Mitä mieltä tästä, neuvolalääkäri ja sairausloma asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elikkäs rv 30 menossa. Istumatyö. Iltapäivisin alkaa kovat alavatsakivut, vatsa menee kovaksi ja eilen illalla tuli kovat alaselkäsäryt mukaan kuvioon.

Liikkuminen vaikeaa, koska sattuu. Aamusin on tunne kuin jalat menisivät alta, eli pelkään, että kaadun esim. noustessani tuolita.

Toimistotuolilta vaikea päästä ylös, kun sattuu kovasti alavatsaan ja selkään. Öisin lonkkakipuja ja nukkuminen ainoastaan kyljellään nk. puoli-istuva asennossa. Muuten joudun menemään oksentamaan jossakin vaiheessa yötä.

Tämän lisäksi kummankin käden peukalot ovat todella kipeät ja jumissa. Jos niitä liikuttelee, niin kipu on kova ja panavimmat tavarat eivät pysy käsissä.

Nämä eivät riitä sairasloman perusteeksi neuvolalääkärin mukaan.

Mitä olette mieltä.

Mene ihan omalle lääkärille ! Mulla kanssa istumistyö ja supistaa tää istuminen,sekä illlat ihan rampana istumisen takia.Viimeks olin 2vko saikulla.
Joku nipo neuvolalääkärinä!

jaa-a vaikea sanoa meillä kun neuvolalääkärikirjoitti sairaslomaa, seuraavan dialogin käytämme. Lääkäri: selkävaivoja? minä: juu on alkanu vaivaamaan. Lääkäri: kauanko vielä töitä jäljellä? minä: 3viikkoa. no lääkäri kirjoitti sitten saikkulapun kolmeks viikoks ja oltiin sit loppuaika saikulla, mut niin se meinas jo tässäkin raskaudessa kirjottaa saikkua kun lonkat särki ja oli helkutin kipeet yöllä, särkylääkkeen avulla kyllä pystyi nukkumaan ja lähinnä reseptiä olin hakemassa, jotta pääsee vähän halvemmalla noissa lääkekuluissa.

kyllä mun mielestä muutaman päivän olis voinu kirjottaa, että näkee auttaako, mut jos paikat kiinni ja muuten kaikki ok, ni en tiiä aika hölmöä toimintaa lääkäriltä.

Eiköhän tuo sinun oma vointisi ratkaise... Minä jäin sairauslomalle terveydenhoitajan työstä odottaessani keskimmäistä melkolailla samoilla viikoilla. Työ oli pääsääntöisesti istumista ja rasitti todella lonkkia. Minulla on tosin reumantyyppinen niveltauti taustalla ja reumalääkäri passitti saikulle äitiysloman alkuun.

Joo, siis olen kyllä aika hämmästynyt tästä! Kotiin kun menen, niin en tee muutakuin makaan sängyssä koko illan. En pysty liikkumaan ollenkaan kipujen takia. Onneksi on mies, joka auttaa mm. vessaan illalla.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Mene työterveyslääkärille, minä sain neuvolalääkäriltä saikkua 2vko, työnantaja valitti että pitää olla työterveyslääkäriltä saikut, menin ja sain 2kk :xmas:

Joo, varasin sitten tänään firman kautta lääkärin. Jotenkin vaan tuntuu niin hassulta, et neuvolalääkäri sanoi ettei voi määrätä sairauslomaa. Sanoi soittavansa ensi viikolla ja tiedustelee miten voin, niin hän katsoo asiaa sitten uudelleen....

Mitenköhän tämä olo mahtaa parantua ensiviikon loppuun mennessä varsinkaan ilman sairaslomaa...

