Mitä olet saanut tänään aikaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenna1983
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nenna1983

Vieras
Minä sain tänään aikaiseksi:

1. Petivaatteet pois ja suoraan pyykkiin, uudet tilalle jokaisen perheenjäsenen (4) sänkyyn.
2. Imuroin ja pesin lastenhuoneen lattian sen jälkeen kun ensin olin korjannut miljoona lelua pois lattialta.
3. Tein ruoan...

Nämä hommat on oikeastaan jatkoa eiliselle, eilen sain enemmän aikaiseksi...tuntuisi ainakin siltä.

Hommat mitä pitää vielä tehdä tänään:

1. Valmistaa vielä illallinen
2. Pestä wc (eilen oli kylppäri)
3. Lapset ja koira äidin kanssa hetkeksi ulos temmeltämään...

Saa nähdä ehdinkö tämän kaiken vai pistänkö miehen kotitöihin kanssa kun tulee töistä kotiin.

Yhtä ompelua lukuunottamatta en mitään :D huilipäivä! Paitsi että pitäs varmaan tyhjentää toi pyykkiteline...

Eilen siivosin koko kodin, imuroin ja luuttusin. Leivoin piirakkaa, pesin pyykkiä, korjasin entisiä pyykkejä naruilta kaappeihin. Niin ja ompelimpa yhden kestovaipankin sekä leikkasin pari :)

Ja siis jokapäivähän sitä tietenkin teen lapsen perushoitoon kuuluvat jutut (ruuat,unet, ulkoilut, vaipat) ja koulutan ja lenkitän koiran.

En mitään..
Tiskikoneen tyhjennys ja täyttö, yksi pyykkikoneellinen pestynä. Muutoin en niin mitään. Ruokanakin oli kalapuikkoja ja pariisin perunoita - mahdollisimman helppo tekoista.
Lapset kuumeilee ja yskii, itse terveenä mutta siltikin niin mahdottoman laiska olo. Jos huomenna sitten :)

Aamulla ensimmäiseksi pesin lattiat, kun koira oli tehnyt ison lätäkön ja tallustellut ympäriinsä, kävin pyykkituvalla pesemässä kaksi koneellista lakanoita ja pyyheliinoja, tyhjensin jääkaapin ja pakastimen ja panin sulatukseen. Käytiin miehen kanssa kaupassa, tultiin kotiin ja jääkaapin ja pakastimen pesu. Nyt ruoka porisemassa ja syödään tuossa viiden pintaan. Sitten edessä lekottelua ja tv:tä ja klo 20.30 pitäisi suunnata töihin yövuoroon.

Muutakin hommaa on tullut tehtyä eli nämä perus koiranulkoilutukset, aamukahvit, lasten kouluun ja hoitoon lähettäminen ym.

Ööööh - kävin reippailemassa 40 min kävelylenkin ja sen jälkeen tein lapsille lounaan. Laitoin yhdet pyykit kuivumaan. Lounaan jälkeen käytiin tutustumassa porotilalle, jossa lapset saivat ajaa kierroksen koiravaljakolla.

Lomalla siis ollaan eikä paljon tarviikaan saada aikaiseksi :) Niin, ja mies on hoitanut aamupalan ja keittiön yms. siivoukset tänään.

Tein aamulla vähän työtöitä.
Hain kotoaan tyttären vävyn ja tyttärenpojan, joiden auto oli hyytynyt pakkaseen.
Olin pojanpojan (viime yön ja tämän päivän mummilla hoidossa) kanssa toisen tyttären luona muutaman tunnin pakkaamassa tavaroita muuttolaatikoihin.
Kävimme kolmannen tyttären luona lounaalla.
Kävin kaupassa ja hakemassa teinin koulultaan.

Ohjelmassa kotitöitä, vähän työtöitä ja illalla tenttiin lukemista ja silitystä jos vain viitsii.
Mies ja omat pienimmät matkoilla, mutta muuttava tytär vauvoineen tulee yökylään. (Pakkasimme jo petivaatteensa säkkeihin, niin pakkokin tulla :D)

Eikö ap kopistellut ja tuulettanut petivaatteita ollenkaan ennen kuin laittoi puhtaat lakanat? Etkö imuroinut, pyyhkinyt pölyjä, ja lattioita edes makuuhuoneista?

Minä olen ollut päivän töissä niin eipä kotona ole vielä mitään tehty.

tunti lasten kanssa ulkona
päivän ruoka
pellillinen kakkua
pyykit koneeseen ja koneesta ja edelliset narulta ja pestyt narulle
kuivaneet paikoilleen tietysti
tiskikone tyhjäksi täydeksi ja käyntiin
imuroin mullat kun kukkaruukut oli kiinnostaneet...sama edessä vielä uudestaan
(nyt himmasin enkä menny toista kertaa ulos, olis kyllä pitäny...)

normipäivä...

Alkuperäinen kirjoittaja laiska töittän luettelee;23217938:
Eikö ap kopistellut ja tuulettanut petivaatteita ollenkaan ennen kuin laittoi puhtaat lakanat? Etkö imuroinut, pyyhkinyt pölyjä, ja lattioita edes makuuhuoneista?.

Petivaatteiden tuulettaminen ei onnistu tässä taloudessa ulkosalla koska asutaan vilkkaasti liikennöidyllä kadulla, on parempi pestä peitot/tyynyt säännöllisin väliajoin kuin heittää niitä ulos. Likaisena ne takaisin saisi. Tottakai, imuroin ja pesin lastenhuoneen lattiat (ja eilen muut huoneet). Pölyjä ei tarvinnut pyyhkiä lastenhuoneista kun ei siellä ole muuta kuin sängyt tällä hetkellä (leikkihuone erikseen mutta makuuhuoneeseen eksyy silti leluja, jotka keräsin pois). Sekava sepustus, mutta eiköhän tuosta selvää saa.

Olen lomalla, joten ei olisi tarvinnut tehdä mitään :)

Tein kuitenkin aamutallin, sitten lepäsin koko päivän kun lapset olivat pulkkamäessä ja luistelemassa. Kohta lähdetään iltatalliin ja sitten vielä kirjastoon.

Ahkerana väänsin pari varianssianalyysia ja lueskelin aineistoa opariin. Sitten hain lapset päiväkodista, ruokin heidät (ja itseni) ja siivosin keittiön. Nyt lösötetään kuopuksen kanssa sohvalla ja ootellaan miestä kotiin :saint:

Yhteistyössä