mitä ostan esikouluun menevälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

klementine

Jäsen
15.06.2010
846
0
16
tänään olen siis lähdössä tuhlaamaan olemattomia varojani joten kysyn teiltä että mitä esikoululaiselle ostan.
reppu hänellä on...
mut mitä ihmettä sinne kouluun tarvitaan mukaan?
ei ole mitään lappua tullut, tai jos on tullut niin on tullu lapsen isän luokse ja isä ei mulle ole sanonut mitään...tietääkö joku?

Ihan peruskamppeet, kurikset jne. Meillä oli pyyntönä että tuotaisiin kansio, mutta kyllä sieltä sitten ilmoitellaan jos jotain puuttuu. Ei eskarissa ole vielä (ainakaan täällä ) varsinaista koulua.

Se riippuu varmaan siitäkin, onko esikoulu päiväkodissa vai koulussa. Meillä tarvittiin reppu, penaali kynineen ja kumeineen, sisätossut tai -kengät, sisäpelikengät, liikuntavaatteet ja pussi liikuntavermeiden säilytykseen naulakossa.

täällä on siis esikoulu tuossa ala ja yläkoulun yhteydessä.täällä esikoulussa tehdään jo kuulemma samat asiat mitä on tehty ekalla luokalla silloin kun minä olen siellä koulussa ollut..
hurjaa et lapset kasvaa näin nopeasti,meillä koulukin alkaa jo viikon päästä :|

Eskarista yleensä saa kynät ja kumit mutta moni tykkää silti käyttää omiansa. Sisätossut on tarpeelliset niin ei tarvi kuraisilla lattioilla sukilla kulkea (varsinkin jos on koulussa eskari). Me pyydetään tuomaan myös kansio, joon saa sitten laittaa tehdyt monisteet.

Varmasti saatte opettajalta ensinmäisenä päivänä lappua tms. mitä olisi hyvä eskarilaiselle hommata. Nuo pyydettävät jutut kun voi vaihdella paikkakunnittain.

Yhteistyössä