mitä näillä keleillä lapsille hoitoon päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
ku aamusta aika vilponen mutta päivällä jo lähemmäs 20 astetta.Onko tuulipuku liikaa??entä laitatteko jo välihousut lapsille?Millanen lakki?kengät?musta on hirveen hankala miettiä et mitä laitan mut kai se on parempi et laittaa lämpimästi ja päivän lämmetessä vähentää..

Ihan oikeesti oikeesti, miettiikö joku IHAN oikeesti mitä lapselle päälle? En haluu olla ilkeä, mutta etkö ole lapsen kanssa ulkona itse esim viikonloppuisin, jolloin voisit itse todeta mitä päälle. Blääh.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Ihan oikeesti oikeesti, miettiikö joku IHAN oikeesti mitä lapselle päälle? En haluu olla ilkeä, mutta etkö ole lapsen kanssa ulkona itse esim viikonloppuisin, jolloin voisit itse todeta mitä päälle. Blääh.

Olet ilkeä:),koska epäilet etten ole lapsien kanssa ulkona.Sillä olen kyllä joka pvä mutta uteliaisuuttani kysyn että miten muut pukevat lapsensa!!

Kyllä minäkin mietin, mitä lapsille päälle, koska jos itse ulkoilen lasteni kanssa viikonloppuna, voin milloin vain käydä lisäämässä/vähentämässä lasten vaatetusta. Haluan, että lapseni ei palele eikä turhaan ole hikinen tarhan ulkoilussa. Meidän lasten naulakko ja lokerot ovat täynnä erilaisia vaihtoehtoja välikausihaalarista huppariin ja farkkuihin. Valitkoot tädit siitä sopivan vaatteen. Tämä vähentää minun miettimistäni.

samaa laittaisin kuin ittellekin: kevyt takki+ulkoiluhousut ja niiden alle/tilalle päiväksi sisälle tosi kevyttä, sisällä on lämmin eikä ulkonakaan mikään kylmä oo. Lapset touhuu ja hikoaa, jos on liian lämpösesti puettu, järkee peliin, sitä maalaisjärkee.

Mun lapsella oli tänään eskarissa sortsit, t-paita ja sandaalit sekä mukana collegetakki jos olis tullu kylmä mut ei ollu, et teepassa pärjäsi. Toki siellä on varavaatekorissa lämpimämpää jos päivällä tulis yhtäkkiä vaikka pakkanen :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:

Olet ilkeä:),koska epäilet etten ole lapsien kanssa ulkona.Sillä olen kyllä joka pvä mutta uteliaisuuttani kysyn että miten muut pukevat lapsensa!!

No sitten tiedät miten lapsesi käyttäytyy milläkin kelillä. Niska on hyvä lämpömittari, ei saa olla kylmä ei hikinen. Tiedät kyllä sitten tämänkin asian ja toisilta kysyminen on ihan turhaa, koska jokainen lapsi on yksilö. Omani on aina ollut hikipää, ei niin paljoa vaatetta kuin muilla.

Aamuisin vk-takki ja housut, iltapäivisin verkkarit tms ja t-paita/pitkähihainen trikoopaita/collegehuppari, kelistä riippuen. Pojalla päässä lippis, tytöllä ei yleensä mitään. Jalassa tennarit, lenkkarit, tms.

Samaa mietin nyt minäkin, etenkin kun nyt on luvattu ensi viikolla jo lähemmäs nollaa aamulla, tai jopa pientä pakkasta ja iltapäivällä n. 10 astetta. Ei viitsis nyt kuitenkaan ihan vielä talvihaalaria laittaa, jos päivällä taas lämpenee 10 asteeseen.
Tarkeneeko lapsi vielä miten pitkään tuulipuvulla?