Mitä päälle ulkona nukkuvalle vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä alusvaatteiden lisäksi väliasu ja toppahaalari. makuupaussi auki. lisäksi toppatumput ja töppöset sekä kypärämyssy, ja villalakki ja toppapuvun huppu.

Sisävaatteet, kypärämyssy, tumput, paksut sukat, hupullinen kevyttoppis. Vaunuihin topattu jalkapeite ja lapset heräsi ihan hikisinä. Vielä en ihan ohueen haalariin raaskis laittaa, mutta mistäs sitä keventäis? Jalkapeite varmaan täytyy jättää pois :|

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
meillä alusvaatteiden lisäksi väliasu ja toppahaalari. makuupaussi auki. lisäksi toppatumput ja töppöset sekä kypärämyssy, ja villalakki ja toppapuvun huppu.

huh, eikö vähän liikaa??!! :o

Mutta jos miettii että ITSE menisin ulos makaamaan esim. kolmeksi tunniksi niin en kyllä tarkenisi pelkästään millään fleecellä kun kuljen edelleen toppa päällä vaikka liikun. Vauva vain MAKAA paikallaan...

Mutta jos miettii että ITSE menisin ulos makaamaan esim. kolmeksi tunniksi niin en kyllä tarkenisi pelkästään millään fleecellä kun kuljen edelleen toppa päällä vaikka liikun. Vauva vain MAKAA paikallaan... [/quote]

Mutta mutta.. Vauva nukkuu suojaisassa, pehmustetussa vaunussa johon ei juuri tuule. Vaunuissa on huomattavasti lämpimämpi kuin mitä lämpömittari näyttää ulkona...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:

huh, eikö vähän liikaa??!! :o

Mutta jos miettii että ITSE menisin ulos makaamaan esim. kolmeksi tunniksi niin en kyllä tarkenisi pelkästään millään fleecellä kun kuljen edelleen toppa päällä vaikka liikun. Vauva vain MAKAA paikallaan...

No, kannattaa muistaa että Suomi on iso maa ja säiden vaihtelut on suuria. Tääl on tänään ollut lämmintä 13 astetta, ja en todellakaan kulje itse toppavaatteissa, enkä pue lastaanikaan, vaikka vain makaa. Meidän pojulla oli sisävaatteet+ villasukat, puuvillamyssy, äp-vanupuku (ohut) sekä ohut peitto. Hyvin tarkeni.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Sisävaatteet(body,housut), fleecehaalari, kypärämyssy. Ei makuupussia. Vaunuissa lämpö tällä hetkellä 23 astetta.

Vauva heräsi juuri unilta ja pää hiestä kostea.. Joten ei ollut liian vähän päällä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No, kannattaa muistaa että Suomi on iso maa ja säiden vaihtelut on suuria.
Näinhän se on :D Just hoksasin, että mie olin itse hiekkalaatikolla istumassa monta tuntia päälläni ohut kevättakki ja t-paita. Ja ihan lämpöisä olin. Joten ehkä uskallan vihdoin vaihtaa lapsilta toppapeitteen kevyempään. Jos taas nukkuisivatkin paremmin :whistle:

Meillä oli 10kk ikäsellä bodyn ja housujen päällä kevätpuku, huppumyssy, ohkanen kevätlakki, toppakäsineet (äp:n ), ja semmoset karvatöppöset. Sit oli makuupussissa, ja oli ihan sopivasti päällä. Oli lämmin, muttei hikinen, kun tuli sisälle.

Yhteistyössä