Mitä mieltä tällaisista vanhemmista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jotka sanovat pojalleen, että jos ei ole heti armeijan jälkeen työpaikkaa, niin ei ole kotiin tulemista, millään työkkärirahoilla ei kotona loisita?
Mun pojan kaverilla on tällainen tilanne.
Poikani kaveri siis pääsi armeijasta kesällä, eikä ole sen jälkeen onnistunut saamaan töitä. On työkkärissä työnhakijana. Eikä saa siis mennä kotiinsa, ennenkuin on saanut vakituisen työpaikan.
Muutakaan asuntoa me ei sille keksitty, muuta kuin se on nyt asustellut meillä, poikani huoneessa sohvalla. On kyllä ostanut omat ruokansa ja tehnyt kotitöitä, asuntohakemuskin on laitettu kunnalle.
Mutta sinnekin on varmaan pitkät jonot, mitään ei ole kuulunut. Vaikka laitettiin hakemukseen, että on asunnoton, ei siltikään mitään.
Mun mielestä tollaiset vanhemmat kun sillä on, on perseestä. Ihan fiksu ja kiva poika, mutta tollotetaan vaan kaikessa rahaa.

[QUOTE="vieras";24631602]Jospa poika ei ole kertonut koko totuutta, vai tunnetko vanhemmat?[/QUOTE]

Olen tuntenut pojan 8-vuotiaasta asti, ja tunnen vanhemmatkin. Vanhemmilla on kyllä rahaa ja iso talo, mutta ei minkäänlaista mielenkiintoa lapsiaan kohtaan.
Tän pojan isosiskonkin käskettiin muuttaa pois kotoaan kun täytti 18 v.

Kannattaa soitella siitä asuntohakemuksesta ja vaikka käydä ihan paikan päällä vielä kyselemässä. Niin me ollaan saatu pariin kertaan asunto, jos oltais vaan jätetty hakemukset ja odoteltu niin oltais jonossa varmaan vieläkin :X

Kannattaa soitella kuntaan ja kysellä asunnon perään, tai mennä käymään siellä. Tai sitten ihan sossun kautta vaatimaan asuntoa.

Kurja tilanne tommonen, mä yrittäisin herätellä pojan omia vanhempia huolehtimaan lapsestaan ja saattaisin kiikuttaa niille jonkinmoisen laskun, kun olette toisen lasta kuitenkin ylläpitäneet... Hienoa, että on kuitenkin osallistunut teillä kulujensa maksuun ja kotitöihin, toivottavasti tilanne pian ratkeaa,

Köyhät, asumistukea saavat vanhemmat joutuvatkin noin pakosta tekemään, koska muuten menee asumistuki. Täysi-ikäistä ei ole varaa pitää enää kotona. Kotona asuvahan ei saa edes täyttä tt-korvausta.
Kuitenkin, jos oma talo ja rahaa, en oikein ymmärrä. Sitä työtä nyt ei vaan aina kaikille halukkaille löydy, nykyään.

Yhteistyössä