Mitä päiväkotiin jollei herkkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei keksi(ä)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei keksi(ä)

Vieras
Lapsi täyttää maanantaina 2 ja on juuri aloittanut päiväkodissa. Sain tietää, että heillä juhlitaan synttäreitä, mutta herkkuja tai mitään syömistä ei saa tuoda. En tajunnut sitten kysyä, että mitä voisin tuoda. Lapsi tosiaan vasta aloitti hoidossa eikä muita juhlia ole vielä ollut. Juhlat jo maanantaina enkä keksi mitään viemisiä, Kyse siis pienten ryhmästä. ilmapalloja mietin, mutta jos se puhkeaa voi pienet säikkyä. Kiitos jo joku jotain keksisi!

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Hassua ettei mitään syömisiä saa viedä.... Miten olisi vaikka vesivärejä ja kasa paperia tms, jotta voisivat vaikka maalailla.Kuulostaako ihan juntilta?

Miksei! Mietin vain, että eikö noita ole päiväkodissa jo ennestään? Siis, että jos eivät olleet ajatelleet sinä päivänä maalata niin ajattelevatko hoitajat, että nyt sitten täytyy vielä maalatakin, juhlien lisäksi?

Tämä on yllättävän vaikeaa, taitaa jäädä viemiset kokonaan. Onneksi ryhmän lapset ovat vielä pieniä.

Meillä on sovittu juttu myös, ettei syömisiä viedä. Kivat leikit ja laulut laulavat, antavat kortin. Pienemmät eivät karkkia edes kaipaa, ja isommat juhlivat melko varmasti kamusynttäreillään.

Plus se, että aina on allergisia tms, jotka tahtovat jäädä sitten huomioimatta. Luonnollisesti.

Kuulostaa vähän oudolta ettei vaikka keksejäkään yms. voi viedä, mutta ei sitten, ehkä haluavat että ne perheet, joilla ei ole varaa siihen yhteen keksipakettiin per vuosi/lapsi eivät ole erilarvoisessa asemassa. Eli juhlivat vaan laulamalla jne. ei tartte viedä mitään, onhan päiväkodissa paperia ja vesivärejä ja ilmapalloja sitten vappuna.

ilmapalloja tai Kiiltokuvia (mieluummin näitä kuin tarrroja jotka on hoitopaikan lattioissa ja huonekaluissa kiinni 5minuutissa)
Tai vappuhatut, tai pillit tiimarista. Tosin mun mielestä ei tarvitsisi viedä mitään noin pienille!!! Mulla 4 ja 2 vuotiaat lapset...

Alkuperäinen kirjoittaja eve:
entä rusinat? nehän ois ihan omassa pakkauksessaan,jos jotain bakteereja pelätään.

Nykyään pitää ajatella myös sitä, että näillä tuomisilla luodaan vanhemmille paineita... että jos vaikkei olisi oikeasti edes varaa niihin rusinoihin :/ Vaikka kuinka olisi vapaaehtoista, koetaan että on vietävä kun muutkin vievät. Sama kuin joulumuistamiset hoitajille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatus:
vie tarroja kaikille lapsille..

Hyvä ajatus! Eipäs tullut itselle mieleen! Voisivat sitten viedä ne kotiin ja liimailla siellä! Kiitos!! :)

Ei 2v osaa selittää kotona että Lissulla oli synttärit ja Lissu antoi tarrat ja siksi sain näitä. Ei se 2v edes muista mistä on saanut sen tarran, jos ei sitä erityisesti painoteta tarhassa niin että joka lapsi kuulee sen.
Ja en mä ainakaan anna mun 2vuotiaalle kotonakaan tarroja käteen, kun sehän liimailis ne mihin sattuu. Ne on vain palkintoja, joita annan yhden jos on esim palkittavaa. Ja silloin se1 tarra liimataan suoraan tarrakirjaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pessi:
ilmapalloja tai Kiiltokuvia (mieluummin näitä kuin tarrroja jotka on hoitopaikan lattioissa ja huonekaluissa kiinni 5minuutissa)
Tai vappuhatut, tai pillit tiimarista. Tosin mun mielestä ei tarvitsisi viedä mitään noin pienille!!! Mulla 4 ja 2 vuotiaat lapset...

Kiiltokuvatkin kuulostavat hyvältä! Huomenna täytyy käydä jostain jotain katsomassa.
Mietityttää, kun en yhtään tiedä ovatko muut lapset vieneet mitään. Jos eivät niin sitten voisin itsekin jättää suosiolla, mutta jos kaikki ovat vieneet jotain niin olisi kiva itsekin viedä. Harmittaa, kun en tajunnut hoitajalta kysyä näitä asioita.

Mutta kiitos kaikille keksijöille ja myös niille jotka vakuuttelitte, ettei tosiaan ole mitään pakko viedä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja eve:
entä rusinat? nehän ois ihan omassa pakkauksessaan,jos jotain bakteereja pelätään.

Nykyään pitää ajatella myös sitä, että näillä tuomisilla luodaan vanhemmille paineita... että jos vaikkei olisi oikeasti edes varaa niihin rusinoihin :/ Vaikka kuinka olisi vapaaehtoista, koetaan että on vietävä kun muutkin vievät. Sama kuin joulumuistamiset hoitajille.

Onneks ei vielä tule pienten ryhmässä paineita. Aikuiset ainoastaan voivat tyhmästi sanoa kovaan ääneen että miksi synttärisankari ei tuonutkaan mitään. Ei pienet lapset osaa aina odottaa saavansa jotain konkreettista tavaraa tai herkkua. Ja jos tosiaan joku pienistä odottaa, niin huonosti on kasvatettu materiaaliseksi ja herkuilla helposti lihovaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja oona:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatus:
vie tarroja kaikille lapsille..

Hyvä ajatus! Eipäs tullut itselle mieleen! Voisivat sitten viedä ne kotiin ja liimailla siellä! Kiitos!! :)

Ei 2v osaa selittää kotona että Lissulla oli synttärit ja Lissu antoi tarrat ja siksi sain näitä. Ei se 2v edes muista mistä on saanut sen tarran, jos ei sitä erityisesti painoteta tarhassa niin että joka lapsi kuulee sen.
Ja en mä ainakaan anna mun 2vuotiaalle kotonakaan tarroja käteen, kun sehän liimailis ne mihin sattuu. Ne on vain palkintoja, joita annan yhden jos on esim palkittavaa. Ja silloin se1 tarra liimataan suoraan tarrakirjaan.

No, tottahan se on tämäkin. Mitä ihmettä nyt teen. Taidan kallistua niihin kiiltokuviin? Ja mennessä kysyn aamulla hoitajilta onko ne ok ja jos ei ole niin vien takaisin kotiin?

Yhteistyössä