Mitä mieltä tästä asiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kerropa lyhyesti mielipiteesi tällaisesta asiasta:

Perhepäivähoitajalla on ryhmässä oma pieni lapsi + muutama hoitolapsi.

Hän päättää yllättäin jäädä hoitovapaalle hoitamaan omaansa, joka sairastaa melkoisen paljon.

Minkälaisia ajatuksia tämä teissä herättää? Onko tämä oikein?

Oletko itse tämä perhepäivähoitaja? Ja pelkäät vanhempien reaktioita? Mikäli näin on, älä murehdi, perhe menee aina kaiken muun edelle ainakin minun mielestäni!! Mikäli et ole itse tämä pp ajattele asia hänen kannaltaan...

Sitä mieltä että ymmärrän täysin tätä hoitajaa:
1)Jos hänellä on alle 3 vuotias lapsi, hänellä on täysin sama oikeus hoitaa lastansa kotona, kuin muilla työntekiöillä.
2)Jos hänen oma lapsi sairastaa paljon, siitä aiheutuu hoitolapsille hankaluuksia, usein varahoitajia tai sairauksien tartuttamista.
3)Ja jos hoitaja ottaa hoitolapsia silloin hoitoon kun oma lapsi sairastaa, on myös hoitajan lapsen etu että lopettaa, saapahan hoitajan oma lapsikin "sairastaa rauhassa"...

Oliko tarpeeksi epäselvää sönkötystä.. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2006 klo 21:38 viiviliina kirjoitti:
Sitä mieltä että ymmärrän täysin tätä hoitajaa:
1)Jos hänellä on alle 3 vuotias lapsi, hänellä on täysin sama oikeus hoitaa lastansa kotona, kuin muilla työntekiöillä.
2)Jos hänen oma lapsi sairastaa paljon, siitä aiheutuu hoitolapsille hankaluuksia, usein varahoitajia tai sairauksien tartuttamista.
3)Ja jos hoitaja ottaa hoitolapsia silloin hoitoon kun oma lapsi sairastaa, on myös hoitajan lapsen etu että lopettaa, saapahan hoitajan oma lapsikin "sairastaa rauhassa"...

Oliko tarpeeksi epäselvää sönkötystä.. :D

Samaa mieltä :wave:

tottakai hoitajan täytyy tässä tilanteessa ajatella itseänsä ja omaa lastansa eikä muita. Se on jo taloudellisesti huono asia hoitajalle jos oma lapsi sairastaa paljon, perhepäivähoitajathan EIVÄT saa palkkaa siltä ajalta kun oma lapsi sairastaa. Itselläni on myös oma lapsi alle 3v joka sairastaa todella paljon. Kyllähan se on hoitolasten vanhemmillekin rankkaa kun joutuu jatkuvasti juoksemaan lapsen varahoitoon kun oman hoitajan lapsi sairastaa. eikös se olisi heillekin helpompaa kun hoitopaikka vaihtuisi sellaiseen ettei niin usein tarvitsisi varahoitoa käyttää.

Ja vanhemmat huomioikaa tämä: JOS VIETTE SAIRAAN LAPSEN HOITOON, ON ENEMMÄN KUIN TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ HOITAJAN LAPSIKIN SAIRASTUU, JA SILLOIN TAAS VARAHOITO KUTSUU...
Tämä on sellainen asia mihin itse törmään todella useasti, ja sitten vanhemmat itkee kun taas joutuu turvautumaan varahoitoon.

asettakaa itsenne hoitajan asemaan!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 18:13 pph itse kirjoitti:
tottakai hoitajan täytyy tässä tilanteessa ajatella itseänsä ja omaa lastansa eikä muita. Se on jo taloudellisesti huono asia hoitajalle jos oma lapsi sairastaa paljon, perhepäivähoitajathan EIVÄT saa palkkaa siltä ajalta kun oma lapsi sairastaa. Itselläni on myös oma lapsi alle 3v joka sairastaa todella paljon. Kyllähan se on hoitolasten vanhemmillekin rankkaa kun joutuu jatkuvasti juoksemaan lapsen varahoitoon kun oman hoitajan lapsi sairastaa. eikös se olisi heillekin helpompaa kun hoitopaikka vaihtuisi sellaiseen ettei niin usein tarvitsisi varahoitoa käyttää.

