Mitä pidät Intiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dinddi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dinddi

Vieras
Aikanaan minulla oli miellyttävä mielikuva Intiasta ja halusinkin sinne matkaamaan. Kulttuuri ja sen hengellisyys kiinnosti, puhuttiin kuinka Intiassa rohkea matkaaja voi elää käytännössä ilmaiseksi ja ilman suunnitelmia, turvallisestikkin kunhan muistaa nyt pimeimpiä kolkkia yksin välttää, sekä epämääräistä vettä ja siinä tehtyä ruokaa. Mielikuva itse intialaisista oli että olisivat kohteliaita ja ystävällisiä.

Millainen tuo paikka on niiden mielestä, jotka ovat siellä oikeasti päässeet käymään? Omat haaveeni sinne menemisestä ovat kuihtuneet muunmuassa uutisoiduista joukkoraiskausmurhista, kuinka niiden myönnetään olevan Intian suurimpia ongelmia. Suomen mediaankin niistä kuulemma pääsee vain pari satunnaista, kun todellisuudessa niitä on kuulemma ihan jatkuvasti. Sitten tapasin vielä intialaisen vaihto-opiskelijan. Poika oli ehkä epämiellyttävin ihminen jota olen tavannut. Arvotteli suomalaisetkin täysin päähänsä juurtuneen kastiajattelunsa mukaan, osa meistä oli hänelle kuin koiranpaskaa esimerkiksi vääränlaisen työpaikan takia, tai jos nainen käyttäytyi liian itsenäisesti. Ja tämän hän näytti ihmisille päin naamaa. Eräässä yökerhossa hän vihasta kiehuen julisti kaikki suomalaiset naiset täysiksi huoriksi ja saastaksi koska he eivät ko. baarissa pörränneet hänen ympärillään häntä palvoen. Vieläkin puistattaa.

Naisia pahoinpidellään ja heitetään happoa päälle. Joukkoraiskaukset arkipäivää. Vaikka kastijärjestelmä on poistettu ajat sitten, niin käytännössä se vielä toimii yhä. Täysin läpimätä maa.

Kerrotteko Sanna ja vauvavatsa millaisissa paikoissa olitte raiskattiinko teidät kun se on matkalta jäänyt päällimmäisenä mieleen? Ap kysyi mielipiteiltä ihmisiltä jotka ovat siellä käyneet eikä ihmisiltä jotka eivät maasta tiedä mitään.

Kävin joskus Intiassa (6v sitten?), oli hieno maa, enkä törmännyt mihinkään epäilyttävään. Toki olinkin vain turistialueilla. Nyt kun on tullut julki näitä lapsiraiskauksia, ei tulisi enää mieleenkään mennä sinne. En ikinä. Työssäni joudun olemaan tekemisissä Intialaisten kanssa, ja minua oksettaa joka kerta. Mistä tiedän, ettei juuri tuo Intialainen ole joku lapsenraiskaaja tappaja. En mistään. Oksettaa koko maa nykyään. Sääliin niitä, jotka sinne syntyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja olen käynyt;29998046:
Kävin joskus Intiassa (6v sitten?), oli hieno maa, enkä törmännyt mihinkään epäilyttävään. Toki olinkin vain turistialueilla. Nyt kun on tullut julki näitä lapsiraiskauksia, ei tulisi enää mieleenkään mennä sinne. En ikinä. Työssäni joudun olemaan tekemisissä Intialaisten kanssa, ja minua oksettaa joka kerta. Mistä tiedän, ettei juuri tuo Intialainen ole joku lapsenraiskaaja tappaja. En mistään. Oksettaa koko maa nykyään. Sääliin niitä, jotka sinne syntyvät.

Olet sinäkin sairas. Jos joudut työssäsi tekemisiin suomalaisten kanssa niin mistä tiedät etteivät he ole alkoholisoituneita vaimonhakkaajia tai perheensätappajia? Niin et mistään.

Aika kummallisia vastauksia olet saanut. Kannattaa muistaa, että Intia on valtava maa, jossa on monenlaista ihmistä ja aluetta. Paljon on äärimmäistä köyhyyttä ja kurjuutta. Toisaalta paljon on myös hyviä ihmisiä. Turistialueet ovat siellä turvallisia ja siistejä. Onko se sitten todellista Intiaa, en tiedä.

