mitä pitäisi aatella? rv 5+2, hcg 6600 (vastasi kuulemma vk 5+6), mutta ultrassa ei näkynyt muuta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
...kuin sikiöpussi, ehkä myös ruskuaispussi, mutta ei yhtään mitään muuta...

Onko siis normaalia vai ei?
Lääkäri ei sanonut mitään, parin päivän päästä uudestaan hcg mittaukseen

Minulla yksi lääkäri ei löytänyt edes alkiota, vaikka piti olla 8. viikolla. Parin päivän päästä toinen lääkäri löysi alkion, joka vastasi viikkoja kuten pitikin.

[QUOTE="vieras";28905782]Rypäle raskaudessa on korkeat hcg arvot, tai sitten odotat tuplia tai triploja?:D[/QUOTE]

Höpsis. Noille viikoille nuo arvot ei oo mitenkään korkeat.
Itsellä oli rv 4+3 hcg yli 2200 ja yhtä lasta odotin. Tuostahan se tuplaantuu vähän alle kahden vuorokauden välein, eli mulla olis 4+5 ollut 4500 ja 5+0 jo 9000.

pitää ajatella, että mitä sinä nainen hosut?

Mulla oli eka neuvola vko 13, siihen mennessä en ollut tehnyt muuta kuin pissannut tikkuun.

ok, jos on riskiraskaus, diabetes tai jotain, mutta ei raskaana oleminen nyt niin vaikeaa ole. Se joko onnistuu tai sitten ei. nim. kaksi lasta, kuusi keskenmenoa.

Ekassa raskaudessa luulin olevani pidemmällä kuin olinkaan epäselvien menkkojen takia ja ultrassa käytiin tarkistamassa kun luultiin että olis jo noin rv10. Ei ollutkaan, suunnilleen rv5 menossa ja papu näkyi vaan, ei mitään sykkeitä ja muuta. Tietty ne kätilöt sitten pelotteli että olisko mennyt kesken eikä oo vaan tullut ulos, selittivät kemiallisesta abortista ja vaikka mitä. Ajan laittoivat vielä gyn.pkl kaksi viikkoa myöhemmin, ultrassa tarkistettiin ja normaali kasvava sikiö sieltä löytyi! Nyt jo ihan normaali vauveli. Viikot vaan pienemmät kuin mitä alkuun luultiin. Eli turhaan itkua väänsin ja masistelin kaksi viikkoa, kellekään ei tullut mieleen että tälläinenkin mahdollisuus on. Jälkikäteen ajateltuna ihan ihme juttu.

Hormonit on ihan yksilöllisiä ja raskauskohtaisia, jos ei heitä ihan hirveesti niin en olis huolissani. Ja eikös keskimäärin sydän rupea lyömään joskus rv6?

Varhaisultraakin suositellaan vasta joskus rv7, että on varmemmin jotain mitä katsoa.

Yhteistyössä