Mitä mieltä tästä toiminnasta? Itsetehtyä Kimperin malliin mukaan ja kaupittelu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä

Vieras
Tuttava ompelee Kimperin tyylisiä pipoja ja kehuu, että niistä maksetaan huuto.netissä huimia summia. Ja että voittoa tulee kivasti, koska itse tarvikkeet eivät maksa juuri mitään ja kangasta sekä aikaa menee vähän.

Eivät siis ole Kimperin hattuja, pelkkiä kopioita.

tuotekehys-167px.png

Ja ennen kuin joku älähtää minua kateelliseksi, niin totean vain, että nyt on kyse siitä onko moinen toiminta esim. moraalisesti oikein? En edes tiedä kaupitteleeko niitä Kimperi-nimellä.

Ystäväsi saa täysin laillisesti ommella ja myydä Kimperin tyyppisiä (lähes samanlaisia) pipoja
Laittomaksi homma menee, jos niitä väitetän Kimperin pipoiksi tai niihin ommellaan merkkejä jotka ovat liian lähellä Kimperin merkkiä

[QUOTE="mie";26807753]Ystäväsi saa täysin laillisesti ommella ja myydä Kimperin tyyppisiä (lähes samanlaisia) pipoja
Laittomaksi homma menee, jos niitä väitetän Kimperin pipoiksi tai niihin ommellaan merkkejä jotka ovat liian lähellä Kimperin merkkiä[/QUOTE]

Sittenhän asia on kunnossa :)

Eikös tuo ole ihan laillista? Ja moraalisestikin ihan ok. Jos hatut ovat kivoja, eikä kukaan väitä niitä muuksi kuin ovat, niin mitäs pahaa niiden kaupittelussa on?

Ajattelen että ystäväsi tekee hyvin ja oikein, (tietysti sillä edellytyksellä että ei myy Kimperin nimissä.) Moni tulee iloiseksi ja maailmaan mahtuu hattuja. Ajattelen, että luova ihminen käyttää taitojaan, edistää taloudelliseta tilaansa ja tuottaa iloa asiakkailleen, eihän niitä kukaan ostaisi, jos niille ei olisi kysyntää.

Kimperi ei ole keksinyt neliöpipoa sen enempää kuin Marimekko raitapaitaa. Nuo perusjutut ovat yhteistä omaisuutta vähän samoin kuin villasukan ohjekin. Mutta tietenkään ei saa väittää itse tekemäänsä Kimperiksi tai pyrkiä aktiivisesti tällaista väärinkäsitystä aikaan samaan.

[QUOTE="vieras";26808007]öö, eihän tuo ole mikään "kimperin malli"....Samalla logiikalla esimerkiksi tasaraidat olisivat vain Marimekon yksinoikeus....[/QUOTE]

Mistä Coco Chanel epäilemättä kääntyisi haudassaan ;)

Amerikassa tosin melkein mikä vain voi olla yksinoikeus, siellähän "Ivana"-nimikin taitaa kuulua Ivana Trumpille.

Yhteistyössä