Mitä pöytään Suomen itsenäisyyspäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ananassi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ananassi

Jäsen
17.08.2008
454
0
16
Ja vietetäänkö sitä ylipäätänsä mitenkään ?

Meillä katan pöydän aina juhlakuntoon, kynttilöitä myöten Suomen väreihin.

Tarjottavana:

-lehtipihvit kermakastikkeessa
-lihapullia ja kastiketta
-keitetyt perunat / makaronilaatikko
-hedelmäinen juustosalaatti
-vihersalaatti
-sienisalaatti
-makaronisalaatti metwurstilla
-karjalanpiirakat + munavoi
jälkkäriksi mansikka mustikka rahkaa
NaM

Ihanaa Itsenäisyyspäivää kaikille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Täh??:
Lehtipihvit ja kermakastike? Eiks lehtipihvit oo ne leivitetyt? Ja miks ihmeessä tuossa on vielä makaronilaatikkoa? :o

makaronilaatikko olettaisin se versio ilman lihaa eli lisäke sinällään.
ja lehtipihvi ei ole leivitetty

asun ulkomailla ja haluaisin jotenkin juhlistaa itsenäisyyspäivää. (en ole hirveän isänmaallinen, mutta jotenkin suomi-kaipuu kasvaa kun on sieltä poissa!)

eli mitähän voisin tehdä? kaupasta ei löydy oikeastaan mitään 'suomalaista' tarjottavaa, sinivalkoisia kynttilöitä on varmastikin mahdoton löytää, enkä näe televisiosta linnanjuhlien vastaanottoa.

kaippa mun täytyy vetää täysperskännit, ainut toteutumiskelpoinen 'suomalainen' asia joka tulee mieleen näin äkkiseltään..

Itsenäisyyspäivänä on aina aamupalalla karjalanpiirakoita (tosin en ole enää pariin vuoteen jaksanut tehdä niitä itse). Sitten ruoaksi on karjalanpaistia, muusia ja puolukkasurvosta. Ruisleipää ja maitoa. Jälkkäriksi lakkoja ja leipäjuustoa. Nämä on vakiot, joista en jousta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Täh??:
Lehtipihvit ja kermakastike? Eiks lehtipihvit oo ne leivitetyt? Ja miks ihmeessä tuossa on vielä makaronilaatikkoa? :o
Ei lehtipihvejä leivitetä, sä sekoitat varmaan wieninleikkeisíin jotka leivitetään.

Itsenäisyyspäivänä tarjoan

Paprikakeitto + bruchetat
Lohta rakuuna-katkarapukastikkeessa, juustoperunat + salaatt
Karpaloita, kinuskikastiketta ja kermavaahtoa

Sunnuntaina vietetään itsenäisyyspäivää toiseen kertaan :D eli kaikki vieraat eivät pääsekään tulemaan huomenna. Sunnuntaina siis:

Poro-piparjuuritäytteiset kuorukat
Burgundinpata + perunat + salaatti
Karviaismarjakiisseli + kermavaahto

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Lehtipihvien kanssa ei tarjota kastiketta, yleensä jokin maustevoi. Muttta eihän kotikokkí sellaista voi tietää.

Juu, mä tiedän kyllä tuon. Mutta kerran laitoin uunissa kerman kera ja mies tykästyi :)
Eikä mun mielestä ole paha olla mikään kotikokki :p
Teen sitämistä tykätään =)

Onpas teillä upeita tarjoiluja!
Minä kuorrutan maissilastut soija-, texmex- ja juustokastikkeella uunissa. Seurana salaattia. Jälkiruoaksi pakkasesta mokkapaloja. Perinteistä suomalaista kotiruokaa siis :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja anniette:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Lehtipihvien kanssa ei tarjota kastiketta, yleensä jokin maustevoi. Muttta eihän kotikokkí sellaista voi tietää.

Juu, mä tiedän kyllä tuon. Mutta kerran laitoin uunissa kerman kera ja mies tykästyi :)
Eikä mun mielestä ole paha olla mikään kotikokki :p
Teen sitämistä tykätään =)

Mäkin teen...

Yhteistyössä