Mitä ootte mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wwe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wwe

Vieras
Onko mä nyt turhan nipo kun sain hirveen riidan tästäkin aikasex...

Siis mies tekee säännöllistä kolmivuoroa. Minä olen kotona 3 ja 1 vuotiaiden kanssa. Mies haluaisi, että minäkin menen jo töihin, mutta minä haluan olla kotona siihen kun kuopus täyttää 2. Taloudellisesti pärjätään hyvin.

Nyt mies on sitten jo toista kuukautta ollut aivan plösö... Siis nukkuu iltavuoroviikolla kymmeneen valvoo töistä tultuaan kahteen kolmeen. aamuvuoroviikolla painuu päiväunille heti töistä tultuaan, että jaksaa taas yöllä valvoa. Tiuskii lapsille ja minulle... Selitykseksi pitäisi aina kelvata kun HÄN käy töissä! Tänään sitten mulle riitti kun olen kaksi yötä valvonut kuopuksen ollessa kipeenä ja kuitenkin aamulla pitää nousta esikoisen kanssa. Lasten nähden itkin ja paruin että en jaksa enää... Kommenttina oli lähes sanasta sanaan; jaaha.. Mun pitää nyt mennä töihin.

AAAARGGHHH!!! Kiitos kun sain purkautua!

Onkohan sun mies liian rasittunut? Kuulostaa uupuneelta hänkin. Ehkä hän attelee että voisi vaihtaa helpompaan työpaikkaan jos sinäkin olisit töissä. Mutta lapset on kyllä tosi pieniä, eihän toista saa pakottaa töihin jos pärjäätte hyvin. Mies varmaan on katkera kun tuntee kantavansa rahaa kotiin ja tunnetustihan ne miehet ei ymmärrä kuinka raskasta se kokoaikainen kotiäitiyskään on!
Teidän pitäis saada aikaa puhua ja selvittää asioita aidosti, toi on aika blokkitilanne muuten kun kumpikaan ei ymmärrä toisen tilaa.

Oot nipo.Ainakin mun miesystävä herää viideltä kun menee aamuvuoroon ja on kotona neljän aikaan ja ottaa unet.Iltavuorosta pääsee klo 12 yöllä ja ei saa heti nukuttua joten valvoo kahteen ja nukkuu aamulla puoli kymmeneen.
Fyysinen työ on rankkaa,kotona vaikka on tylsää niin raskasta se ei ole fyysisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Jaksamista! Mä pistäisin ukon selkä seinää vasten! Joko pihalle tai sitten alkaa osallistumaan kotihommiin/lasten hoitoon!

meillä oli sama homma. No minä pistin kovan kovaa vastaan.... nyt oon yh. Mies ei halunnutkaan perhe-elämää.

Ensiavuksi yhteistä kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Sitä kautta asioiden selvittelyä, juttelua, itkeskelyä ja molemmin puolista avautumista elämän vaikeudesta.

Ja sitten jonkinlainen suunnitelma töihinmenoaikataulustasi ja kotitöiden ja lastenhoidon jakamisesta siihen asti. Ulkoistakaa vaikka siivous, siitähän saa ison osan vähentää verotuksesta, jos omaa työtaakkaasi pitää keventää.

Jos mies joutuu vasten tahtoaan kantamaan 100% vastuun perheen taloudellisesta pärjäämisestä, niin ei ihme jos nainen joutuu vasten tahtoaan kantamaan 100% vastuun lastenhoidosta ja kotihommista.

En tiedä, onko ap:llä asia näin, kunhan vaan pohdin.

Neuvotelkaa, tehkää kompromisseja.

Alkuperäinen kirjoittaja Jääkaappipsykologi:
Onkohan sun mies liian rasittunut? Kuulostaa uupuneelta hänkin. Ehkä hän attelee että voisi vaihtaa helpompaan työpaikkaan jos sinäkin olisit töissä. Mutta lapset on kyllä tosi pieniä, eihän toista saa pakottaa töihin jos pärjäätte hyvin. Mies varmaan on katkera kun tuntee kantavansa rahaa kotiin ja tunnetustihan ne miehet ei ymmärrä kuinka raskasta se kokoaikainen kotiäitiyskään on!
Teidän pitäis saada aikaa puhua ja selvittää asioita aidosti, toi on aika blokkitilanne muuten kun kumpikaan ei ymmärrä toisen tilaa.

Sitä minäkin ajattelin ensin, että on uupunut, mutta ei. Työpaikka on hänen unelmatyötään, eikä ole fyysisesti raskasta henkisesti kylläkin. Minä olen tarjoutunut menemään ensi kevääksi töihin, jos hän jäisi kotiin lasten kanssa, mutta ei. Ei sekään käy. Ainoa ratkaisu tuntuu olevan minunkin töihin meno. Kukahan ihme tämän kodin ja lapset sitten hoitaa....

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos mies joutuu vasten tahtoaan kantamaan 100% vastuun perheen taloudellisesta pärjäämisestä, niin ei ihme jos nainen joutuu vasten tahtoaan kantamaan 100% vastuun lastenhoidosta ja kotihommista.

En tiedä, onko ap:llä asia näin, kunhan vaan pohdin.

Neuvotelkaa, tehkää kompromisseja.

Mies hoitaa meillä lainan lyhennykset, mutta minä kaiken muun eli sähkön, vastikeen, vakuutukset ym laskut ja ruoka ostokset....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jääkaappipsykologi:

Sitä minäkin ajattelin ensin, että on uupunut, mutta ei. Työpaikka on hänen unelmatyötään, eikä ole fyysisesti raskasta henkisesti kylläkin. Minä olen tarjoutunut menemään ensi kevääksi töihin, jos hän jäisi kotiin lasten kanssa, mutta ei. Ei sekään käy. Ainoa ratkaisu tuntuu olevan minunkin töihin meno. Kukahan ihme tämän kodin ja lapset sitten hoitaa....

No voisko siinä sitten olla taustalla joku epäarvostus, eli miehesi mielestä et tee kotona mitään, makaat vaan-tyyliin? Onko hän materialisti, haluaisi sinutkin töihin ansaitsemaan rahaa jotta voisitte pärjätä vielä leveämmin?

Mies hoitaa meillä lainan lyhennykset, mutta minä kaiken muun eli sähkön, vastikeen, vakuutukset ym laskut ja ruoka ostokset....

Kotihoidontuestako, vai onko sulla jotain ekstratuloja?

Jos sä osallistut perheen elatukseen noin paljon, niin miehenkin pitäisi sitten osallistua kotihommiin yms...

Kuulostaa että teillä vastuunjaot pitäisi päivittää, eli kuka maksaa mitä maksaa, kuka käy töissä ja kuka hoitaa kotia ja lapsia. Jos se on noin vaikeaa kuin teillä tuntuu olevan, niin sitten ihan vaikka paperille että selventää.
Joskus se ei vaan suju automaattisesti että mies käy töissä ja nainen on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Kotihoidontuestako, vai onko sulla jotain ekstratuloja?

Jos sä osallistut perheen elatukseen noin paljon, niin miehenkin pitäisi sitten osallistua kotihommiin yms...

Kotihoidontuesta osin ja osin säästöistä.

Yhteistyössä