mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voimavara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

voimavara

Uusi jäsen
05.06.2009
7
0
1

olen 39 vuotias ja kun olin n. 13 vuotia, niin setäni ( 8 vuotta vanhempi käytti minua hyväksi) . koskaan ei menty hyväilyä pidemmälle, vaan se oli suutelua yms. olen jutellut asiasta asiantuntijan kanssa ja hän on sitä mieltä, ettei asiaa enää kannata ruveta puhumaan tämän miehen kanssa. asia kumminkin vaivaa mua ja tekis mieli mennä tälle miehelle ( setäni ) muistuttamaan vähän mitä on tehny. tietysti näin aikuisena syytän itteeni tapahtuneesta, mutta niin tekevät kuulemma useimmat aiskatutusi tulleet ..siis syyttävät itteensä tapahtuneesta. kertokaa mielipiteitä, mitä mun kannatas asialle tehdä. tästä asiasta tietää vain paras ystävä. :(

Mä en usko, että siitä olisi hyötyä jos menisit sedällesi puhumaan. Varmasti kuitenkin mieli tekisi käydä vähän avautumassa, voin vaan kuvitella. |O :kieh:
Älä syytä itseäsi. Voimia. :hug:

kysy perusteluja, jos sun ja asiantuntijan intuitiot asiassa eroaa noin. Jatka asiasta puhumista kunnes kumpikin ymmärrätte toisianne paljon paremmin kuin nyt näyttäisi: ei asiantuntija kykene sua auttamaan, jos vain kuuntelet sitä kiltisti etkä tivaa ja kinaa silloin kun et usko sen olevan oikeassa.

mikä tämä asiantuntija tarkalleen ottaen on?

itselleni tulee mieleen, että sinulle olisi varmasti hyödyllistä terapiassa purkaa ja läpikäydä tätä asiaa. asian käsittely hyväksikäyttäjän kanssa saattaa jopa ahdistaa lisää, jos tämä ei ole halukas myöntämään tekoaan, pidä sitä vääränä tms. (tämän siis heitän ihan mutuna)

tietysti sinun on toimittava sen mukaisesti, mikä itsestäsi tuntuu parhaalta, mutta yleisesti ottaen ajattelisin, että tärkeintä on käsitellä asia oman itsensä kanssa, sinä voit itse vapauttaa itsesi syyllisyydestä, et tarvitse siihen ihmistä, joka on toiminut sinua kohtaan noinkin vahingollisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mikä tämä asiantuntija tarkalleen ottaen on?

itselleni tulee mieleen, että sinulle olisi varmasti hyödyllistä terapiassa purkaa ja läpikäydä tätä asiaa. asian käsittely hyväksikäyttäjän kanssa saattaa jopa ahdistaa lisää, jos tämä ei ole halukas myöntämään tekoaan, pidä sitä vääränä tms. (tämän siis heitän ihan mutuna)

tietysti sinun on toimittava sen mukaisesti, mikä itsestäsi tuntuu parhaalta, mutta yleisesti ottaen ajattelisin, että tärkeintä on käsitellä asia oman itsensä kanssa, sinä voit itse vapauttaa itsesi syyllisyydestä, et tarvitse siihen ihmistä, joka on toiminut sinua kohtaan noinkin vahingollisesti.

asiantuntuntijalla tarkoitan omaa terapeuttiani. en pysty hänellekään kertomaana asiasta, kun syyllistän vaan itteeni kokoajan. en olisi halunnut, että tämä asia tulee mieleen näin monen vuoden jälkeen. :(

Yhteistyössä