Mitä mieltä tällaisesta viestinvaihdosta? (facebookista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmästynyt

Vieras
Sain viestin että mitä kuuluu. No vastasin sitten mitä meille kuuluu. Sain siihen vastauksen. Tai no hän ei millään tavoin kommentoinut sitä mitä minä olin kertonut, kertoi vain itsestään.
Onko tällainen viestintä teidän mielestä outoa? Siis ettei sanallakaan kommentoida mitään siihen mitä toinen on kertonut vaan kerrotaan pelkästään stoori itsestä? Minusta se on hiukan outoa. Itse olen ainakin tottunut vastaamaan niin, että jollain tavalla kommentoin toisen kertomaa ja sitten vasta kerron omia juttuja jos kerron.
Jotenkin aika tympeää ja yksipuolista kommunikointia. Ja kyseessä vielä läheinen ihminen.

Se kysyi muodonvuoksi mitä kuuluu, että pääsee sitten toitottamaan omaa, mehevää juttuaan sulle. Älä ota niin vakavasti. :)

Niin kai se on. Saman olen huomannut usein kyseisen ihmisen kanssa puhelimessa. Ensimmäisenä kysyy mitä kuuluu ja kun olen aloittanut kertomisen niin hyvin pian siitä juttu siirtyy Hänen juttuihinsa, ei jaksa kuunnella loppuun mitä minä olen sanomassa vaan keskeyttää, puhuu päälle. Ikäänkuin ei häntä edes kiinnostaisi mitä mulla oikeasti kuuluu. Ei yleensä kommentoi siihen vaan alkaa siitä selittämään että "minullekin, minäkin jne.".

En ole kenenkään muun kanssa huomannut samaa kun on vaihdettu facebookissa viestiä. Musta on aika epäkohteliastakin ettei yhtään oteta kantaa siihen mitä toinen on kertonut.

Joo alkaa vähän sapettaa, valitettavasti kuuluu vielä lähipiiriin tämä päällepäsmäri :(

Joko kysyi muodonvuoksi tai sitten hänellä vain ei ollut mitään kommentoitavaa sinun kuulumisistasi. Jos elämät tosi erilaisia, esim. toisella lapsia ja toisella ei, niin ei ehkä mitään erityistä osaa sanoakaan. Tosin itse yritän kommentoida edes jotain "kiva että menee hyvin", "kuulostaa hauskalta" tms.

[QUOTE="tii";27628233]Joko kysyi muodonvuoksi tai sitten hänellä vain ei ollut mitään kommentoitavaa sinun kuulumisistasi. Jos elämät tosi erilaisia, esim. toisella lapsia ja toisella ei, niin ei ehkä mitään erityistä osaa sanoakaan. Tosin itse yritän kommentoida edes jotain "kiva että menee hyvin", "kuulostaa hauskalta" tms.[/QUOTE]

Ei voi olla syy. Molemmilla lapsia ja paljonkin samoja asioita.

Jos mä en ole kysynyt mitään, mulle on ihan sama kommentoiko joku mun asioita (ellei ole kyse esim. läheisen kuolemasta, jolloin kyllä oletan toisen sanovan jotain). Enemmän mua harmittaa, jos toinen vastauksessaan vaan ruotii mun juttuja, eikä ite kerro elämästään mitään.

Minulla ja tuollainen kaveri, en muuten oo välittänyt mutta kerran loukkaannuin kun kerroin kuulumisia kyseltyään että meidän rakas lemmikki kuoli, niin kaveri ei vastannut mitään, kirjoitti vastaukseen vaan jostain omista jutuistaan. Sillon en vastannut enään mitään.. Pah.