Mitä nuo mättää tuossa Kotipizzan mainoksessa pizzaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 905
19 186
113
Näytti hyvältä, onnistuiskohan itellä? :p

Ensin tomaattisoosia. Aika ohuesti. Miten pizzerioiden tomaattisoseet ei maistu kitkerälle, ovat melkein makeita, mut itse jos tunkee Muttia tai pyreetä niin on kirpeä maku?

Sit juustoraastetta. Okei, en oo ikinä laittanu sitä tuossa vaiheessa jo.
Sit tomaattia, rucolaa -miten rucola kestää kuuman uunin?

Sit tuo juustosysteemi kiinnostaa. Mitä nokareita ne heittää?
Lopuks pekonia - vai onko tuo ilmakuivattu kinkku?

Mut tyhmä kyssäri, mut oliko tuo liha pekonia vai ilmakuivattua kinkkua/parmankinkkua?

Ja oliko tuo nöyhtäjuusto mozzarellaa? :D

Tää Pirkan ohje näyttää olevan aika lähelle tuota Kotipizzan ohjetta, vaikka multa puuttuu Kotipizzan uuni...

6653
leima-testattu.svg

Parmankinkku-mozzarellapizza
Parmankinkku-mozzarellapizza on tehty italialaiseen tapaan siten, että osa täytteistä lisätään vasta uunista ottamisen jälkeen. Tämäkin resepti vain n. 2,55€/annos*.

36
  • 4 annosta
  • 30 - 60 min
  • 480 kcal / annos (270g)
Ainekset
4 annosta
Pohja
Täyte
Pinnalle

Itse laittaisin rucolaa vasta valmiin pizzan päälle, jotenkin mietityttää sen "selviäminen" kuumasta uunista. Mutta mozzarellaa pizzaan, miksi tuota en ole tullut aikaisemmin ajatelleeksi ollenkaan! Kannatti kurkata tähän ketjuun, kiitos Echo.

Itse laittaisin rucolaa vasta valmiin pizzan päälle, jotenkin mietityttää sen "selviäminen" kuumasta uunista. Mutta mozzarellaa pizzaan, miksi tuota en ole tullut aikaisemmin ajatelleeksi ollenkaan! Kannatti kurkata tähän ketjuun, kiitos Echo.
Jep, nyt kun katsoin tuota videota ja tuota Pirkan ohjetta, niin siinä paistetaan ensin tomaattisoosit ja juusto, mut sit paiston jälkeen päälle tulee rucola, mozzarellanöyhtä ja parmankinkku.

1. Levitä pohjan päälle pizzakastike, juustoraaste ja puolitetut kirsikkatomaatit.
  2. Paista uunin alatasolla 225 asteessa noin 15 minuuttia. Ota pizza uunista ja lisää puolitetut parmankinkkuviipaleet, revitty mozzarella ja rucola. Mausta pippurilla.
Jotenkin tuo parmankinkun vetäminen raakana hirvittää eniten, mut kerranhan täällä eletään. :D (siis ei kai se oikeasti raakaa ole)

Nyt katoin parmankinkun valmistuksen, ei oo nopeeta. Se kaupan kinkku voi olla 1v 8 kk vanha. :eek:

Parmankinkun valmistus on monivaiheinen tapahtumasarja, jota on vaikea toteuttaa kotiolosuhteissa. Tarkasti valitut sianpotkat kuivasuolataan ensin merisuolaa ja nitraatteja sisältävällä seoksella. Säilytys tapahtuu +1-5ºC lämmössä 75% kosteudessa. Potkat puhdistetaan suolasta 7-8 viikon kuluttua, minkä jälkeen ne pestään suolasta +38ºC asteen vedellä useamman kerran. Seuraavaksi potkat kuivataan ja niitä kypsytetään potkan koosta riippuen yhdeksästä kahdeksaantoista kuukauteen erilaisissa kypsytysolosuhteissa. Ilmakuivaus tapahtuu erillisissä holveissa ja säilytystiloissa, välillä holvien omassa lämpötilassa ja välillä ilman lämpötilassa prosessin vaiheesta

Tää Pirkan ohje näyttää olevan aika lähelle tuota Kotipizzan ohjetta, vaikka multa puuttuu Kotipizzan uuni...

6653
leima-testattu.svg

Parmankinkku-mozzarellapizza
Parmankinkku-mozzarellapizza on tehty italialaiseen tapaan siten, että osa täytteistä lisätään vasta uunista ottamisen jälkeen. Tämäkin resepti vain n. 2,55€/annos*.

36
  • 4 annosta
  • 30 - 60 min
  • 480 kcal / annos (270g)
Ainekset
4 annosta
Pohja
Täyte
Pinnalle

Homma pitsakivi. Se saa pohjan rapeaksi.

Anteeksi? Ei mun tarvii ketään kirjoittajaa nuoleskella. Miksi ihmeessä? Eikö täällä saa enää vastata kenellekään?
Ei.
Jos laitat yläpeukkua Päättömälle olet sen haaremissa keskellä Marokkoa.

Jos kommentoit jollekin muulle mustalle ystävällisesti, niin se mokoma narsku-musta saa huomiota ja myhäilee omahyväisenä, narsismi syvenee ja saa psykopaattisia piirteitä, ja sekin huomio on harmaalta pois.

Eiku takaisin pizzaan.

Ei.
Jos laitat yläpeukkua Päättömälle olet sen haaremissa keskellä Marokkoa.

Jos kommentoit jollekin muulle mustalle ystävällisesti, niin se mokoma narsku-musta saa huomiota ja myhäilee omahyväisenä, narsismi syvenee ja saa psykopaattisia piirteitä, ja sekin huomio on harmaalta pois.

Eiku takaisin pizzaan.
Eli tämä on tulkittavissa siten että täällä on turha enää keskustella kenenkään kanssa mitään? Erehdyinpä pahimman kerran. Mutta mun puolesta saat sitten "myhäillä omahyväisenä ja ottaa multa huomiot pois":rolleyes: sillä nappaan kokeiluun pizzatäytteiksi täältä saatuja vinkkejä.

Näytti hyvältä, onnistuiskohan itellä? :p

Ensin tomaattisoosia. Aika ohuesti. Miten pizzerioiden tomaattisoseet ei maistu kitkerälle, ovat melkein makeita, mut itse jos tunkee Muttia tai pyreetä niin on kirpeä maku?

Sit juustoraastetta. Okei, en oo ikinä laittanu sitä tuossa vaiheessa jo.
Sit tomaattia, rucolaa -miten rucola kestää kuuman uunin?

Sit tuo juustosysteemi kiinnostaa. Mitä nokareita ne heittää?
Lopuks pekonia - vai onko tuo ilmakuivattu kinkku?

Hyvältähän tuo näyttää noin mainoksessa, mutta elävässä elämässä ihan eri juttu.

Itse suosin pizzani täytteenä kruskaa. Ai ai ai, kun tulee hyvvee!

Uusimmat

Yhteistyössä