Mitä päälle työhaastatteluun?? APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työteliäs

Vieras
Osaisiko täällä joku auttaa? Eikös täällä naisia ainakin paljon pyöri :) Hain siis sisustusliikkeen myyjän paikkaa, (ei mikään Ikea) ja sainkin haastatteluajan ensi viikolle. Miltä kuulostaa seuraava asu: Musta hyvin yksinkertainen noin polvipituinen puuvillamekko (jossa on ohuet olkaimet ja toppimainen kaula-aukko, mutta ei mikään paljastava) ja siihen päälle musta, lyhyt ja siisti jakku. Mustat sukkahousut+mustat pitkävartiset, korottomat saapikkaat + kaulaan murretunvihreä ohuehko huivi.

Onko liian musta, riittääkö ainoaksi väriksi murretun vihreä huivi? Mitä muuttaisitte asussa? Pitkät hiukseni laitan siistille poninhännälle + tietysti siisti, huoliteltu meikki. Olen itse aika boheemi pukeutuja ja käytän paljon värejä, kuvioita sun muita. Sellainen siisti, "neutraali" pukeutuminen on itselleni vähän vierasta, ja valikoimani sellaisten siistien vaatteiden suhteen ei ole mikään laaja. En omista suoria housuja tai kauluspaitoja, enkä ole niitä nyt hankkimassakaan.

[QUOTE="noh";25883354]Käy etukäteen siellä kaupassa ja vaklaa myyjien pukukoodi ja yritä mukautua siihen.[/QUOTE]

No kun siihen ei ole enää mahdollisuutta :( Omistan paljon värikkäitä mekkoja, mutta ne taitaa olla sitten jo "liian värikkäitä", sellaisia turhan huomiota herättäviä värejä. Onhan mulla tietysti kaikenvärisiä sukkahousuja, mutta onko värilliset sukkahousutkaan sitten hyvä juttu?

Sellaiset vaatteet, joissa voisit olla töissäkin. Tärkeintä on, että tunnet olosi asussa kotoisaksi ja että vaatteet ovat siistit ja puhtaat.

Olen joskus lukenut, että työhaastatteluun pitäisi pukeutua "astetta paremmin" kuin itse työhön. Mikäli muuten saa sen työn, niin joudun kyllä ostamaan uusia työvaatteita! Sen takia tämä nyt niin ongelmia tuottaakin. Aiemmat työni on ollut sellaisia, missä saa olla ihan minkä näköinen lystää.

Sisutuskaupoissa on paljon eroja ja tuo sukkahousujen värisävyn miettiminen on melkoista hifistelyä, kun ei tunne kaupan "rentousastetta" ja asenneilmapiiriä.

Laita joku tuttu vaklaamaan?

[QUOTE="noh";25883418]
Laita joku tuttu vaklaamaan?[/QUOTE]

No kun ei ole siihenkään mahdollisuutta :( Joudun nyt menemään ihan täysin mielikuvien varassa. En usko, että firmassa mitenkään todella siististi pukeudutaan, mutta siistimmin/neutraalimmin kuin minä _yleensä_ pukeudun... vaikka kyllä minä siis aina ihan ehjiä ja puhtaita, siistejä vaatteita käytän :D

Alkuperäinen kirjoittaja työteliäs;25883416:
Olen joskus lukenut, että työhaastatteluun pitäisi pukeutua "astetta paremmin" kuin itse työhön. Mikäli muuten saa sen työn, niin joudun kyllä ostamaan uusia työvaatteita! Sen takia tämä nyt niin ongelmia tuottaakin. Aiemmat työni on ollut sellaisia, missä saa olla ihan minkä näköinen lystää.

No, noin mulle on opetettu ja noin olen itse opettanut: asun virallisuusaste työn mukaan. Eli tosiaan sellaiset vaatteet, joissa voisit työtä tehdä. Tietty jos on työvaatteet, niin sitten vaan siistit peruskuteet.

Jos asu on tosiaan siisti, puhdas ja omannäköisesi eikä esim. paidan kaula-aukko ole turhan antelias, niin ei sillä ole juurikaan väliä, mitä päällä on. Tärkeintä on, että itse viihdyt.

Yhteistyössä