Ystäväni on vuoden asunut Intiassa ja ollut siellä töissä. Hänellä on intialaisia ystäviä, joita olen itsekin tavannut. Nämä intialaiset ovat sitä parempaa keskiluokkaa, koska ovat saaneet opiskella. Todella miellyttäviä ja mukavia ihmisiä. He ovat aika isänmaallisia ja puhuvat kotimaastaan lämpimästi. Eräs heistä sanoi, että Intian ongelmat johtuvat epätasa-arvosta, köyhyydestä ja kouluttamattomuudesta. Hän on mukana hankkeessa, jossa maaseudulle yritetään viedä koulutusta. Muutos on tietysti hidasta varsinkin kun oikeuslaitos on korruptoitunut.

Olen jonkin verran itse matkustanut ja reissuillani huomannut, että ihmiset ovat samanlaisia ympäri maailmaa, toiset hyviä ja toiset pahoja. Useimmat tavallisia perhettään rakastavia ihmisiä.

Olet sinäkin sairas. Jos joudut työssäsi tekemisiin suomalaisten kanssa niin mistä tiedät etteivät he ole alkoholisoituneita vaimonhakkaajia tai perheensätappajia? Niin et mistään.

No täällä Suomessa perheensätappajat kyllä joutuvat ihan järjestäen hoitoon ja tuskin törmään heihin alallani. Ja alkoholisoituneen vaimonhakkaajan kanssa... en usko sellaiseenkaan törmääväni, täällä ei myöskään alkoholisoituneet käy töissä. Minulla on kyllä sairaus, mutta se ei sinulle kuulu pätkääkään, eikä ole tähän asiaan liitännäinen. Mutta jatka rauhassa provoiluasi, se on niiiiin mukavaa.

Voivat olla sitäkin (vaikka en ole se jolle vastasit). Mutta oikeasti, kumpi on pahempaa. Alkoholisoitunut ukon käppänä vai mieslauma joka raiskaa ja tappaa? ei siis yksi mies joka raiskaa ja tappaa vaan joukkona toteutetaan tuo?

Ennen kaikkea etn hyväksy sitä että Intiassa selkeästi on joukkoja jotka hiljaa hyväksyvät asian, eihän noin muutoin tapahtuisi. Se minua iljettää, kun olen tekemisissä minäkin myös näiden Intialaisten kanssa. En tiedä heistä, toivottavasti ei kuulu tuohon joukkoon. Mutta koska toiminta on noin karmeaa niin ei voi mitään että koko kansa saa leiman mielessäni. Toki heillä valtio on lähtenyt mukaan näiden estämiseksi. Mutta kuinka nopeaan ikiaikaiset kultuurit muuttuu? en jaksa uskoa että nämä joukkoraiskaustapot ovat nyt yhtäkkiä syntynyt ilmiö. Vaan jo vuosi kymmeniä, jollei satoja toistetu tapa ja tottumus, kultuuri.

Alkuperäinen kirjoittaja olen käynyt;29998080:
No täällä Suomessa perheensätappajat kyllä joutuvat ihan järjestäen hoitoon ja tuskin törmään heihin alallani. Ja alkoholisoituneen vaimonhakkaajan kanssa... en usko sellaiseenkaan törmääväni, täällä ei myöskään alkoholisoituneet käy töissä. Minulla on kyllä sairaus, mutta se ei sinulle kuulu pätkääkään, eikä ole tähän asiaan liitännäinen. Mutta jatka rauhassa provoiluasi, se on niiiiin mukavaa.

No onhan tuollaiset yleistykset ihan mistä tahansa kansasta sairaita. Siis yleistyksen tekijällä jotenkin heittää päässä. Etenkin kun samanlaiset yleistykset ei näköjään pädekään enää kun puhutaan suomalaisista. Enkä provoile yhtään.

[QUOTE="nana";29998076]
Olen jonkin verran itse matkustanut ja reissuillani huomannut, että ihmiset ovat samanlaisia ympäri maailmaa, toiset hyviä ja toiset pahoja. Useimmat tavallisia perhettään rakastavia ihmisiä.[/QUOTE]

Juuri näin.

Ja "minttu" nimimerkille kyse ei ollut siitä mikä on parempi kahdesta oksettavasta teosta tai että sitä pitäisi hyväksyä vaan siitä että ei uutisten perusteella voi leimata koko maan kansaa. Olisiko sinusta kivaa jos asuisit vieraassa maassa ja aina kun sinut kohdattaisiin ensimmäiseksi ihmiset miettisivät että oletko alkoholisoitunut hakkaaja vai huora (sukupuolesta riippuen)? Kyllä sen mieli on sairas joka noin ajattelee ihmisestä ennen kuin hänestä mitään edes tietää.

