapselle päiväkodin ulkojuhlaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Täällä kun on kovasti käyty keskustelua juhlavaatepukeutumisesta, niin mitä te laittasitte lapselle päiväkodin ulkona pidettävään kevätjuhlaan? Minä en ainakaan uskalla ottaa riskiä, että ne ainoat puvunhousut, joita tarvitaan kesän juhlissa, hajoavat tms.

Siistit housut ajattelin laittaa pojalle ja kauluspaidan jos lämmintä. Jos taas kylmempi ilma niin eikai se auta muuta kun takkia vaan päälle.

No sään mukaisesti tietenkin. Ulkojuhlat on pukeutumisen kannalta musta vapaampi juttu kun sisällä pidettävät. Tytön päikkärissä oli kerran joulujuhla ulkona. Eipä siinä paljon juhlavaatteita laitettu päälle.

Laittaisin pojalle siistimmät farkut/sammarit ja kauluspaidan, jos on viileämpää niin siihen päälle neulepusero/neuletakki.

Tytölle joku mekko (ei hienoin juhlamekko, muttei ihan arkisinkaan), tarvittaessa sukkahousut ja neuletakki. Ja tukka nätisti :)

Eli siistimpää, mitä normaali arkinen päiväkotivarustus, muttei ihan hienointa juhlavaatettakaan koska siellä ulkona varmaankin myös leikitään.

Ihan välikausihaalarissa olivat. Ja alla vain paita ja sukkikset. Pienillä oli kaikilla halaari tai ainakin takki ja farkut tms. Osa isommista oli juhlavammissa vaatteissa. Ilma oli semmoinen, että juuri ja juuri olisi sisävaatteillakin pärjännyt, mutta itse en ainakaan halunnut sairastumisen riskiä ottaa.

Riippuu ilmasta,mutta meillä oli kerran tämmöiset ulkokevätjuhlat. Pojalla oli päällä farkut ja ulkoilutakki,kun ei ollut mikään lämmin. Ja muillakin näytti oilevan samantapaiset vaatteet.

Meillä pidettiin metsässä, joten välikausivaatteissa siellä oltiin.

Mutta kyllä mullakin on juhlavaatteet tarkoitettu käytettäväksi eikä säästettäväksi. Eihän niitä muuten koskaan käytetä. Jos hajoaa tai likaantuu, niin sitten hankitaan uudet. Kohta on aletkin.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Ihan välikausihaalarissa olivat. Ja alla vain paita ja sukkikset. Pienillä oli kaikilla halaari tai ainakin takki ja farkut tms. Osa isommista oli juhlavammissa vaatteissa. Ilma oli semmoinen, että juuri ja juuri olisi sisävaatteillakin pärjännyt, mutta itse en ainakaan halunnut sairastumisen riskiä ottaa.

No niin oli kyllä meidänkin päiväkodin väki. Ihan rehelliset ulkoasusteet. Ei kai mulle tullut mieleenkään laittaa mitään kauluspaitoja. Ei ollu tullu muittenkaan mieleen, onneksi.

Yhteistyössä