Mitä minä tekisin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulma

Vieras
Mulla kaksi lasta, olen nyt äitiyslomalla. Mulla on vakituinen työ, josta en tykkää, eikä mua kiinnostais sinne mennä enää takaisin. Haluaisin kokeilla jotain ihan erilaista työtä. Äitiysloma loppuu maaliskuun lopussa. Kotihoidontuki on tosi pieni, sillä pärjättäis juuri ja juuri. Tai sitten ei. Haluaisin hoitaa lapseni itse mutta toisaalta ei haittaa jos joskus tulisi pieniä pätkiä töitä tms. toivottavasti meille syntyy kolmaskin vielä mahdollisimman pian. Jos sanon itseni irti työpaikastani, tulee kait karenssia 3kk, saakohan silloin kotihoidontukea ja lisää?Saako niitä työttömänä ollessa? Mutta siinäpä se onkin, että uskallanko sanoa itseäni irti.

Saat kotihoidontukea jos äitiysloma on loppu ja lapsi alle 3v. Samaan aikaan et saa työttömyyskorvausta (tai mikä se nyt oli) kun saat kotihoidontukea.
Mutta eihän sun ole pakko sanoa itseäs irti enne kuin olisit menossa toiseen työpaikkaan. Voithan sä jäädä kotiin hoitaan lapsia vaikka sulla on vakipaikka! Miksi irtisanoutua?

Mietin et jos jäisin työttömäksi niin enhän vois olla työtön jos en irtisanoudu ensin. Voinko mennä johonkin toiseen paikkaan töihin hoitovapaan aikana, kun mulla on vakipaikka?

Yhteistyössä