Mitä olette mieltä miehen käytöksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt äiti"

Vieras
Olemme uusperhe. Minulla ennestään 2 lasta, nyt 16 ja 18 v. Miehellä ei lapsia ennestään, yksi yhteinen 5-vuotias meillä. Tyttö ensin tekstasi mulle, että olenko hereillä vielä ja soitin, että olen. Hän siis tämä täysi-ikäinen. Sitten hänen kaverinsa soitti, voisinko mennä tyttöä vastaan, kun hän tulee tuosta ihan 500 m päästä kotiin. Hän saattaisi tyttöä siihen asti, kunnes tulen vastaan. Heillä oli kavereiden kesken illanvietto ja siellä olivat ottaneet vähän vettä väkevämpää. Tyttöni oli oksentanut siellä kaverillaan vessassa muutamaan otteeseen. Lupasin mennä tyttöä vastaan. Mieheni kommentti oli sitten se, että "mitä siellä on tapahtunut ja että, pitääkö sinun sinne mennä" ja "katokkin että tyttö ei häiriköi täällä, tai lähdette kaikki pihalle!" Katsoin, että "ai että kaikki, Villekin" (nimi muutettu, on siis yhteinen lapsemme). Hän vastasi, "ei, Ville jää tänne."
Uskomatonta, tämmöistä on käytös, jos huolehdin, että lapsi pääsee turvallisesti kotiin! Ja tämä on siis ensimmäinen kerta, kun hän tuli kotiin vähän hiprakassa. Menin lasta vastaan ja ei hän edes missään huonossa kunnossa ollut, vähän hiprakassa, omin jaloin käveli kotiin, oli pääkin jo kuulemma selvinnyt oksentamisen myötä. Mutta että on mulla kiva mies! Nämä vanhemmat lapset ei täällä juuri viihdy, ovat aika paljon isällään ja tiedän, että mieheni on syy siihen. Varsinkin tätä vanhinta lastani suorastaan inhoaa, on käynyt jutuista monesti ilmi. Mies on todella vanhanaikainen, eikä yhtään tajua nuorison juttuja, on hänellä kyllä ikääkin yli viidenkymmenen. Tuntuu vain niin kurjalta, kun hän kaikesta ajattelee aina negatiivisesti. Jotain kuvaa hänen käytöksessään sekin, että kun hän puhuu pojista, kaikki ovat "räkänokkia." Tyyliin " Siellä taas räkänokat koulun pihalla mopoineen jne."
Nuoremmalla tytölläni on ollut vuoden sama poikakaveri. Mies ei anna pojan tulla meillä käymään. Jotain kuvannee tuokin. Poika on ihan ok kaveri, opiskelee ja on kesätöissäkin. Yhä enemmän alkaa tuntumaan siltä, että en jaksa hänen kanssaan loppuelämääni viettää, eihän elämästä voi mitään tulla, jos hän suorastaan inhoaa isompia lapsiani. Huoh. Olen niin väsynyt.

Mitan sitten suhtautui lapsiisi suhteenne alussa? Mulla 16 v tyttö entisestä liitosta ja kuukauden ikäinen vauva nykyisestä. En todella voisi elää suhteessa, jossa mieheni ei välittäisi mun lapsesta ja kohtelis sitä kunnolla. Siis eihän sitä sillai voi rakastaa kuin omaansa, mutta asiallinen käytös on vähintä!

Kerro tuosta asiasta hänelle. Että on väärin kun suhtautuu noin isompiin lapsiin. Kyllä itsekin harkitsisin eroamista tuossa tilanteessa, ettei edes tytön poikakaveri voi vierailla? päiväsaikaan?

Olen joskus yrittänyt hänelle puhua, kun on itsestä niin pahalta tuntunut, hän ei ole vastannut sanallakaan, ollut vain hiljaa. Ikinä ei ole anteeksi pyytänyt. Ei varmaan edes osaa anteeksipyytämisen taitoa. Ja juu, ei saa tulla edes päiväsaikaan tytön poikakaveri tänne.
Suhteen alussa meni suht hyvin lasten kanssa, kun ei vielä asuttu yhdessä. Sanoinkin hänelle, että mieti kaksi kertaa, jaksatko, eli jos minut haluat, tulee koko paketti yhdessä, eli lapset mukana. Sanoi jaksavansa!
Ensimmäisenä päivänä kun oltiin muutettu yhteen ja hän oli muuttotouhuista väsynyt (ei kestä yhtään stressiä), täräytti hän nyrkin pöytään, kun lapset jotain metelöi ja sanoi "nyt äpärät omaan huoneeseen heti". Silloin minulle eka kerran valkeni, että mitä olin mennyt tekemään. Asuntoni olin jo antanut pois ja yhteinen asunto ostettu.

[QUOTE="akka";24255741]Mua lähinnä mietityttää sinun käytöksesi ottaa itsellesi mies jota omat lapsesi ei hyväksy ja ovat mielummin isänsä luona kuin sinun.[/QUOTE]

Tilanne ei alkuun ollut tämä, silloin kun vielä ei asuttu yhdessä. Jos olisin tiennyt hänen todellisen luonteen, en olisi koskaan mennyt naimisiin, enkä tehnyt lasta hänen kanssaan.

ei mitenkään kiva tilanne! Jos mun mies olis sanonut noin lapsilleni, olisin luultavasti antanut kenkää,vaikka kuinka olis vasta ostettu asunto. Mä en todellakaan siedä jos mun lapsille noin puhuttais, ei mikään ihme ettei lapsesi ole viihtynyt teillä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24256012:
Ja tollasta mulkkua vastaan saakin hyökätä, kyllä jokainen tervejärkinen äiti/isä puolustaisi lastaan!

tottakai! se ei vaan ollut mun pointtini vaan se että se ei aina oo noin helppo juttu mikä sitten ratkaisee kaiken. ;)

Mun mielest taas aika yksinkertaista. Jos mun lapsia kohtelee huonosti saa kenkää.Ei sitä tarvii sen enempää miettiä edes.Jos tosiaan lasten kustannuksella pitää miehen,voi jo miettiä tärkeysjärjestystä elämässään.YKSIKÄÄN mies ei mene mulla ainakaan lasten edelle,ei KOSKAAN.Vaikka olis lasten isä ja kohtelis lapsia kuin potaskaa SAA kenkää!

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24256014:
tottakai! se ei vaan ollut mun pointtini vaan se että se ei aina oo noin helppo juttu mikä sitten ratkaisee kaiken. ;)

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä asiaa. Jos uusi puoliso ei tule toimeen lapsien kanssa, niin silloin se uusi puoliso poistetaan kuvioista. Ja niitä lapsia ei siihen uusioperheeseen kannata tehdä ennen kuin todella tuntee sen uuden puolison ja sen ajatusmaailman.

Mulle tärkeintä maailmassa on mun lapseni. Sitä ei kukaan eikä mikään horjuta. Jos mulle tulisi uusi miesystävä, joka sanoisi tuollaisia asioita lapsestani, hän ei silloin kunnioittaisi mun elämäni tärkeintä asiaa eikä täten myöskään mua. Ja sellaiselle miehelle ei olisi sijaa mun elämässäni. Jos mulla olisi uusi mies, hänen pitäisi ymmärtää se, ettei tule koskaan olemaan ykkössijalla mun elämässäni.

Yhteistyössä