Mitä mieltä tälläisestä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiljaa harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihana talo, itse pidän todella lämpimistä sävyistä erityisesti just ruskeesta ja puunväristä, takka/leivinuuni sydeemi on aivan ihana ja se polttopuille tehty kolo, siinä miikat multa=)
ite ei vois koskaan haaveillakkaan tollaisesta palatsista =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaa harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaa harmaana:

Saattaa tuolla olla hiukan eri hinnoissa tontit, mutta esim ton kokoisen talon rakentaminen täällä omalle tontille maksaa n.360.000?.
Kun toi tarjouskauppa tosta kiihtyy, ja ton talon hinta nousee yli kolmeensataan, olisitte saanut rakennettua oman (jos siellä kerta tontit edullisia, eikä yli 100.000?, kuten täällä).
Laadukkaita materiaaleja käyttäen, totta kai. Kuka nyt halvimpaan mahdolliseen tyytyisi jos ei muuten satu miellyttämään.

Hmmm, puhut kyllä asiaa. Mut toi tontti siis maksais (vaan) 17258 euroo.
Mut edelleenkä en haluu ryhtyä rakennusurakkaan ... Hyvä että taot mulle järkee päähän :).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihana talo, itse pidän todella lämpimistä sävyistä erityisesti just ruskeesta ja puunväristä, takka/leivinuuni sydeemi on aivan ihana ja se polttopuille tehty kolo, siinä miikat multa=)
ite ei vois koskaan haaveillakkaan tollaisesta palatsista =)

Taitaa olla aika samanlainen maku meillä! Mä en tykkää keltaisesta enkä erityisemmin oranssistakaan, mut ruskeet kalusteet on musta ihania. Ja se takkasysteemi vei mun sydämen. Ne puuovet näyttää musta aika hirveiltä kuvissa, mut livenä ne ei häirinny yhtään, itse asiassa en edes kiinnittäny niihin huomiota.
Huoh, tervetuloo tupareihin, jos sellaiset tulee :).

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
tosi pieni tontti?

No se on mun mielestä vaan plussaa :). Meillä on nyt 1300 neliöö, siis ihan liikaa, mut meidän piha on hieno (omakehu paras kehu ), eli on töitäkin tehty sen eteen.

Kohta on ihan sama harmailenko, joku mut täältä bongaa ...

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta ei vuokratontissa mitään vikaa ole. Lunastushinnat eivät ole niin päätähuimaavia ja yleensä laskevat myös vuosien saatossa kun asuinalue vanhenee ja uudet kalliimmat ovat tulleet tilalle. Jos on varaa tuollaiseen taloon luulisi olevan varaa lunastaa samalla tonttikin tai sitten pitää vuokra. Ko. tontista saa maksaa 19 vuotta vuokraa, että tulee nykyinen lunastushinta vastaan. Ja ainakin meitin kaupungissa otetaa maksetut vuokrat jotenkin huomioon jos lunastaa tontin myöhemmin. Ja onhan kiinteistövero pienempi, kun ei tarvitse sitä omasta maa-alasta maksaa.

MITEN TUO VOI OLLA NOIN HALPA??? Onks riksussa tosian noin edullinen hintataso? En tiennytkään.. toisaalta jos sähkölämmitys niin tuleehan sitä hintaa varmaan ainakin 150 euroa kuussa pelkästä lämmityksestä.. tosin puulla lämmittäessä voi säästää siitäkin.

Joo, ei se kauppa siihen tonttiin tai sen lunastamiseen kaadu. Sitä en tiennytkään että niitä vuokria voidaan hyvittää ostohinnassa, täytyypä kysyä miten meillä toimitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras kans:
MITEN TUO VOI OLLA NOIN HALPA??? Onks riksussa tosian noin edullinen hintataso? En tiennytkään.. toisaalta jos sähkölämmitys niin tuleehan sitä hintaa varmaan ainakin 150 euroa kuussa pelkästä lämmityksestä.. tosin puulla lämmittäessä voi säästää siitäkin.

Kokonaissähkökustannukseks on laitettu 130 euroo / kk. Eli aika hyvin osasit arvioida!
Tässä on siis kyse tarjouskaupasta, enkä tiedä millä hinnalla omistajat ovat valmiita talostaan luopumaan. Se on tietenkin jotain tosta hinnasta ylöspäin.
Tää ei oo keskellä kaupunkia, keskustaan matkaa n. 3 kilometriä. Mun mies sano että tää asuinalue on keskellä ei mitään, ja totta se puhuu.
Mut siis tervetuloa Riihimäelle asumaan, tää on kompakti kaupunki, vihreä ja kauppoja on paljon.