Mitä mieltä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!!!

Vieras
...olette pillimehuista? Kun kaupassa kassajonossa edessäni oli nainen lapsineen ja n. 4-5 vuotias tyttö oli ilmeisesti laittanut äidiltä huomaamatta pillimehun kärryyn, ja kassalla kun tämä tuli ilmi, niin äiti mielestäni ylireagoi hieman. Alkoi huutaa lapselle, komenti ettei ole lupaa saanut ottaa ja tyttö yritti selittää että on kova jano, äiti ei kuunnellut. Käänteli ja katteli mehua kädessään ja hoki, että aivan turhaa ja humpuukkia ja sanoi minulle vielä, että kaikkea ne keksiikin lapsille! Kyse siis n. 25 sentin mehusta :o

Itse kyllä silloin tällöin tulee pillimehuja ostettua lapsille ja varsinkin tällä helteellä en nää syytä miksei nyt yhtä mehua voi juoda.

Minä oon nyt helteillä ostanut pojalle melkein joka kauppareissulla kotimatkalle pillimehun. Enkä olisi varmaan edes kiinnittänyt mitään huomiota, jos poikani olisi laittanut sen kärryyn enkä minä..

Äiti lienee elänyt pahemmanlaatuisessa pimennossa, jos PILLIMEHU saa ihmettelemään että mitä kaikkea ne lapsille keksiikään.

Jos muksulla on jano, niin ostetaan juotavaa. Piste.

Voihan olla, että lapsi lisäilee tavaraa kärryyn milloin milläkin tekosyyllä ja kotona on sovittu, ettei oteta ylimääräisiä ilman lupaa.

Kassajonosta on hankala lähteä mihinkään juoksentelemaan, mutta olisihan lapselle voinut hakea vaikka pullovettä janoon, jos mehuja vastaan on jotakin.

Jos taas oma lapseni, joka ei kaupassa yleensä ruinaa mitään, ottaisi mehun, noin halvan vielä, niin kyllä saisi mehunsa pitää.

Taustoja tietämättä paha sanoa mitään satavarmaa, miten toimisi

No just joo! totta munassa lapseni saa pillimehuni jos haluaa, ei siitä ainakaan talous voi kaatua ja minusta hyvä vaan että juo näillä helteillä ja kesällä muutenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Äiti lienee elänyt pahemmanlaatuisessa pimennossa, jos PILLIMEHU saa ihmettelemään että mitä kaikkea ne lapsille keksiikään.

Jos muksulla on jano, niin ostetaan juotavaa. Piste.

Tätä mäkin meinaan. Jäin vähän siinä suu auki ja tyttöä kävi sääliksi kun valitti, että on jano. Käykö ne sit kaupan vessan kraanasta juomassa ilmaista vettä vai eikö lapsille anneta mitään juotavaa jos janottaa?

Kyse on periaatteesta,ensikerralla se muutamankymmenen sentin mehu on jo monen euron karkkipussi jne.
Meilläkin monta lasta,jos joka kerran antaa periksi turhuuksille niistä kertyy iso summa.

Voihan tuossa olla kyse kasvatuksellisesta asiasta. Ei ole ok, että lapsi ostelee tavaroita salaa. Ja jos lapselle antaa periksi, niin seuraavalla kerralla on vielä vaikeampaa. Itselläni yksi lapsista ei pienenä ymmärtänyt pientäkään poikkeusta. Jos kerran antoi jossain asiassa periksi, niin saattoi olla varma, että samasta asiasta sai tapella seuraavat puoli vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voihan tuossa olla kyse kasvatuksellisesta asiasta. Ei ole ok, että lapsi ostelee tavaroita salaa. Ja jos lapselle antaa periksi, niin seuraavalla kerralla on vielä vaikeampaa. Itselläni yksi lapsista ei pienenä ymmärtänyt pientäkään poikkeusta. Jos kerran antoi jossain asiassa periksi, niin saattoi olla varma, että samasta asiasta sai tapella seuraavat puoli vuotta.

No ei mielestäni silti huutaa tarvitse! Asian voi ilmaista hieman tahdikkaammin. Katseet kääntyi siinä jonossa yhdeltä jos toiseltakin. Ja mun mielestä näillä helteillä jotenkin kohtuutonta kieltää juotava.

jos kyse on kasvatuksesta, ni ei silloin aleta RAIVOAMAAN naamapunaisena, vaan nostetaan se pillimehu tyynestisivuun ja sanoetaan ettei tälläkertaa ostetan pillimehua.. tuo et aletaan lasta ikäänkuin sormella syytteleen vieraiden ihmisten kuullen on jo naurettavaa

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
jos kyse on kasvatuksesta, ni ei silloin aleta RAIVOAMAAN naamapunaisena, vaan nostetaan se pillimehu tyynestisivuun ja sanoetaan ettei tälläkertaa ostetan pillimehua.. tuo et aletaan lasta ikäänkuin sormella syytteleen vieraiden ihmisten kuullen on jo naurettavaa

Peesi tälle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No ei mielestäni silti huutaa tarvitse! Asian voi ilmaista hieman tahdikkaammin. Katseet kääntyi siinä jonossa yhdeltä jos toiseltakin. Ja mun mielestä näillä helteillä jotenkin kohtuutonta kieltää juotava.

Sitähän minäkin; vaikkei ostaisi mehua, niin pakkoko on huutaa ja ihmetellä että kaikkea ne keksiikin lapsille? SE on omituista käytöstä minusta.

Ja oikeasti, nyt on kuuma. Jos lapsella on jano, niin pitää olla juomista. Saattoi niillä olla autossa vesipullo tms, sitä en tiiä.

Kasvatuksellista on sanoa nätisti, selittää asia (esim. että autossa on juomista, saat siellä ) ja ehkä laittaa lapsi viemään mehu takaisin hyllyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Kellä nyt ei ois hermot kireellä näillä helteillä? Jopa äideille sallittua mielestäni.

No just. Mikään ei oikeuta raivoamaan tuolla tavoin jostakin hemmetin pillimehusta joka on todella pieni juttu.

Kellä nyt ei ois hermot kireellä näillä helteillä? Jopa äideille sallittua mielestäni.

No ehkä sun mielestä tollainen käytös on sit normaalia. Täällä varmaan monia kellä pinna kireellä, mut jonkun näköinen mittasuhde asioihin kuitenki!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

No just. Mikään ei oikeuta raivoamaan tuolla tavoin jostakin hemmetin pillimehusta joka on todella pieni juttu.

Peesailen.

Ainahan tekosyitä löytyy. Helle, väsymys, stressi, sade masentaa, jne. Mutta ei siltikään lapsille (tai kenellekään!) raivota kaupassa ja yritetä oikein nolaamalla nolata toista.

Jos minä itse olisin ollut tilanteessa jossa kärryyn lisätty jotain mitä ei osteta, niin sanoisin nätisti, että nyt tällä kertaa tämä jää kauppaan ja muistathan aina kysyä ensin isiltä tai äidiltä, ennen kuin menet kärryyn mitään ylimääräistä lisäämään. Ei huutoa tarvitse tässä tilanteessa.
Edelleen kyllä ihmettelen että eikö äiti todella ole koskaan noihin pillimehuihin törmännyt kun noin ihmeissään oli :o Kyseessä oli vähän "vanhempi" äiti, mutta silti...

Yhteistyössä