mitä mun olis pitänyt tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtija

Vieras
Mua jäi vaivaamaan...

Oltiin yks päivä kaupassa.
Siellä oli kiukutteleva lapsi ostoskärryn istuinosassa. Isä läimäisi lasta hyvin voimakkaasti niska/yläselkäalueelle. Niin kovaa että kuului "tumps".
Lapsen äiti selvästi ei pitänyt tapahtuneesta ja katsoi heti ympärilleen että näkikö joku.

Minä näin.
Mutta teeskentelin että en nähnyt tilannetta.

Myös tyttäreni näki tilanteen ja oli kovin hämillään. Emme puhuneet koko asiasta jälkeen päin.

Miten te toimisitte tilanteessa?
Mä menin ihan lukkoon ja nieleskelin pahaa oloani mutten kyennyt tekemään mitään.

Mä oon ollut todistamassa samankaltaista tilannetta. Yksi mies kaupassa läksi samantien paikalle ja uhkas pamauttaa tätä isää jos vielä kerran lyö lasta (joo, ei ehkä fiksuin kommentti, mutta meni jakeluun). Toimi tilanteessa mun mielestä ihan oikein, vaikka yleensä en väkivallalla uhkailua tajua ollenkaan. Ellei tää mies olis ehtinyt ensin, olisin käynyt sanomassa miehelle ja uhannut vaikka poliisilla.

Jos lyö lasta keskellä ihmislaumaa, mitä tapahtuukaan kotona?!

Oisin varmaan menny lukkoon. Jos kuitenkin olisin osannut ajatella järkevästi oisin seurannut heitä autonsa luo, ottanut rekkarin ylös, kattonut tiedot ja tehnyt ls-ilmoituksen. Tai sit vaik seurannu kotiin asti jos olisivat olleet kävellen :P

Mä olen kyllä sellainen, että saatan raivostua tällasista tapauksista ihan silmittömästi. Luultavasti olisin soittanut heti ja välittömästi vaikka poliisille, ja mennyt sitten raivosta täristen kertomaan siitä kyseiselle äijälle.

Cassyput, luulin että mä olen sellainnen joka olisi toiminut juuri näin.
Mä vieläkin ihmettelen miksi menin lukkoon enkä tehnyt yhtään mitään.

Ja vaikka aikaa on kulunut, mietin yhä asiaa... olisiko pitänyt mennä ja sanoa...tehdä ilmoitus ym. :(

voisiko sen ilmoituksen tehdä jos vielä näet heidät niin otat vaikka juuri sen autonrekkarin tai osoitteen ylös, tai sitten olisiko paha jos soittaisit lähimpään neuvolaan ja kuvaisit tuntomerkit ja kysyisit neuvoa?

Minun AD/HD lapsi meinasi karata tien yli suoraan auton alle :( otin korvasta kiinne ja sain vedettyä takaisin ja tietty karjuin pää punaisena.Syytä en keksi miksi korvasta, se oli vaan no en edä joku ensi reaktio jostain kiinne olkoot mikä paikka vaan, lapsi turvaan.
Joku ihana mussukka sitten tunnisti minut ja teki ls ilmon.
Ei kuule auttanut todistajat että auto oli ajamassa päälle. On se vaan ihanaa kun voidaan kasvattaa lapset kuritta ja jos saat hengen pelastettua niin olet itse syytteessä, joku hullu uskovainen voisi sanoa lapsesi olisi ollut aika kuolla.
Tuon jälkeen meillä on pidetty lapsella valjaita vaikka niistäkin saan kuulla, taluttaa kuin koiraa lapsesi on ihminen ei koira.
Ikinä ennen en ole edes tukkapöllyä antanut lapselleni.

Ootko varma että lapsella ei ollut mennyt jotain väärään kurkkuun ja tilanne vaati toimenpidettä.
Tuo on ainoa tapa jos on vaikka tikkari nielussa!
Ulkopuoliselta voi näyttää vähän rajulle.

en hyväksy lapsen pahoinpitelyä ENKÄ lapsen isän pahoinpitelyä. Mieti miltä lapsesta tuntuu nähdä kun isistä veri lentää pitkin kaupan lattiaa :( väkivalta on väärä tapa puuttua asiaan

[QUOTE="just";24441044]en hyväksy lapsen pahoinpitelyä ENKÄ lapsen isän pahoinpitelyä. Mieti miltä lapsesta tuntuu nähdä kun isistä veri lentää pitkin kaupan lattiaa :( väkivalta on väärä tapa puuttua asiaan[/QUOTE]
No en välttämättä tekiskä mitää, mut ehkä se pahoinpitelevä isä, en siis minä, ni uskois vihaisen miehen sanaan. ;)

Yhteistyössä