mitä mieltä vauvan painosta/pituudesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piku81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piku81

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
1 655
0
36
sairaalasta lähtöpaino 2520g (syntyessä 2690g) pituus 47cm ja 3vk+3vrk iässä paino 3260g ja pituus 50.6cm.. Onko tullut tarpeeksi, kun minun mielestäni on, mutta neuvolassa sanoi että parin viikon päästä tarkistus, koska paino käyrä laskeva, eli oisi hoikistunut...Ja mainittakoon, että mulla esikoinen poika joka on myös ollut hoikka koko ajan (hän syntyessään 2065g/44cm ja nyt 1.5v 9760g/81cm kasvanut kuitenkin omaa käyräänsä tasaisesti...)

Eikös se niin mene, että 2vkon iässä pitäisi olla vasta syntymäpaino ylitetty, pituudessa on voinut synnärillä olla mittavirhe jnejne. Mutta eikös pienen vauvan kanssa yleensä käydä alkuun tiheämmin, jos th:lla olisi ollut hätä, olisi painokontrolli sovittu esim heti maanantaille.

Ei ne siellä neuvolassa piruuttaan mitään sano. Eikö se ole hyvä, että heti tutkivat kun mahdollisesti jotain aihetta on? Ei noi nyt mustakaan miltään "hälyttäviltä" luvuilta kuulosta, mutta ole vaan tyytyväinen, että seuraavat :)

Niin kai se on..mutta siis mietin vaan että kun mennään pelkällä tissimaidolla, ja vauva on kuitenkin vaikuttaa muuten tyytyväiseltä, paitti että mahavaivoja itkeskelee aikas paljon..et olin ajatellut että maitoa tulee ihan hyvin, ja nyt olen alkanut miettiin ja epäileen että tarvitsisiko antaa lisämaitoa pullosta...Mut sit toisaalta eihän kaikki ole pullukoita, vaan on ns. hoikahkojakin vauvoja...

mainittakoon vielä tästä kyseisestä th jäi itsellä hieman epäilevä olo hänen ammattitaitoaan kohtaa, kun hän ei meinannut osata ottaa/pitää vauvaa ja sanoi minulle että nosta sinä hänet kun hän on niin pieni...ja itse kun joutui hieman siirtämään niin sanoi että mitenhän minä nyt otan hänestä kiinni kun hän on niin pieni.. Ei tarkistanut edes napaa että onko se ok.
Luulisi että jos on tuommoisessa työssä, niin osaa käsitellä vastasyntynyttä, eikä pelkää koskea... vai :whistle:

Yhteistyössä