A
apua hakenut!
Vieras
Minusta on tehty lastensuojeluilmoitus kun yritin itsemurhaa syvän ja pitkän masennusjakson aikana kun lapseni oli parivuotias. Olen käynyt terapiat, on kokeiltu lääkityksen ja nyt tilanne on hallinnassa, mutta myös alkoholilla olen masennustani hoitanut ja pyrkinyt itse kokeilemaan laitosmaista hoitoa ja edelleen käyn päihdehoitajalla. Nyt sitten oli tilanteen päivitys ja sain kirjeen joka on jonkinlainen asiakassuunnitelma meidän perheelle. Siinä kohtaa sain paniikkikohtauksen kun luin että samat paperit ovat menneet myös lapsen päiväkotiin! Mielestäni minun menneisyys, terapiat, päihdekuntoutus ja se, että lapsen isä ei kuulu meidän elämään ovat niin intiimejä asioita etten olisi kaikkea halunnut päiväkotiin luettavaksi. Papereihin kun oli kirjoitettu että "lapsen isästä ei ole tietoa" joka tuntuu tosi pahalta, ihan kuin olisin joku hutsu joka ei tiedä edes kuka lapsen isä on. Sitten, päihdekuntoutusasioissa ei mainita että olen niihin kuten psykoterapiaankin omasta halustani pyytänyt, ei siis väkisin ohjattu. Ja kun lapseni omahoitaja juoruilee työpaikalla muidenkin perheiden asioita, tämä vituttaa ihan suoraan sanottuna. Mahtaa olla rouvalla hauskaa ja minulla todella vaikeaa mennä taas maanantaina tämän ihmisen nenän eteen.