Mitä ostaisit toripäivästä? mitä siis leivon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ak

Vieras
kakkuja? pullia? leipiä? sämpylöitä? piirakoita? Pikkupizzoja? täytettyjä patonkeja?

säilykkeitä, kuten omenahilloja/mustikka/mansikka/puolukka jne. ?

mehuja omena/mustikka/puolukka/mansikka/viinimarja?

mahdollisimman paljon tarttis saada rahaa nuorison hyväksi!

en koskaan ostaisi jonkun toisen leipomuksia (ellen tunne leipojaa)!!! mistä sitä tietää toisen tavoista leipoa. kaivaako nenää/persetttä leipoessa, nimittäin sellaistakin tapahtuu :)

[QUOTE="vieras";22099991]en koskaan ostaisi jonkun toisen leipomuksia (ellen tunne leipojaa)!!! mistä sitä tietää toisen tavoista leipoa. kaivaako nenää/persetttä leipoessa, nimittäin sellaistakin tapahtuu :)[/QUOTE]

=)

[QUOTE="vieras";22099991]en koskaan ostaisi jonkun toisen leipomuksia (ellen tunne leipojaa)!!! mistä sitä tietää toisen tavoista leipoa. kaivaako nenää/persetttä leipoessa, nimittäin sellaistakin tapahtuu :)[/QUOTE]
Tottahan tuo. Mutta noin ajatellen ei uskaltaisi koskaan syödä ravintolassakaan.

Sämpylöistä tulee suhteessa paljon rahaa omaan sijoitukseen nähden.
Itse olen tehnyt vuodesta toiseen luomusämpylöitä valtavan määrän myyjäisiin ja aina ovat menneet kaupaksi.Muistaa vaan pussittaa hyvin jäähtyneinä.
Myyjäisaamuna vaan kello 4 herättämään niin saa uunituoreet myyntiin : )

Mehut ja hillot, pullaletti ehdoton (halpa tehdä ja varma menekki), kääretortut hillotäytteellä (ei kermaa väliin koska säilyy huonosti ja turha menoerä) unelmakääretorttu. Ihan perinteiset kahvikakut, taateli, tiikeri, sitruuna, hedelmä. Ja leivo kaikki vähälaktoosisena!!! Hedelmäkakkuun pilko kuivahedelmiä, älä suotta tuhlaa kalliisiin sukaatteihin yms. Taatelikakkuun keitä taatelit mössöksi joka sekoitetaan taikinaan, tulee mehevä ja yleensä taatelit on pilkottuina joten tämä varmempi kaupattava.

Siis teet kaiken itse.Ihan o.k.

Tuossa nuoruudessani olin käymässä erään suuren einesvalmistajan "padan" ääressä ja voi mitä kaikkea teinikoltiaiset sinne pataan viskelivätkään..kyseistä tuotetta en ole sen jälkeen ostanut, aina tulee mieleen nuo p....n heitot.

[QUOTE="vieras";22100056]Myyjäisiin leipojilta ei vaadita hygieniapassia.[/QUOTE]
Ei kai sillä passilla leivota? Eiköhän se kotileipurikin tiedä, että nenää tai persettä ei kaivella kesken leipomisen, siinä missä hygieniapassin suorittanutkin.

onkohan se sitä hapanleipää eli siis hapanjuurella tehtyä? Mä en osaa tehdä sitä, eikä mulla ole hapanjuurta olemassa. Mutta ruisjauhoista kyllä hiivaleipää, onnistuu, mutta se ei oo sitä, mitä varmaan tarkoitat.

Minä teen itse hapanjuuren kanssa. Viimeksi tosin meni jotain pieleen, leipä on ihan ok rakenteeltaan, mutta se haisee tupalta:confused:eiku tupakalta. Hyvä etten teiniä ripustanut seinällä, kun otti leipää pussista. ETTÄ SITÄ ON POLTELTU TUPAKKAA, MITÄ!!!

Viimeksi muokattu:
Erikoisemman näköisiä kakkuja(kuiva) tai keksejä. Olisi ihanaa, että joku jaksaisi koristella kauniiksi :). Koristeelliset itsetehdyt makeiset kauniissa rasiassa?

Joulunallahan kaikki erikoiset piparkakkurakennelmat menevät hyvin kaupaksi myyjäisissä. Mutta ei siis perustönöjä vaan jotain erilaisempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22100162:
Ei kai sillä passilla leivota? Eiköhän se kotileipurikin tiedä, että nenää tai persettä ei kaivella kesken leipomisen, siinä missä hygieniapassin suorittanutkin.

Paitsi että raflassa saattaa olla joku muukin katsomassa sitä ruuanlaittoa ja oletan että työkaveri kyllä saattaa sanoa jos joku kaivaa persettä kesken taikinan teon :saint:

Paitsi että raflassa saattaa olla joku muukin katsomassa sitä ruuanlaittoa ja oletan että työkaveri kyllä saattaa sanoa jos joku kaivaa persettä kesken taikinan teon :saint:
Mutta kaikissa rafloissa ei ole :D Mä en ole yliherkkä tämän asian suhteen...olen syönyt ystäväni leipomuksiakin, vaikka on ollut ihan mahdollista, että ystävän kääntäessä hetkeksi selkänsä nuhainen taapero on pyyhkinyt ensin nenäänsä ja sitten työntänyt sormensa pullataikinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22100427:
Mutta kaikissa rafloissa ei ole :D Mä en ole yliherkkä tämän asian suhteen...olen syönyt ystäväni leipomuksiakin, vaikka on ollut ihan mahdollista, että ystävän kääntäessä hetkeksi selkänsä nuhainen taapero on pyyhkinyt ensin nenäänsä ja sitten työntänyt sormensa pullataikinaan.

Joo, en miekään ole yliherkkä ja syön kyllä ystävieni leipomuksia =)

Olen vain työssäni ( hoitoala ) nähnyt niin paljon epähygieenisiä ihmisiä, etten välttis ostaisi mistään torilta omatekemiä juttuja. Olen käynyt yksiin juhliin hakemassa kotileipurilta ( iäkkäämpi rouva ) voileipäkakun joka oli ollut 3h keittiön pöydällä lämpimässä kun ei mahtunut kylmään :$

Lasten räkä on pienin huolistani :whistle:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällä meillä suurimmat suosikit on olleet jo vuosikausia pullat ja suklaapiirakat. Vuokakakut, kääretortut, marja- ja omenapiirakat, leivät, sämpylät ym on "meneviä" myös. Eli suht tavalliset leivonnaiset tekevät parhaiten kauppansa, erikoiset ei niinkään. Suklaapiirakkaan paras koko on, kun laittaa pellin puoleksi :)

Yhteistyössä