Mitä näkynyt ultrassa viikolla 4+?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Olin alkuraskauden ultrassa, kun raskauden kestosta ei ole tietoa. Ultrassa näkyi soikion muotoinen musta alue, jonka lääkäri sanoi olevan sikiöpussi.Sikiöpussissa ei näkynyt mitään sisällä. Sen sijaan kohdussa näkyi toinenkin vastaava musta alue. Suunnilleen samankokoinen, mutta epämääräisemmän muotoinen. Tämä meni multa ihan ohi, että mikä mahtoi olla. Olisin muistanut, että ruskuaispussi, mutta eikö ruskuaispussi ois sikiöpussin sisällä?

Lääkäri arvioi, että raskaus 4+ viikolla tuon tyhjän sikiöpussin takia. Itse olin ajatellut, että viikkoja olisi vähintään lähemmäs viisi, mahdollisesti pari enemmänkin. Onko joku muu ollut jo näin varhaisessa vaiheessa ultrassa ja mitä teillä on silloin näkynyt?

Vaikkei teillä viiviliina ja millipilli näkynyt sykettä, niin näkyikö siinä mustan alueen sisällä jotain kuitenkin? Ja löytyikö kohdusta vain yksi tuollainen musta kohta? Mietityttää vain, että voiko tuo toinen olla jotain verta? Edellisessä raskaudesssa minulla oli alussa vuotoja, joille ei koskaan löytynyt selitystä ja pohdin, että voisko toi viitata siihen, että sellaisia taas odotettavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vaikkei teillä viiviliina ja millipilli näkynyt sykettä, niin näkyikö siinä mustan alueen sisällä jotain kuitenkin? Ja löytyikö kohdusta vain yksi tuollainen musta kohta? Mietityttää vain, että voiko tuo toinen olla jotain verta? Edellisessä raskaudesssa minulla oli alussa vuotoja, joille ei koskaan löytynyt selitystä ja pohdin, että voisko toi viitata siihen, että sellaisia taas odotettavissa.

En kyllä muista yhtään muuta kuin että se ruskuaispussi näkyi ja pari viikkoa sitten pelättiin tuulimunaa (vaikka lääkäri kovin rohkaisikin, ettei kannata menettää toivoa vielä)

Alkuperäinen kirjoittaja 4+5:
Mulla näkyi myös tumma alue (vain yksi), jota lääkäri sanoi ruskuaispussiksi. Ei sydänääniä, ei sikiökaikua tms. elonmerkkejä vielä tuossa vaiheessa.

Sinulla ilmeisesti raskaus jatkuin tuon jälkeen kuitenkin normaalisti? Olisin itse veikannut, että viikkoja ois ollut juuri tuo 4+5 tai 4+6, mutta mulle jäi jotenkin kuva, että lääkäri ois ajatellut kuvan mukaan viikkojen olevan lähempänä neljää ja nyt sitten murehdin, että oisko muutama päivä myöhemmin sitten kuulunut näkyä jo jotain enemmänkin. Pitkät kolme viikkoa odottaa seuraavaa ultraa. :(

Yhteistyössä