Mitä ne synnytyslaitoksen pisteet kertovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyy hän

Vieras
riippuuko hoitajasta? riippuuko sairaalasta?

Mulla toinen lapsi sai 9-9-9, toinen aikoinaan 7-8-10.

Mitä nuo siis suomentaa? Onko ne jotain jäntevyyttä vai mitä?

ärtyvyys, syke, hengitys, lihastonus ja väri (en sit tiedä, et onko toi 9-9-9 silleen, et välittömästi syntymän jälkeen ja sit 10 min päästä, olin leikkurissa töis, eikä meillä tolleen pisteytetty kylläkään).
-jokaisesta voi saada 0–2 p (max 10 p).

Vähän ot, mutta mistä ne pisteet saa tietoon? Meille muistaakseni sanottiin että 9 pisteen tyttö, mutta mitään mustaa valkoisella asiasta ei koskaan tullut. Ei sitä ollut edes "epikriisissä" mikä lastenlääkäriltä tuli lähtiessä, eihän sitä enää 2vrk:n iässä tehdä. Ei sillä että pisteillä mitään merkitystä olisi, mutta ihan mielenkiinnosta olisi ollut ihan kiva saada ne muistoksi. Eikä mulla ole hajuakaan mitä ne pisteet kokonaisuudessaan oli, kun ei kerrottu koskaan kuin yksi lukema.

Alkuperäinen kirjoittaja -ö-;28108095:
Vähän ot, mutta mistä ne pisteet saa tietoon? Meille muistaakseni sanottiin että 9 pisteen tyttö, mutta mitään mustaa valkoisella asiasta ei koskaan tullut. Ei sitä ollut edes "epikriisissä" mikä lastenlääkäriltä tuli lähtiessä, eihän sitä enää 2vrk:n iässä tehdä. Ei sillä että pisteillä mitään merkitystä olisi, mutta ihan mielenkiinnosta olisi ollut ihan kiva saada ne muistoksi. Eikä mulla ole hajuakaan mitä ne pisteet kokonaisuudessaan oli, kun ei kerrottu koskaan kuin yksi lukema.

Raskausajan neuvolakortista vauvan tiedoista löytyy.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skl00004

Käy lukemassa oheisen linkin takana oleva artikkeli. Se vastaa aika hyvin kaikkiin kysymyksiin.

Yhteistyössä