Mitä ne haamupotkut oikein on ja mistä ne johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joj

Vieras
Vauva kohta 6kk ja ajoittain iltaisin tuntuu haamupotkuja.
Mietin vaan et mistä ne johtuu? Vai onko ne jotain mielikuvituksen tuotetta?
Kuitenki kun moni tuntee niitä kokeneen?

Kyllähän raskaus tietenki mahdollinen on (ei ehkäisyä, ei tosin menkkoja, imetän) mutta ei tässä vaiheessa mitään liikkeitä voisi mitenkään tuntea...
Tammikuussa kuvittelin olevani raskaana kun oli huonoa oloa ja sillon testit negaa...

Parisen viikkoa sitten bongattu karseet venyvät limat ja mietinki jo että olisko ollu jotain ovulaation liittyvää...Mahaa jomotellut sen jälkeen...
Tosin menkkojen olisi pitänyt sillon jo tulla...

tunsit tuosta puolivuotiaasta ensimmäiset liikkeet?

Tuli vain mieleen että jos tammikuussa testasit negan (liian aikasin) niin oothan sä voinu olla jo raskaana mut ei ole testeissä näkyny vielä...

Mielenkiintoista, mulla on nimittäin ollut sellaisia. Niinkuin tuntisin liikettä kohdussa, ajatellut että olenko tullut hulluksi. Tullut tässä pitkin talvea, synnytin siis kesällä. Mahdollisesti tulleet juuri ovulaation aikaan. Kiva ku tää selvis, että tällaista vaan on. Kiitti.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mun muksu 2v5kk ja edelleen tuntuu "potkuja". Mitä lie suolistoliikkeitä jotka tuntuvat herkemmin raskauden jälkeen.

Tätä minäkin olen ajatellut, että jollain tavalla herkistyy omalle kropalleen. Minulla tyttö kohta 3 vuotias ja juu, kyllä niitä haamuja munkin mahassa mellastaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Missä vaiheessa:
tunsit tuosta puolivuotiaasta ensimmäiset liikkeet?

Tuli vain mieleen että jos tammikuussa testasit negan (liian aikasin) niin oothan sä voinu olla jo raskaana mut ei ole testeissä näkyny vielä...

Tuo 6kk on meidän esikoinen. Sillon tunsin ekat liikkeet rv.15+5

Mä testasin tammikuun loppupuolella niin ei tosiaan mitään mahiksia että nuo liikkeitä jo olis ku eihän sitten olis viikkoja ku maksimissaan jotain 12+ ?

Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Mun muksu 2v5kk ja edelleen tuntuu "potkuja". Mitä lie suolistoliikkeitä jotka tuntuvat herkemmin raskauden jälkeen.

Tätä minäkin olen ajatellut, että jollain tavalla herkistyy omalle kropalleen. Minulla tyttö kohta 3 vuotias ja juu, kyllä niitä haamuja munkin mahassa mellastaa :D

Voi mullaki hyvinki sitten olla jotain mitä lie suoliston möyrintää sitten vain :laugh:

Vauvakuumeisen toiveajattelua :laugh: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja joj:

Voi mullaki hyvinki sitten olla jotain mitä lie suoliston möyrintää sitten vain :laugh:

Mulla ei ole edes mitään vauvakuumetta mutta siltikin ne "potkut" tuntuu ihanalle :) Ekoilla kerroilla mä menin aivan paniikkiin ja sit tajusin että ne olikin niitä paljon puhuttuja haamupotkuja :laugh:

Mulla ei ole edes mitään vauvakuumetta mutta siltikin ne "potkut" tuntuu ihanalle :) Ekoilla kerroilla mä menin aivan paniikkiin ja sit tajusin että ne olikin niitä paljon puhuttuja haamupotkuja :laugh:

Mulla valitettavasti on ja kyllä mahdollisuus raskauteenki olisi.
Mutta tosiaan kyllä se alko ihmetyttää ku möyrintää tuntuu...

Missähän vaiheessa sitä menkat alkaa synnytyksen jälkeen?
Siis noin keskimäärin, voiko ne oikeesti tulla vasta sitten ku lopettaa imettämisen...
Ite vielä imetän ja jatkan varmaan vielä toiset 6kk

Mulla valitettavasti on ja kyllä mahdollisuus raskauteenki olisi.
Mutta tosiaan kyllä se alko ihmetyttää ku möyrintää tuntuu...

Missähän vaiheessa sitä menkat alkaa synnytyksen jälkeen?
Siis noin keskimäärin, voiko ne oikeesti tulla vasta sitten ku lopettaa imettämisen...
Ite vielä imetän ja jatkan varmaan vielä toiset 6kk

Mulla alkanu molempien lasten jälkeen vauvan ollessa 2-3 kk. Vaikka täysimettänyt olen molempia. Joillakin taas alkaa vasta sitten kun on lopettanut imetyksen kokonaan. Se on ihan ihmisestä kiinni, ei siihen mitään "keskimäärin" ole..

ihan ensinnä mä sanoisin et jos oot bongannu ovismaista limaa ja sen mukaan olis jo menkat myöhässä niin tee testi välittömästi.

sitten toisekseen kun on noin pieni lapsi eli vähän aikaa edellisestä raskaudesta niin liikkeet saattaa tuntua hyvinkin aikaisessa vaiheessa.

ja kolmanneksi tuossa kohtaa haamupotkut johtuu elimistön palautumisesta eli kun elimet palaa hiljalleen paikoilleen niin se tuntuu haamupotkuina. myöhemmin se on sitten tosiaan ilmaa, elinten liikkumista ja juuri tuota esim. vatsalihasten kramppaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan ensinnä mä sanoisin et jos oot bongannu ovismaista limaa ja sen mukaan olis jo menkat myöhässä niin tee testi välittömästi.

sitten toisekseen kun on noin pieni lapsi eli vähän aikaa edellisestä raskaudesta niin liikkeet saattaa tuntua hyvinkin aikaisessa vaiheessa.

ja kolmanneksi tuossa kohtaa haamupotkut johtuu elimistön palautumisesta eli kun elimet palaa hiljalleen paikoilleen niin se tuntuu haamupotkuina. myöhemmin se on sitten tosiaan ilmaa, elinten liikkumista ja juuri tuota esim. vatsalihasten kramppaamista.

Oli muistaakseni 15pvä sellasta venyvää limaa (täällä lueskellu niin monella ollu vissiin ovulaation aikaan semmosta)
Niin jos olis alkanu kroppa taas pelittämään niin olis ne menkat jo myöhässä.
Ei varmaan toisaalta pahitteeks olis tehä testiä ettei tietämättään tee mitään vahingollista...

Ei mulla kuiten mitään oireita kyllä ole. Esikoisesta oli tissit kipeet ja munasarjoja jomotteli aika paljon...
Tosin voihan se joka raskaus ja oireet erilaiset olla...

Pitääköhän se juuri käyä testi kaupasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Esikoisesta liikkeet tuntu musta aika aikasin kai ku 15+5

Pakko vastata vaikka kirjotuksista jo tosi pitkä aika, mutta mä tunsin esikoisestakin liikkeet jo viikolla 13 (12+4) joten ihan hyvin voi tuntee toisesta viikolla 12 :)

Ekan lapsen jälkeen mua "potkaistiin" niin mojovasti, että koko maha hytkähti ja säikähdin itsekin niin, että pomppasin sohvalta ylös. Spooky. Toisen lapsen jälkeen en ole potkuja huomannut.

Yhteistyössä