Ja vanhemmat huomioikaa tämä: JOS VIETTE SAIRAAN LAPSEN HOITOON, ON ENEMMÄN KUIN TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ HOITAJAN LAPSIKIN SAIRASTUU, JA SILLOIN TAAS VARAHOITO KUTSUU...
Tämä on sellainen asia mihin itse törmään todella useasti, ja sitten vanhemmat itkee kun taas joutuu turvautumaan varahoitoon.

asettakaa itsenne hoitajan asemaan!!!

Siis mitä? Eikö muka edes peruspalkkaa 3 päivän ajalta, niinkuin muut kunnan työntekijät saavat? Jo on aikoihin eletty...

Höpö höpö! Suomen laki sanoo että työntekiän tai työntekiän lapsen sairastuessa, sairaslomasta saa asian mukaista palkkaa tietyltä ajan jaksolta. Ihan humpuukia tollaset väitteet et, pph ei saa mitään palkkaa sairasloma alalta. Ruokarahaa ei sairaspäiviltä tietenkään saa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 15:39 kkts kirjoitti:
Höpö höpö! Suomen laki sanoo että työntekiän tai työntekiän lapsen sairastuessa, sairaslomasta saa asian mukaista palkkaa tietyltä ajan jaksolta. Ihan humpuukia tollaset väitteet et, pph ei saa mitään palkkaa sairasloma alalta. Ruokarahaa ei sairaspäiviltä tietenkään saa.

Juu kyllä se suomen laki sanoo aika paljon kaiken näköistä, mutta siitä huolimatta perhepäivähoitajat EIVÄT saa palkkaa siltä ajalta kun omat lapset sairastaa!!! Jos palkkaa meinaa saada, täytyy itse marssia lääkärille ja tekeytyä kipeäksi. pph taitaa olla ainoa ammatti missä palkkaa ei makseta oman lapsen sairastuessa, mutta ikävä tuottaa pettymys sinulle kaikkitietävä, näin se vain on!!!
Jos olet noin kovin varma niin kannattaa sitten ottaa itse ensin asiasta selvää ennen kuin rupeaa inisemään!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 19:03 pph itse kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 15:39 kkts kirjoitti:

Juu kyllä se suomen laki sanoo aika paljon kaiken näköistä, mutta siitä huolimatta perhepäivähoitajat EIVÄT saa palkkaa siltä ajalta kun omat lapset sairastaa!!! Jos palkkaa meinaa saada, täytyy itse marssia lääkärille ja tekeytyä kipeäksi. pph taitaa olla ainoa ammatti missä palkkaa ei makseta oman lapsen sairastuessa, mutta ikävä tuottaa pettymys sinulle kaikkitietävä, näin se vain on!!!
Jos olet noin kovin varma niin kannattaa sitten ottaa itse ensin asiasta selvää ennen kuin rupeaa inisemään!

Niinpä. Paljon on puutteita. Eli yksi miinus juuri tuo että jos oma lapsi sairastaa se on automaattisesti palkaton päivä. Meillä on myös oma 1v usein sairaana, ja joka kerta palkatonta..
Mutta eihän se haittaa, kun muuten on niin iso palkka :laugh:

Itse olen yksityinen pph, ja kun minä tai lapseni olemme sairaana, en todellakaan saa palkkaa tältä ajalta vaan päinvastoin, mun palkasta vähennetään vielä nämä omat sairaspäivät, siis rahallisesti! Eli jään näissä tapauksissa tuplasti miinukselle! En tiedä miten kunnallisilla hoitajilla on, enkä tiedä onko eri kunnilla tai kaupungeilla omat systeeminsä!

Yhteistyössä