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Mene työterveyslääkärille, minä sain neuvolalääkäriltä saikkua 2vko, työnantaja valitti että pitää olla työterveyslääkäriltä saikut, menin ja sain 2kk :xmas:

Hah :D Meillä on taas ohjeistus töissä, että jos raskaudesta johtuvista syistä tarvitsee sairaslomaa niin aina neuvolaan.. juuri tuon takia että työterveydessä antavat vähän turhan helposti tai liian pitkiä sairaslomia raskaana oleville (vaikka muuten ovatkin sitten turhan tarkkoja ihan yhdestäkin sairaslomapäivästä). Selkäsäryt raskaana niin oli vielä ok käydä työterveydessä mutta esim. supistukset liian aikaisin niin olisi pitänyt käydä neuvolalääkärillä.. Mikä varmasti monesti onkin ihan hyvä, koska heillä enemmän kokemusta raskauden aikaisiin vaivoihin ja tietävät milloin tarvitsee esim. tutkia enemmän, mutta sairaslomissa tuntuu olevan aika nihkeää.

tiedän tapaksia kun on myönnetty sairaslomaa kun ei tule pomon kanssa toimeen, on väsynyt, on kotona parisuhteessa ongelmia, ei jaksa touhuta lasten kanssa ym... ja sit ku on fyysisesti vaivoja niin ei saa saikkua??? aika outoa!!

Alkuperäinen kirjoittaja elämänsä kunnossa:
Kyllä te ootte raihnaisia nuoret ihmiset vai laiskojako. Raskaus hyvä syy saikkuun.

Joo, niin ollaankin ;) Raskausviikolla 12 alkoi verinen vuoto, josta neuvolalääkäri ei ollut moksiskaan. Ei määrännyt sairauslomaa eikä mitään.

Nyt sitten mennään raskautta eteen päin kirjoitukseni alussa kuvatuilla vaivoilla. Taidat sitten olla joku todella ikäloppu, kun minua nuoreksi kehut. Kiitos vaan siitä :)

Mä aina ajattelin, että nämä kolotuksen ja jomotukset kuuluivat raskauteen :D Istumatyö ja kummastakin lapsestä jäänyt äitiyslomalle silloin viikolla 35.
Niin ja minulle kyllä auttoi se, että kun koko päivän olin istunut, niin illalla lähti liikkeelle. muuten veti lonkat vaan enemmän ja enemmän jumiin jos illankin makoili paikoillaan.

Olin raskaana ja vähät huvitti enään painaa duunia, läksin työterveysasemalle ja siellä kotka yritti lässyttää että kyllä kannustan sinua vielä jatkamaaan töissä, mä mietin et jos ei sulta irtoo niin on olemassa neuvolalääkäri ja hyvä sellainen olikin silloin ja eikun aikaa hälle soittamaan ja saikkua hakemaan siihen asti kunnes alkoi äippäloma.Tuli tehtyä töitä muidenkin edestä niin aivan oikeutettua että jäin nautiskelemaan loppuajasta.
ps.älkää ihan vakavissaan ottako, en oikeesti pystyny oleen enään töissä

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä aina ajattelin, että nämä kolotuksen ja jomotukset kuuluivat raskauteen :D Istumatyö ja kummastakin lapsestä jäänyt äitiyslomalle silloin viikolla 35.
Niin ja minulle kyllä auttoi se, että kun koko päivän olin istunut, niin illalla lähti liikkeelle. muuten veti lonkat vaan enemmän ja enemmän jumiin jos illankin makoili paikoillaan.

Joo, ihan varmasti liike autta. Ongelma on vain siinä, että kipu kohdistuu alavatsaan, niin ettei tahdo pysyä pystyssä. Tämän lisäksi liikkeessä olessa saa tosi varovasti laittaa jalkaa toisen eteen. Tämä siksi kun tuntuu, että jalat lähtisivät alta, eli tunne on kuin ei olisi jaloissa voimaa ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja elämänsä kunnossa:
Kyllä te ootte raihnaisia nuoret ihmiset vai laiskojako. Raskaus hyvä syy saikkuun.

Idiootti :D
Kaikki duunit kun ei ole samanlaisia. Raskaus itsessään ei ole sairaus, mutta meneppä sanomaan vaikka raskausmyrkytyksestä kärsivälle että mene ny töihin siitä makailemasta.

Yhteistyössä