Mitä mukaan päiväkotiin? Eka kertaan kun on lapsi menossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MintunKukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MintunKukka"

Vieras
Mä en tajunnu kysyä ku tutustumassa käytiin ja en muista että kertovatko hekään. Et mitä minä pakkaan 5vuotiaan reppuun kun hän lähtee eka kertaa päiväkotiin? Huomenna aloitettaa ja äitiä mahtaa jännittää enempi:D

Meillä oli tänään repussa
- sisätossut
- unikaveri
- paketillinen vaippoja
- varavaatttaita
- kuravaatteet ja saappaat
- kuvia vanhemmista ja siskoista (joita voi katsella jos kova ikävä yllättää)

:o ei meillä ole sisätossuja. Eli ne pitää käydä ostaan.
Liikuntatunnille löytyy vaatteet ja pitää kysyä että haluavatko että olis vielä sisäpelikengät ku menevät hallille.
Unilelua ei ole. Nimikoin vaatteet.
Eli kuravaatteet pitää olla kotoa? Mä olen kuvitellu et niitä kurahousuja on siellä omasta takaa. (aina oppii jotain)
Hiuslenkkejä ei meidän siilitukkainen poika taida tarvita :D
Puheterapia vihon laitan kans reppuun mukaan ja saa olla vaikka siellä hyllyssä.

Ei hammasharjaa tarvitse?

[QUOTE="MintunKukka";24412530]Eli kuravaatteet pitää olla kotoa? Mä olen kuvitellu et niitä kurahousuja on siellä omasta takaa. (aina oppii jotain)
[/QUOTE]

Kyllä ne sadevarusteet on oltava omat ihan siinä missä muukin vaatetus. Ja meillä ainkin lasten sadevaatteet sekä saappaat "asuu" hoidossa eli jos kotona haluaa käyttää kuriksia niin tarvii olla kahdet. Ei tarvi hammasharjaa.

[QUOTE="heh";24412561]Kyllä ne sadevarusteet on oltava omat ihan siinä missä muukin vaatetus. Ja meillä ainkin lasten sadevaatteet sekä saappaat "asuu" hoidossa eli jos kotona haluaa käyttää kuriksia niin tarvii olla kahdet. Ei tarvi hammasharjaa.[/QUOTE]
ok. Mä olen vaan aina kuvitellut että ne on siellä. No mä laitan nuo haalarit jotka pitää vettä niin ei tarvi mitään kurahousuja.

[QUOTE="minä";24412602]Käykö kosteussuojattu välikausihaalari, sadeasu vai pitääkö olla ihan kurahousut?[/QUOTE]

Vähän riippuu varmaan päiväkodista, mutta tänään oltiin pojan kanssa ekaa kertaa pk:ssa, ja kun kysyin asiaa, sanoivat että kurahousut ja sadetakki olisi hyvä olla joka tapauksessa.

[QUOTE="vieras";24412621]ok. Mä olen vaan aina kuvitellut että ne on siellä. No mä laitan nuo haalarit jotka pitää vettä niin ei tarvi mitään kurahousuja.[/QUOTE]

Meidän päiväkodissa ainakin haluavat kuitenkin kurahousut vaikka olisi kuinka hyvin vettäpitävät haalarit.
Kurahousut kun riisutaan jo "ulkoeteiseen" jossa päiväkotiapulainen huuhtelee ne ulkoilun jälkeen altaassa.
Haalarit taas riisutaan vasta ryhmän eteisessä, jolloin ilman kurahousuja ollut lapsi kuljettaa kaiken kuran sisään.

[QUOTE="mie";24412645]Meidän päiväkodissa ainakin haluavat kuitenkin kurahousut vaikka olisi kuinka hyvin vettäpitävät haalarit.
Kurahousut kun riisutaan jo "ulkoeteiseen" jossa päiväkotiapulainen huuhtelee ne ulkoilun jälkeen altaassa.
Haalarit taas riisutaan vasta ryhmän eteisessä, jolloin ilman kurahousuja ollut lapsi kuljettaa kaiken kuran sisään.[/QUOTE]

Joo juuri näin meidän pojan pk:ssakin perusteltiin.

[QUOTE="heh";24412451]Noiden lisäksi unikaveri ja sitten jossain paikoissa pitää/saa viedä omat xylitol-pastillit. Ja kaikki sitten nimikoituna.[/QUOTE]

Myös pastillit nimikoituna?
Myös läppärin vois viedä?
Ja oman potan ja oman pinna sängyn..nimikoituna tietysti.

[QUOTE="mie";24412645]Meidän päiväkodissa ainakin haluavat kuitenkin kurahousut vaikka olisi kuinka hyvin vettäpitävät haalarit.
Haalarit taas riisutaan vasta ryhmän eteisessä, jolloin ilman kurahousuja ollut lapsi kuljettaa kaiken kuran sisään.[/QUOTE]

Me osataan riisua se haalarikin sielä eteisessä, joten meidän päiväkotiin ei tarvitse kurahousuja. Moni vanhempi haluaa kuitenkin kurikset kosteussuojapuvun päälle, että puku pysyy siistinä. ja jos autolla kulkee saa iltapäivällä autoon puhtaamman lapsen, kun riisuu ja pesee kurahousut päiväkodilla.

No mä nyt laitan kosteussuojatut ulkoiluhousut ja takin, ei vielä niin kurasta ole että tarvii kurahousuja viedä.
Ja ihan lenkkarit jalkaan,etten edes kumisaappaita vielä aijo laittaa.

Voi kyllä kannattaa laittaa, meilläkin oli tänään lapset (kotona) ulkona kuravaatteissa ja kumppareissa, kun tihkuttaa vettä. Kyllä ne tällä säällä ulkoilee päiväkodissakin.

Mikä ihmeen asennevamma tuntuu monilla olevan kuravaatteita kohtaan?

[QUOTE="poks";24412948]Voi kyllä kannattaa laittaa, meilläkin oli tänään lapset (kotona) ulkona kuravaatteissa ja kumppareissa, kun tihkuttaa vettä. Kyllä ne tällä säällä ulkoilee päiväkodissakin.

Mikä ihmeen asennevamma tuntuu monilla olevan kuravaatteita kohtaan?[/QUOTE]

Täällä on aivan kuiva keli ja ei ole pisaraakaan tullut vettä. :D
Eikä minulla ainakaan ole mitään asennevammaa kuriksia kohtaan, ne laitetaan kun niitä tarvitaan mutta nyt ei ole sellaiset kelit lainikaan..täällä meillä...Eli vielä pärjää aivan vallan ihan ulkoiluhousuilla jotka pitää kosteuden.
Ja mä inhosin lapsena kuravaatteita ja vieläkin kaikkea hiostavaa.

Minusta tuntuu että suurempi asennevamma on just niillä kuriksenkäyttäjien äideillä,et ''mitä ne nuokin leuhotaa kalliilla haalareilla. '' vitosen kirppiskuriksilla pärjää aivan hyvin ;)

Yhteistyössä