Intiassa kun sattuu olemaan enemmän ihmisiä kuin koko Euroopassa niin kuulostaahan tuo aika epärealistiselta. Vai voiko Eurooppalaisistakin sanoa että kaikki ovat paskoja uutisten perusteella?

Olen matkannut Intiassa ja tuo aloituksen alku mätsää melko hyvin siitä mitä itse Intiasta ajattelen. Kulttuuri on värikäs, ruokamaailma herkullinen, ihmiset erittäin ystävällisiä. Matkoilla siellä ollessani en ole todistanut mitään kammottavaa. Hieno maa se on ja sydän sinne jäi.

Kammottaviahan ne joukkoraiskaukset on. Ja onhan niitä aikaisemminkin ollut. Silloin kun itse siellä matkustin, en ollut tietoinen niistä. Nyt kun tiedän, inhottaa ajatus ja pelottaakin, mutta silti tahdon uudestaan mennä. Järkikinhän sen sanoo, että joukkoon on mahduttava läpimätiä ihmisiä, kun niin monta ihmistä siellä maassa on. Kauheita asioita tapahtuu kaikkialla maailmassa, sitä ei voi kukaan kieltää. Mutta se ei tarkoita ettäkö koko Intia olisi läpimätä maa ja etteikö sinne mahtuisi miljoona ihanaakin asiaa ja ihmistä.

Mielestäni intialaiset oli tasan niin kauan mukavia, kun olettivat hyötyvänsä varakkaasta länsimaalaisesta. Joka käänteessä kusetettiin ja huijattiin.
Ruoka oli toisaalla hyvää, toisaalla kamalaa.
Jatkuva ripuli.
Lika.
Kuumuus.
Paha haju.

19maygangaclean1.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja siellä matkannut;29998264:
Mielenkiinnosta haluaisin tietää missä päin Intiaa olet ollut?

Olimme Delhissä ja monessa muussakin paikassa, pohjois- Intiassa, vuosia vuosia vuosia sitten opiskelujen yhteydessä. Olen siitä surkea matkakokemusten jakaja, ettei mulla ole viikon päästä reissusta hajaukaan paikan nimistä, kaupungeista tai kohteista, missä olen ollut. Muistan lähinnä tuoksut ja tuntemukset, jotka matkasta jäi.

Aika stereotyyppinen kuva mulla on, en ole käynyt Intiassa - ja jos oikeasti haluaa oppia jostain maasta niin pitäisi hengata paikallisten kanssa, turistiloma nyt ei anna paljoa tietoa.

+ kauniita ihmisiä, näyttävät tosin siltä kuin kaikilla olisi meikit levinneet mustaksi renkaaksi silmien ympärille
+ naisilla kauniit ja värikkäät sari-puvut (miten tuo kirjoitetaan?), kelpaisi kesämekoksi meikäläisellekin
+hyvä ruoka, olisi kiva saada sieltä mausteita

-kuuma
-uskonto on siellä p****stä. Mun tekis aina mieli purkaa ne elefantinkuvat, temppelit ja vaihtaa uskonto elävään kristillisyyteen (siis ei mitään kuollutta kristillisyyttä sipulitorneineen). Silloin ei olisi köyhyyttä nimeksikään, ei tarvitsisi kylpeä jossain kuppaisessa joessa lehmänraatojen seassa tai nälkiinnyttää itseään päästäkseen nirvanaan, veda-kirjallisuuden kastilaitos olisi purettu, ihmisestä välitettäisiin enemmän.

Viimeksi muokattu:
Tiedän yhden henkilön, joka on saanut työpaikaltaan työsopimukseen lisättyä ehdon, ettei hänen tarvitse koskaan enää mennä Intiaan työkeikalle. Kaikesta varovaidusta huolimatta on pariinkin kertaan ollut kuolemankielissä saatuaan niin pahan ripulin, toisella kertaa hengenlähtö oli todella lähellä.

Ja siis voimakkaasti teollistuva valtio Kiinan tavoin ja saa nähdä miten ajan mittaan käy. Käyvätkö he samat vaiheet läpi kuin länsimaat (kerskakulutus, ilmansaasteet jne.).

Itsellä ei ole kokemusta kuin Mumbaista, ja työ- eikä lomareissulla. Aika kaksijakoinen paikka se oli, äärimmäistä köyhyyttä ja äärimmäistä rikkautta saman korttelin varrella. Likaista, pahanhajuista, miehet tuijotti ällöttävästi busseissa ja kadunkulmissa... työkaverit oli perusmukavia ja asiallisia, ruoka superhyvää. Kerjäläislapset jäi mieleen, ja se haju ja kärpäset... en ihan heti oo takas menemässä.

Yhteistyössä