Mitä päälle talvihäihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli juhlava ei-kesäinen mekko, kuten kaikilla muillakin naisvierailla. Jakkupukua en nähnyt kellään.

Mutta entäpä sitten syysmorsian (lokakuu), mitä päälle ikään kuin takiksi niihin hetkiin, kun ei olla kirkossa ja juhlapaikalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina _:
Mulla oli juhlava ei-kesäinen mekko, kuten kaikilla muillakin naisvierailla. Jakkupukua en nähnyt kellään.

Mutta entäpä sitten syysmorsian (lokakuu), mitä päälle ikään kuin takiksi niihin hetkiin, kun ei olla kirkossa ja juhlapaikalla?

sellainen paksumpi huivi vois olla ihan kätevä... kun lokakuussa kuitenkin voi olla suht lämmintä...

Alkuperäinen kirjoittaja häävieras:
Niin en jakkupukua kyllä laita. :/ Minkä tyyppinen mekko? Pitääkö olla pitkää hihaa vai sellainen ohut olkainen? Entä pituus?

Mulla oli sellainen Halterneck-olkaiminen suunnilleen polveen asti ulottuva mekko ja lisäksi väriin sopiva bolero.

Niin en jakkupukua kyllä laita. :/ Minkä tyyppinen mekko? Pitääkö olla pitkää hihaa vai sellainen ohut olkainen? Entä pituus?

Mulla oli yksissä talvihäissä musta polvipituinen kotelomekko ja sen kanssa ohuesta villalangasta virkattu "pitsi" huivi.

Mulla oli sellainen Halterneck-olkaiminen suunnilleen polveen asti ulottuva mekko ja lisäksi väriin sopiva bolero.

Mikä on Halterneck-olkaiminen? Entä bolero? *sivistymätön*

Halterneck on sellainen, jossa ei ole olkaimia, vaan sellanen kaulanympäri menevä kangaskaistale... selkä siis on näkyvissä... vaikee selittää. Ja bolero on vähän kuin neuletakki, mutta pituutta on vaan rinnan alapuolelle saakka.

Mulla oli tumman kotelomekon päällä ohut tumma villakangastakki sellainen polven yläpuolelle ylettyvä ja pashmina-huivi. Ilma oli tuolloin kostean kolea, joten villakangastakki oli tarpeen. Jalassa oli korkkarit. Jaloille ei ehtinyt auton ja kirkon välillä tulla kylmä. Ja mää siis olin vieraana näissä häissä.

Samoissa häissä morsiamella oli pitkähihainen vaikkakin varsin avokaulainen hääpuku eikä hänellä ollut missään vaiheessa takkia tms.

Yhteistyössä